טיול חגים תשרי תש''פ

שבוע רביעי- סינגפור- פיליפינים

סוגרים חודש טיול. סוף השבוע הרביעי של הטיול שלנו, כבר כתבתי  על כל האטרקציות וגם על הרגעים הפחות נחמדים, העליתי הרבה תמונות יפות. אבל כל  אלה לא באמת משקפים את ההנאה האמיתית מהטיול הזה.

ההנאה האמיתית בטיול היא מהרגעים שלא ניתן להעביר בתמונות או סרטונים, אפילו אי אפשר לספר או להסביר את כל אותם השעות בהן אני הולכת עם יעל יד ביד והיא מדובבת בקולה הצפצפני ומנקודת מבט של בת 3 את כל המראות שאנחנו רואים 🙂

("אמא למה הויאטנמים (היא אפילו לא טעתה!) אוכלים חיות שאנחנו לא?")

את אותם רגעי נחת כשיהונתן לא מתבייש פתאום ומספר לשליח חב"ד שרק פגש על החברים בחיידר, כשהוא מצטרף בעצמו לחבר'ה שעוזרים בהכנות לחג וחותך סלט, כשהוא לומד כמה מילים באנגלית ומחשב בכל מדינה את ערך המטבע. 

כשרותי מקשקשת בלי היסוס באנגלית עם אנשים שהרגע פגשה ומפתחת הרבה מיומנויות חדשות.

 וכל השאלות החכמות והתובנות שלהם מהמקומות והאנשים שראינו.

לראות את העולם דרך העיניים של הילדים זה ללמוד ולגלות אותו כל רגע מחדש!

 קישור לסרטון של אחד מהרגעים האלה…

 

יום ראשון 6.10.19

ב5 לפנות בוקר יצאנו מהדירה בסייגון לשדה התעופה, הילדים הלכו לישון לבושים כבר מהלילה לכן בבוקר נשאר רק ליטול להם ידיים ולתת להם כמה ביסקוויטים כדי לצאת מהבית בזריזות ובמצב רוח טוב. 

אחרי שעתיים טיסה נחתנו בשדה התעופה היפה בעולם!

הצטלמנו וחיכינו לנהג שהזמנו בגראב, הנהג הראשון הגיע מהר אבל הסביר לנו שמונית רגילה מיועדת לעד 4 אנשים, ואנחנו צריכים להזמין מונית שמיועדת לשישה. לנהג השני לקח זמן רב להגיע, היה חם וכולנו היינו עייפים ורעבים וההמתנה היתה מורטת עצבים.

הוא הגיע בסוף עם רכב נח ומרווח במיוחד והיה נחמד וסיפר לנו על החיים בסינגפור אז מהר מאד חזר המצב רוח.

Booking.com

הגענו למלון, ואחרי שבכל מלון פשוט בהודו ובויאטנם מיד רצו לפתוח לנו את הדלת ולאסוף את המזוודות הופתענו שדווקא במלון המפואר הזה אף אחד לא ניגש אלינו. ההפתעה הפכה להלם של ממש כשגילינו את אורך התור בדלפקי הצ'ק אין.

למרבה המזל בגלל הילדים מיד העבירו אותנו לתור הVIP, זה עדיין ארך זמן אבל כנראה שפחות מלהמתין בתור ולפחות שודרגנו לחדר בקומה ה34, קיבלנו את החדר מוקדם ואושר לנו צ'ק אאוט מאוחר מהרגיל.

 

Booking.com

כשסיימנו להתלהב מהחדר והנוף ולהתפלל שחרית רצנו מיד לאטרקציה המרכזית של המלון- הבריכה בקומה ה57!

חזרנו לחדר לאכול (הבאנו איתנו הרבה אוכל מוכן מויאטנם) ולהתארגן בשביל לצאת לסקור את שאר האטרקציות שהמלון מציע כמו קניון מותגים עצום בגודלו, מוזיאונים וטיילת מדהימה. כשהיינו מוכנים ליציאה יעל בדיוק נרדמה. 3 קוביות שוקולד העמידו אותה בחזרה על הרגליים עד 8 בערב 🙂

Booking.com

התחלנו בסיור בקניון העצום. התפעלנו מהעושר אבל בעיקר התבלבלנו מהגודל. 

איכשהו מצאנו את עצמינו במוזיאון אז נכנסנו לתערוכת עולם העתיד שמתאימה במיוחד לילדים.

הילדים נהנו עד הגג ושיחקו במרץ שלא חלמנו שיש בהם בשעה כזאת…

כשנסגר המוזיאון יצאנו לטייל בטיילת המדהימה, רצינו להעביר את הזמן עד השעה 8 בערב אז מתקיים מופע האורות על המים אבל כולנו כבר היינו עייפים מידי. לכן עלינו לחדר, אכלנו ויצאנו לראות מהחלון במסדרון את מופע האורות. זה נחמד אבל לא מדהים לראות אותו מלמעלה, כדי באמת ליהנות ממנו צריך כנראה לשבת קרוב ממש ממול.

יום שני 7.10.19

ב6 בבוקר התעוררתי מאור השמש שסינוור אותי, בעיניים עצומות צילמתי את הזריחה מהמרפסת, סגרתי את הוילון והמשכנו לישון עד שהיה מאוחר מידי בשביל להספיק את ארוחת הבוקר שמוגשת כל יום בבית חב"ד מיד לאחר התפילה.

לכן לקחנו את הלחמניות עם החביתה שהבאנו איתנו מויטאנם ועלינו שוב לבריכה, הפעם היה מעונן מאד ואח"כ אפילו טפטף אבל גם כשגשום עדיין חם ואפשר להישאר בבריכה.

הצ'ק אאוט במלון בשעה 11 בבוקר, לנו אושר צ'ק אאוט לשעה 13:00 ובשעה הזאת בדיוק ננעל הכרטיס האלקטרוני ואי אפשר יותר להיכנס לחדר או לעלות במעלית\להיכנס לאיזור הבריכה. רק לרדת לקומת הלובי.

היו לנו הרבה תכניות לשעות האלה בסינגפור עד הטיסה לפיליפינים ב12 בלילה. אבל היינו עייפים מידי בשביל לטייל וגם היה גשום בחוץ וחיכינו שהגשם יפסק לכן השארנו את המזוודות לשמירה במלון שוב טיילנו בקניון העצום, חיפשנו ג'ימבורי לילדים שנוכל להעביר את זמן בלי לזוז… לא מצאנו אחד כזה לכן לקחנו רכבת תחתית ויצאנו לשדרה המרכזית ORCHERD. השדרה מלאה במלונות מפוארים וקניוני ענק. 

Booking.com

מהר מאד הבנו שגם שם אין לנו כח ללכת וגם שם לא מצאנו תעסוקה לילדים. הגשם פסק אז חזרנו למרינה ביי והלכנו לטייל בגנים הבוטניים המרשימים. מהגנים הבוטניים רואים את המלון בו התארחנו על כל עוצמתו ושלושת בִּינְיָינָיו. צילמנו והצטלמנו מלא ונסענו לבית חב"ד לארוחת ערב טובה לפני הטיסה. 

באפליקציית גראב (המקבילה של אובר) ניתן לראות את הפרטים של הנהג והוא יכול לראות את פרטי הנוסע. כשנכנסנו לרכב הופתעתי לראות על המסך כיתוב בעברית ולשמוע את השיר של מאיר אריאל, כששאלנו את הנהג הוא הסביר שהדליק במיוחד בשבלנו… השירים הבאים היו של שלמה ארצי ושאר זמרים ישראלים פופולריים.

מבית חב"ד עברנו דרך המלון לאסוף את המזוודות והמשכנו מיד לשדה התעופה, הכל עבר במהירות ונשארה לנו שעה וחצי המתנה בשער עד הטיסה. הילדים היו עייפים כל כך שנרדמו מיד על השטיח. למטוס עלינו בשתי נגלות, כל פעם עם ילד אחד על הידיים.

המטוס היה כמעט ריק, כל אחד תפס ספסל והלכנו לישון עד הנחיתה.

יום שלישי 8.10.19

ב4 לפנות בוקר נחתנו בסבו- פיליפינים. קנינו סימים מקומיים ונסענו לדירה. הדירה בבית דירות מנוהל ומטופח, סמוכה לבית חב"ד ומתאימה לשבת וחג.  

הלכנו לישון והתעוררנו ב11 וחצי. ערב יום כיפור, הזמן קצר והמלאכה מרובה לכן יצאנו לבית חב"ד מיד בלי לטעום שום דבר והתאכזבנו לגלות שגם בבית חב"ד אין מה להכניס לפה לפני סעודה מפסקת. מוטרפים מרעב נסענו לקניון, פרטנו כסף וחיפשנו בסופר מוצרים כשרים. מצאנו דגני בוקר ובננות והתיישבנו בלאונג' (פינת ישיבה נוחה שהכניסה אליה בתשלום) לאכול. אחרי ששבענו קצת מיהרנו לקנות ליהונתן נעליים ליום כיפור וכשרצינו לצאת מהקניון התברר פתאום שגם הקניון הזה ענק ואיבדנו את הדרך… 

אחרי כמה דקות התברברות מצאנו את היציאה ומיהרנו להגיע לדירה להתארגן לסעודה מפסקת.

הצום עבר ב"ה בקלות ואפילו הלכתי עם הילדים לתפילת נעילה, כשהתחילו בסוף הצום לערוך את השולחנות בעוגות יהונתן ויעל התרגשו כאילו הם אלה שצמו כל היום… 🙂

יום חמישי 10.10.19

ב7 בבוקר יצאנו שוב אל שדה התעופה, לטיסה קצרה בתוך הפיליפינים, מהאי סבו לאי פאלוואן. גם הפעם הגענו מוקדם מאד ואחרי כל הביורקרטיה עוד המתנו שעה וחצי לעליה למטוס. 

שדה התעופה בפוארטו פרינססה בפאלאוון קטן מאד ותוך דקות ספורות היינו בחוץ, בפאלאוון אין גראב ולכן לקחנו מונית למלון.

אחרי נסיעה של שעתיים בדרך יפיפיה בנופים הפראיים של הפיליפינים הגענו לריזורט מדהים!

מיד כשירדנו מהמונית ענדו לכולנו שרשראות וקיבלנו בקבוקי מים (במקום השייק והעוגות שמקבלים התיירים שאינם שומרי כשרות)

החדר מאובזר עד הפרט הכי קטן, מטבחון, כלים, מיקרוגל,מגהץ וכו' והמחיר כולל חדר משחקים, מיני גולף, גינות שעשועים, פארק מים, חוף ים, שייט בקיאקים, הופעות ועוד.

כשהגענו היה גשום ולכן מכל האטרקציות הלכנו לחדר המשחקים, הילדים התלהבו בשניות הראשונות אבל מיצו מהר מאד אז חזרנו לחדר לנוח. לקראת ערב כשהגשם פסק יצאנו לחוף. ישראל ורותי עשו שייט בקיאק בזמן שאני עברתי עם הילדים מגינת שעשועים אחת לשניה.

ב7 בערב התחיל מופע ריקודים ואש והילדים, למרות שהיו עייפים מאד קודם, התעוררו לחיים ונהנו מאד!

אחרי המופע השכבנו את הילדים הקטנים לישון והמתנו לאוכל שלנו שיצא מבית חב"ד באל נידו לפני 5 שעות…

רק כשהוא הגיע הבנו כמה רעבים היינו!!! טרפנו במהירות!

יום שישי 11.10.19

קמנו לבוקר שמשי, יבש וחם במיוחד. מתאים בדיוק לפארק המים. שאטל של המלון הביא אותנו עד הפארק ולפנינו התגלתה ממלכת ילדים קסומה ורטובה, הפארק היה כמעט ריק- פרטי ממש רק לנו והילדים התרוצצו במרץ בין בריכת הגלים למגלשה ולמזרקות. גם הגשם שהתחיל לרדת פתאום לא הצליח להוציא אותם מהמים… זאת הייתה חוויה מושלמת!

את השבת העברנו בחדר עם אוכל שהגיע אלינו מבית חב"ד באל נידו, אחה"צ יצאנו לצפות בשקיעה בים ובמוצ"ש נהנינו שוב ממופע האש.

 

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

אודות חו''ל כשר

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com