משתוללים עם פצצות דשא

סוכות בפנסילבניה

מכירים עוקבים ותיקים

19-25.9.21

שני מעירה אותנו מוקדם יחסית לשעות היקיצה שלנו בניו יורק ואנחנו מתחילים מיד בשגרת הבוקר. הליכה, תפילה ארוחת בוקר.. מונסי מוקפת טבע ומסלולי הליכה – מה שבד"כ אנחנו אוהבים לראות ולעשות אבל הפעם אנחנו בניו יורק למטרה אחת- חברה. לדבר עברית. לפגוש כמה שיותר אנשים. אז הבוקר אנחנו מוזמנים לבראנץ' אצל עוקבת ותיקה ומרתקת שגם חינכה את ילדיה בחינוך ביתי. והבונוס הרציני- הם דוברי עברית!!

הדרך אליהם עוברת בשכונה חרדית יותר עמוסה ו"בני ברקית" במונסי, המון סוכות, ישיבות, בתי כנסת, בימבות, עגלות, ילדים מתרוצצים ואברכים בלבוש חרדי מלא ממהרים ברחוב. אווירת ערב החג במקום זר מרתקת אותי!

בחניה חונה רכב עם לוחית רישוי על שם ארה'לה 🙂 מחזה שמשעשע אותי מאד…  ובדלת המשפחה מחכה לנו ומזמינה אותנו פנימה.

השולחן עמוס במטעמים שמרגשים את הילדים, מלבד האוכל הרגיל של ארוחת בוקר שגולשת לצהריים יש גם המון מתוקים כמו פנקייק, גליליות עם קצפת ועוד… מסביב לשולחן כל המשפחה בכל הגילאים כולל הבת הנשואה והנכד הקטן והמתוק והשיחה מרתקת לכולם. גם כאן לילדים יש חברה בגילם ואחרי שהם מחסלים את כל השולחן הם יוצאים לחצר או לחדר המשחקים…

אחרי שעות מרתקות ומהנות אנחנו יוצאים יחד להכנסת ספר תורה! אני מאושרת שיש לילדים הזדמנות לחוות גם חוויות יהודיות כאלה במסע שלנו. בבית הכנסת בו מתקיימת הכנסת הספר יעל גם זוכה לראות פעם ראשונה טבילת כלים במקווה כלים. החגיגה גדולה, במיוחד לילדים. יש במקום מתנפחים, דגלים והמון אוכל ושתיה. אחרי כשעה חוזרים הביתה עייפים ועמוסי חוויות ליום עבודה שרק מתחיל.. מקלחות, השכבות, כביסות, אריזה וגם… תכנון המסע שלנו באפריקה!!!

אחרי שלושה שבועות בניו יורק אנחנו מבינים שהגבולות בדרום אמריקה לא יפתחו בקרוב, ארה"ב היא יותר מידי ציוויליזציה בשבילינו לכן אנחנו מחליטים שהיעד הבא הוא אפריקה. וכדי להתחיל לתכנן מתחילים דבר ראשון במחקר…

בערב חג סוכות אחרי שגרת הבוקר אנחנו אוכלים ארוחה בשרית טובה, מתקלחים ומתלבשים בבגדי חג, מעמיסים (שוב) את הרכב ויוצאים לחגוג את החג עם משפחה מיוחדת מאד בפנסילבניה!! חני, אם המשפחה היא חברת ילדות שלי. היינו חברות ממש טובות כשהיינו בגיל של רותי ועם השנים הקשר ניתק… לפני כמה שנים היא קיבלה את המספר שלי כ"מישהי ששווה לעקוב אחריה" והופתעה לגלות שזאת אני. צחקנו ונהנינו להעלות זיכרונות ילדות והמשכנו בחיים… אח"כ יצאנו למסע והבנות שלה גם נהיו עוקבות אדוקות עד שנרשמו למועדון החברים שלנו. כששמעו שאנחנו מגיעים לניו יורק הן מיד ביקשו להזמין אותנו ולא ידעו שבקשתן נענתה… ואמא שלהן הזמינה אותנו בהפתעה! ההפתעה בסופו של דבר התגלתה לפני שהגענו. מה שנתן להן את האפשרות להתרגש מאד, לפנות לנו את החדר שלהן ולהתכונן לקראתנו…

חברת ילדות

ממש בערב חג אנחנו מגיעים לבית של משפחת ליפשיץ בפנסילבניה.

ילדי משפחת ליפשיץ נרגשים במיוחד מחכים לנו בפתח. המומים שיצאנו מהמסך ואנחנו אמיתיים! עומדים אצלם בפתח הבית!! בית גדול עם 3 קומות וחצר ענקית עם בריכה וטרמפולינה, הם מובילים אותנו אל הקומה האחרונה, אותה פינו במיוחד בשבילנו, חדר הבנות הגדולות, כולל חדר הארונות! לנו ההורים, ואת חדר המשחקים לילדים. יש לילדים הרבה מאד ממה להתלהב אבל האטרקציה העיקרית בבית משפחת ליפשיץ היא 8 הילדים שלהם!! לכל ילד שלנו 2 חברים בגילאים קרובים מהשפחה שלהם!! וכל הטוב הזה למשך עשרה ימים!!!

כתושבי חו"ל אנחנו חוגגים יו"ט שני של גלויות – יומיים חג ונהנים מכל רגע, חוץ מהאוכל הטעים הילדים גם עסוקים כ"כ עם החברים החדשים שלא שומעים פעם אחת אבא או אמא!! רק רואים את כולם מתרוצצים, מאושרים, חיים, צוחקים כל הזמן! אושר!

במוצאי החג הילדים מארגנים לעצמם שמחת בית השואבה, המרץ שלהם בלתי נדלה והם רוקדים ומקפצים בסלון בלי להתעייף. ובין לבין הם נטענים בפנקייקים וופל בלגי שרותי מכינה לכבוד המאורע…

ישראל ואני מנצלים את הזמן לנסוע לוואלמרט לחפש ציוד טיולים לאפריקה. בדרך אנחנו רואים סניף של טרגט אז נכנסים לשם, אלא שהוא כבר על סף סגירה אז לא מספיקים להגיע למחלקת טיולים אבל כן מספיקים לצאת עם כמה חולצות יפות לילדות.

וולמארט פתוח עד מאוחר יותר אז אנחנו מסתובבים בנחת ולומדים על כל ציוד הטיולים הקיים כדי להבין מה אנחנו צריכים. כל הנושא מרתק אותנו, כלים מתקפלים קומפקטיים, סט סירים קטן אבל גדול שכל הסירים והמחבת נכנסים אחד בתוך השני… אחרי שנתיים שאנחנו נסחבים עם ציוד מטבח רגיל, שלא מיועד לטיולים והוא תופס כ"כ הרבה מקום וצריך כ"כ הרבה מחשבה כדי להנדס אותו.. אנחנו מתלהבים ממש.

בלילה אחרי כל הקניות הרעב פתאום מתעורר, פתאום. כי אחרי כל כך הרבה סעודות חג חשבנו שלא נהיה יותר רעבים לעולם!! אבל איכשהו זה תמיד קורה שוב ואנחנו מתיישבים לארוחת לילה של טוסטים מפנקים… אוכל כשר מגוון ובשפע הוא ממש חגיגה בשביל נוודים שכמונו ששנה לא ראו שפע כזה…

בבוקר יום חמישי היום היחיד של חוה"מ שיש לנו אנחנו מתעוררים לבוקר קר וגשום מאד. אי אפשר לצאת להליכה או טיול. אבל הקהילה החרדית הקטנה והטריה באזור הזה בפנסילבניה ארגנה בילוי מסובסד בג'ימבורי בקניון הקרוב, (במושגים של ארה"ב – שלושים דקות נסיעה שבגשם כזה מרגישים נצח..) אנחנו נוסעים במבול שוטף, נסיעה מפחידה ממש כשאי אפשר לראות מטר קדימה! ומגיעים לקניון די שומם. אני המומה לגלות בג'ימבורי כל כך הרבה חרדים, לרגע נדמה שהגעתי לבני ברק או מינימום לקניון איילון…

כל הילדים מתרוצצים יחד מאושרים, ג'ימבורי זה כיף, אבל ג'ימבורי עם חברים הרבהה יותר!! אני משגיחה על שני (ועל הדרך עולה על כל המתקנים!!!) ורותי שכבר גדולה מידי לג'ימבורי מלמדת את שטרנא לערוך סרטים ותמונות. כשגם הילדים ממצים את החוויה אנחנו מסתובבים בקניון שגם מציע כמה אטרקציות כמו חנויות מזכרות מעניינות ואובייקטים לצילום ואח"כ חוזרים הביתה לארוחת צהריים מאוחרת- ערב מוקדמת…

לארוחת הערב ישראל עומד ליד המנגל ומכין בשרים טעימים והבנות חותכות צלחת ירקות מעוררת תיאבון כולל פרפרים מעגבניות! אנחנו משכיבים את הילדים מוקדם אחרי החג בו הלכו לישון מאוחר ועומס החוויות היום. כשהילדים ישנים הגשם פוסק וישראל ואני יוצאים להשלים את הליכת הבוקר…

בדרך חזור ישראל נכנס לקיוסק וקונה שישיית בירה, הוא משלם באשראי ויוצא, שניה לפני ששם את הקבלה בפח הוא מגלה שהמוכר הוסיף ספרה וחייב אותו על 117 דולר!! במקום 17! שיטת מצליח או טעות… כמה חשוב לבדוק קבלות!

בבוקר שישי אנחנו יוצאים להליכה עם הכביסה שלנו, נוסעים עם הרכב ללנדרומט, שמים את הכביסה במכונה ויוצאים להליכה של 25 דקות, חוזרים ללנדרומט, מעבירים את הכביסה למייבש ויוצאים להליכה של עוד 45 דקות. בחזור ללנדרומט אנחנו נכנסים לסטארבקס לשתות קפה, מזמינים והופס! אין ארנק! נאלצים לבטל את ההזמנה ויוצאים משם נחנקים מצחוק! נס שצריך לשלם בהזמנה ולא אחרי ששותים…

בלי קפה חוזרים ללנדרומט, הכביסה לא יוצאת נקיה במיוחד אבל כן ריחנית והבונוס, אי אפשר לדחות את קיפול הכביסה ולהשאיר אותה בערימות על הספה… מקפלים הכל במקום ומכניסים מסודר למזוודות…

בבית אנחנו מוצאים את הילדים משתוללים בחצר הענקית ומכינים פצצות דשא (בקבוקים מלאים בדשא ממכסחת הדשא..) אנחנו מכינים ואוכלים ארוחת בוקר ועוזרים בבישולים ובהכנות לשבת. לקראת שבת כשכולם נקיים ולבושים יפה אנחנו יוצאים החוצה לקצת צילומים מקצועיים…

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!