לטייל זה לחיות - שבועות 54-55

מקסיקו סיטי

7-22.9.2020

עכשיו כשהחלטנו שנשארים במקסיקו סיטי יש לנו זמן לצאת לטייל גם באתרי טבע היפים שסביבה.

VALLE DE BRAVO

וייה דה בראבו היא עיירה יפיפיה במרחק שעתיים נסיעה ממקסיקו סיטי, בעיירה יש קהילה יהודית קטנה ואפילו מקווה טהרה. אנחנו נוסעים לשם כדי לבקר במפלים המדהימים. הדרך אומנם לא ארוכה כשנוסעים אל העיירה בכבישי אגרה אבל היא גם לא זולה בכלל… (לנסוע בכבישים רגילים מכפיל את זמן הנסיעה וגם מסוכן)

הכניסה למפלים כמו בכל אתר טבע במקסיקו כרוכה בתשלום (לא יקר) ועוברת דרך שוק, הפעם הוא סגור בגלל הקורונה.

מסלול הליכה לא ארוך מוביל אותנו למפל מדהים ביופיו! אפשר להתרגש ממנו מלמעלה ואפשר להמשיך לרדת עד הנהר ולהתפעל ממנו הרבה יותר- מקרוב! הירידה במדרגות הבוציות עם שני במנשא היא אחלה עבודת רגליים…

מהמפלים אנחנו רוצים להמשיך לאגם שבמרכז העיירה אבל כמה שאנחנו מנסים אנחנו לא מוצאים את הדרך להתקרב אליו אבל נהנים מהנסיעה בעיירה היפיפייה בסגנון אירופאי, בינתיים מתחיל לרדת גשם ואנחנו מוותרים על האטרקציות שיש באגם וחוזרים הביתה בדרך האגרה היקרה.

Grutas de tolantongo

גרוטס דה טולנטונגו – מפלים שנמצאים 4 שעות נסיעה צפונית למקסיקו סיטי ולגמרי שווים את הנסיעה הארוכה והיפה. לא ידענו, אבל אפשר גם לקחת שם לילה במוטל במקום וזה מן הסתם גם שווה מאד.

כדי ליהנות ולנצל כל רגע בגרוטס אנחנו יוצאים ב8 בבוקר מהסיטי ומגיעים בדיוק ב12. לפני הכניסה לבריכות מוציאים אותנו מהרכב לבדיקת חום וחיטוי (לא רק ידיים, כל הגוף!) ומחטאים גם את הרכב!

הכניסה למקום בעלות סימלית ויש 3 מתחמים, הראשון שהגענו אליו הוא הנהר, שנמצא בחלק התחתון ביותר של המתחם. והוא יפה, אבל הכי פחות מבין השלושה, אין שם צל ולכן עדיף להגיע אל הנהר בסוף היום ולא בצהרי היום כשהשמש קופחת.

הנהר כאילו מחולק לבריכות טבעיות ובתקופת הקורונה כשאתרי התיירות יחסית שוממים יש לכל משפחה בריכה פרטית…

האזור השני אליו אנחנו מגיעים הוא המפלים, מפלים יפיפיים בתוך ג'ונגל פראי, המים הקפואים מהמפלים נופלים לתוך מערות מים חמים טבעיים והשילוב הזה כייפי ומרענן! במציאות -ולא בתמונות, המפלים הם הכי מרשימים וגם האטרקציה הכי טובה במתחם, הילדים אמרו שזה שווה יותר מכל פארק מים!

בחלק השלישי של המתחם יש את הבריכות, שהן הכי יפות ומרשימות בתמונות… וגם במציאות כמובן! לא הצלחתי לסגור את הפה מרוב יופי… גם החוויה לשבת בבריכה החמימה מול הנוף היא נחמדה אבל פחות מלהיבה אחרי המפלים עם המערות…

ארוחת ערב אצל משפחת רפאלי

למרות הדרך הארוכה מהגרוטס לסיטי, אנחנו מגיעים הביתה ב8 בערב, מתקלחים ויצאים לארוחת ערב אליה הוזמנו בבית משפחת רפאלי, שהכירו אותנו מהסטטוס ואנחנו לא הכרנו אותם…

בדרך יעל מתפללת " בבקשה השם שיהיה להם ילדים"! תפילת נענתה 🙂 ולא רק שיש להם ילדים, הם בגילה ודוברים עברית!

את הילדים לא עניין האוכל הטעים (עד העוגיות בקינוח) והם בילו את הערב בחדר המשחקים ובטרמפולינה בחצר הענקית.

PLAZA PARQUE TOREO

קניונים אף פעם לא היו מקום הבילוי האהוב עלי, בשגרת טיול כזאת הביקור בהם הפך למיותר רוב הזמן שאת מעט בגדים שאנחנו צריכים אנחנו מוצאים בסופר. עכשיו בתקופת הקורונה הביקור בקניון הפך להיות סיוט עוד יותר גדול כשזה המקום היחיד שבו עלי לשים מסיכה בכל השהות, למדוד חום במקום למדוד בגדים ולהתמרח באלכוג'ל דביק בכניסה לכל חנות, בקיצור – מוותרת על ה"תענוג" בשמחה… אבל לפעמים אין ברירה וצריך בגדים לחגים ובשביל יופי כמו שאמרו רבניותינו סובלים ; )

זתומרת, אני סובלת… הילדים כמו בכל מקום מאושרים

הבית בקונדסה condesa-mexico city

כשהגענו לסיטי לפני שבוע וחצי לקחנו בית בשכונה החרדית פולנקו, אחרי שהתאהבנו בעיר ובאנשים בה והחלטנו להאריך את השהות יכולנו להאריך את השהות באותה דירה רק עד יום שישי, משם עזבנו לבית של משפחת קמפה, שם שהינו עוד שבת יפה ביחד וביום ראשון בבוקר עברנו לבית בשכונת קונדסה בעיר. הקונדסה היתה בעבר השכונה היהודית הראשונה אבל מאז נטשו אותה היהודים לשכונות טקמצלקו, (או כמו שהם קוראים לה בקצרה טקה) פולנקו, אינטרלומס ובוסקס.

הקונדסה הפכה לשכונה תיירותית שקטה ומגניבה שמזכירה את שדרות רוטשילד בתל אביב עם הצבעוניות המקסיקנית.

Parque México

ביום שני, בו כזכור הרכב שלנו מושבת עפ"י חוקי מקסיקו סיטי, יצאנו לטייל ברגל. טוב שבשכונה שלנו יש הרבה פארקים יפים. הפארק הראשון אליו אנחנו מגיעים – סגור! אנחנו לומדים שיש אתרי תיירות רבים בעולם שסגורים בימי שני (כנראה יום המנוחה של אתרי התיירות שעובדים בראשון) אז אנחנו ממשיכים ברגל לפארק אחר, השכונה יפה ומזג האוויר נעים וכיף לנו לטייל. בכניסה לפארק מקסיקו יש חנות שמוכרת ארטיקים מפירות טריים, יש מספר טעמים שמותר לקנות ללא חשש. אנחנו בוחרים בטעמי קוקוס, אננס מנגו וגויאבה ונכנסים לפארק.

La Marquesa

לה מרקסה הוא פארק במרחק חצי שעה נסיעה ממקסיקו סיטי  עם הרבה אטרקציות וחוויות לילדים.אנחנו מגיעים מוקדם מיד אחרי ארוחת בוקר. ישראל יוצא עם הילדים לרכיבה על סוסי פוני כשאני נשארת עם שני ברכב. כשהם חוזרים אנחנו אוכלים ארוחת צהריים ורוכבים בטרקטרונים. בגלל הקורונה הפארק ריק לחלוטין ואנחנו נהנים מכמות סיבובים בלתי מוגבלת בטרקטרונים.

יומולדת לאוריה וראש השנה אצל משפחת קמפה

את המשך השבוע בילינו עם משפחת קמפה, ביום רביעי נערכה מסיבת יום ההולדת המושקעת  של אוריה ניצלתי את הזמן שהילדים חגגו במסיבה ויצאתי לטיפול פנים לפני החג 🙂

בערב החג שוב יצאנו לקניון, הפעם לקנות מתנת חג לטלי על כל ההשקעה והאירוח המדהים!

סקרנים להכיר את טלי? לחצו כאן!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 56 – סוכות בסן לואיס פוטוסי

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!