פלורידה 2020 019

לטייל זה לחיות

התשובות לכל השאלות

פורסם בתאריך 4.11.2019

החלום

NEVER STOP DREAMING

עד לפני ארבע שנים היינו משפחה רגילה, זוג צעיר, מגדלים שני ילדים ועובדים קשה כדי לכסות את המשכנתא ולסיים לשפץ את הבית שרק עברנו אליו, החלומות שלנו כמו אצל רוב האנשים היו קשורים לבית מרווח משלנו וחופש כלכלי.

ואז חזרנו מהטיול הראשון עם הילדים בחו"ל, אחרי 17 ימים של 7\24 עם הבעל והילדים חזרתי לארץ והבנתי שאני חיה את החיים האלה לא נכון! אני לא אמורה לראות את המשפחה שלי רק שעתיים לחוצות בכל ערב! אני רוצה לבלות איתם את רב הזמן, לגדל את הילדים שלי בעצמי! ליהנות מכל חווית למידה ולשמוע את כל החכמות שלהם.

הדחקתי את החלום כי הבנתי שלא חכמה להתלהב מחיים במלונות, ארוחות במסעדות וטיולים בלי לעבוד ובלי לעשות שום פעולה שקשורה לחיים האמיתיים. אבל כשחזרנו מטיול החגים הראשון הבנתי שהחלום שלי אפשרי ויכול להתגשם!

טיול החגים הזה נמשך 25 ימים, עם תינוקת יונקת ופעוט ב"גיל שנתיים הנורא",עברנו ב-8 דירות שונות, טיילנו כל יום 10 שעות ולאחריהן נשארנו ערים כדי לסדר, לבשל, לכבס, להניק, לארוז ולתכנן וזה עדיין היה כיף והרגיש כמו הדרך הנכונה לחיות את החיים האלה.וזה אפילו לא עלה יקר! הבנתי שזה לגמרי אפשרי!

הפעם לא הדחקתי את החלום, חשבתי עליו ללא הפסקה ועניתי לעצמי על שאלות כמו " האם אני מסוגלת ומעוניינת לבלות 7\24 עם המשפחה לזמן ארוך ללא אפשרות יציאה?" "האם אני מסוגלת לחיות ללא שיגרה? ללא פינה משלי?" "האם אני מסוגלת לעבור בלי סוף דירות וארצות?" "האם המשפחה שלי תשרוד את זה?" את כל המחשבות והתהיות העליתי בקול לאוזני הבעל והילדים, זה היה רק שלב הרעיון, לקח לי זמן להבין (דרך עוד כמה טיולים ששיכנעו אותי) שאני 100 אחוז שלימה עם עצמי ויכולה לצאת לדרך, ובינתיים החלום שלי הפך להיות גם החלום שלהם וכך הגענו לשלב התכנון.

התכנון

שום דבר לא מסובך מידי אם אתה מחליט לעשות אותו

כשישראל השתכנע והחלום הפך להיות ממש החלום שלו הוא כמובן כאיש ביצוע התחיל לבדוק האם זה אפשרי ואיך, השאלה הראשונה כמובן היא:

מאיפה הכסף?

או, איך מממנים אורח חיים כזה? כדי לדעת איך, צריך קודם כל לדעת כמה? אמנם למדנו כבר לטייל בזול (כאן כל הטיפים שלנו) אבל עדיין רמת החיים שונה בכל יעד. לכן במשך חודשים הוא חקר ובדק – כמה יעלה לנו לטייל ברמת חיים בסיסית (עבורינו..) בכל יעד בעולם? התוצאה הייתה שב3000-4000 דולר לחודש נוכל לטייל (בקצב איטי!) בכל יעד שנבחר.

בדיקה נוספת העלתה שיש דרכים לייצר הכנסה "פסיבית" בסכום כזה. אבל! נהיה חייבים למכור את הבית!

למכור את הבית??? האינסטינקט הראשוני שלי צרח "מה פתאום?" אני תמיד רוצה גם וגם… והבית הזה היה החלום שלנו לאורך כ"כ הרבה שנים. איך אפשר?

היינו צריכים לחשוב מחדש האם אנחנו מוכנים להקריב את החלום הישן לטובת החלום החדש ורק כשהגענו להחלטה שכן, המשכנו לסוגיה הבאה.

(למרות מכירת הדירה, הניסיונות שלנו לייצר הכנסה פסיבית לא צלחו אבל האמנו שנצליח לעשות זאת תוך כדי המסע והחלטנו לצאת לדרך.)

Booking.com

ומה עם הלימודים?

איך דואגים להשכלה של הילדים באורח חיים כזה?

תמיד האמנתי בעקרונות החינוך הביתי אבל הם לא התאימו לשגרת החיים שלנו בארץ. כשהגענו לסוגיה הזאת בהקשר לאורח החיים החדש נכנסתי לכל קבוצות הפייסבוק הקשורות לחינוך ביתי ובמשך שנה חקרתי אם זה משהו שאפשרי בשבילינו, אם זה יכול לעבוד עם האופי שלי ושל ילדיי. כשהבנתי שבאורח החיים החדש זה יעבוד ממש מעולה התחלתי לבנות תכניות לימוד לכל ילד ולאסוף חומרים ושיכפולים.

(עכשיו אחרי שבעה שבועות של טיול אני רואה עד כמה הטיול משפיע על הילדים לטובה בכל תחום, כמה ביטחון עצמי נוסף להם, כמה אומץ! כמה הם למדו בכל תחום: אנגלית, חשבון, דינים, גיאוגרפיה, טבע ועוד. כמה רצון יש בהם ללמוד כשזה לא בתוך מסגרת וספר, כמה שאלות הם שואלים ומכריחים אותי לחקור וללמוד בעצמי כדי לענות להם. אין ספק שרק בשביל זה היה שווה הכל!)

הביצוע:

לפני שדברים גדולים קורים יש תחושה שהכל עומד להתפרק

הטיול להודו היה המבחן האחרון לכשירות שלנו לצאת למסע כזה. כמשפחה וכל אחד לחוד. 

המבחן כמובן עבר בהצלחה וקבענו תאריך יציאה סופי: ספטמבר 2020. בשאיפה גדולה להספיק לסדר הכל מהר ולצאת הרבה קודם. מאותו רגע שהחלטנו לצאת דברים כל הזמן השתבשו, כאילו לבחון עד כמה אנחנו רציניים ודבקים בתכנית שלנו. 

ברגע הראשון שאלנו את עצמינו "האם כל הדברים האלה הם סימנים לכך שאסור לנו לצאת?" אבל ברגע השני הזכרנו לעצמינו ש"דברים טובים באים בקושי". הקשיים רק דירבנו אותנו- דבקנו במטרה, התאמצנו והצלחנו לצאת בספטמבר 2019.

מכרנו את הבית וכל תכולתו, את הרכב, את הסטודיו לצילום וכל דבר ערך.

ישראל התפטר מהעבודה (!)

הזמנו כרטיסים לצד אחד ותיכננו מסלול לשישה שבועות- טיול חגים ארוך ומפנק לרגל הפרישה אחרי שנים רבות של עבודה ברצף. אח"כ נזרום..

Booking.com

אדם לא ישיג יותר ממה שהוא חושב שהוא יכול להשיג

כשהגענו לשלב הביצוע לא היה מנוס מלספר לאנשים על התכניות שלנו, קשת התגובות הקיצונית שקיבלנו היתה מדהימה. ופתאום הבנתי שכל החיים מחנכים אותנו שהשמיים הם הגבול ואנחנו תמיד יכולים להגשים הכל אם רק נרצה, אבל בפועל גם לחלומות יש תקרת זכוכית, עד איפה מותר לך לחלום וזה בטווח הנורמה. אם העזת ושברת אותה את כבר לא נורמלית, היו כאלה שאמרו לא בסדר…לא התרגשנו. "כשאנשים אומרים לך שאתה לא יכול הם מראים לך את הגבולות שלהם, לא שלך" אבל כיוון שהיו להם כ"כ הרבה שאלות שאין לנו עליהם תשובות העדפתי לספר לכמה שפחות אנשים.

היו לי חלומות והיו לי סיוטים, התגברתי על הסיוטים בזכות החלומות שלי

להגשים חלומות זה גם מפחיד. 

לפרק את החיים הנוחים והבטוחים שהיו לי לטובת עתיד לא נודע.

בחודשים האחרונים לפני היציאה כבר היה לי קשה לישון, מלא דאגות כמו  "מה אם יקרה משהו שיחזיר אותנו מהר מידי ונצטרך סתם להתחיל הכל מחדש?" "מה אם חס וחלילה יקרה משהו לאחד מאיתנו והילדים יצטרכו להתמודד גם עם חוסר יציבות של הבית המוכר והבטוח?" גם צביטות קטנות של "איזה חבל לנתק את הילדים מהחברים ומהמוסדות שהם כ"כ אוהבים, מהשכנים ומהמשפחה המורחבת"….וכמובן הדאגות הרגילות של לפני כל טיול.. מחלות, טיסות,תאונות, חטיפות וכו… 

כמו תמיד הכל מפחיד מאד מרחוק אבל כשזה קורה, כשמגיעים, מקרוב- כלום לא מפחיד…

מתי אתם חוזרים???

השאלות שחזרו על עצמן הכי הרבה בחודשיים האחרונים היו "מתי אתם חוזרים?" "תחזרו לארץ או תשתקעו במקום אחר?" "אבל איפה אתם מתכוונים להשתקע?" ו"איפה אתם רואים עצמכם בעוד שנה\חמש שנים?" אז לכל השאלות האלה אין לנו תשובה ואין תכנית. אולי נחזור עוד חודש אולי עוד 5 שנים ואולי בכלל לא… 

כאנשים עם תכנית חיים ברורה ומסודרת ראינו איך תמיד אדם מתכנן ואלוקים צוחק ולמדנו עם השנים לשחרר ולחיות את הרגע, זה לא קל לשחרר ולהבין שלא אתה מנהל את העולם. אבל זה שיעור שאי אפשר להימלט ממנו וטוב מוקדם ממאוחר…

רוצים לראות מקרוב איך נראה החלום שלנו במציאות?

מועדון החברים של חו"ל כשר מאפשר לכם להצטרף למסע כשר מסביב לעולם מתוך הכורסה הנעימה בבית, לראות את יופי הבריאה, ללמוד את הבדלי התרבויות ופתרון בעיות להתמודדויות הרבות שעולות במסע כזה (מינימליזם, זוגיות, חינוך ילדים ועוד) ויכולות לעזור לכם בהתמודדויות בחיי היומיום. 

להצטרפות לחצו כאן

גם אתם חולמים ולא יודעים מאיפה להתחיל להגשים את החלום?

מוזמנים לשיחת יעוץ אישית או זוגית איתנו בה נענה לכם על כל השאלות, נפתור איתכם את כל הספקות ונעזור לכם להמריא אל החלום! לקביעת שיחת יעוץ לחצו כאן 

איך אתם יכולים לעזור לנו להמשיך לטייל?

אם אתם נהנים לעקוב אחרי הטיול שלנו, לקבל השראה ללמוד וליישם את הטיפים אתם יכולים לעזור לנו להמשיך לטייל ולתחזק את האתר הזה בלי שזה יעלה לכם אפילו שקל! 

הזמינו את החופשה הבאה שלכם דרך האתר, אתם חוסכים וכולנו נהנים…

Booking.com

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

אודות חו''ל כשר

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com