לטייל זה לחיות

סופסוף בפארק ילוסטון!

17-18.5.2020

יותר מחודש אנחנו מחכים בבית ליד פארק ילוסטון במונטנה וסופסוף הוא נפתח!!

אבל לא הכניסה שקרובה לבית שלנו, אלא הכניסות במדינת וויומינג.

הכניסה הקרובה אלינו  בוויומינג מרוחקת כ4 שעות נסיעה מהבית במונטנה.

מהכניסה לפארק עד נקודת העניין הראשונה יש עוד שעה נסיעה ואח"כ שעות ארוכות של טיול ונסיעה בפארק.

לכן לצאת לטיול כזה ולחזור באותו יום למונטנה זאת משימת התאבדות, במיוחד כמשפחה עם ילדים קטנים.

דירות airbnb ומלונות סמוכים לפארק עולים הון! מקום הלינה היחיד שמצאנו במחיר שקרוב לתקציב שלנו הוא מוטל במרחק שעה נסיעה מהפארק- לקחנו!

סגרנו 2 לילות – 3 ימי טיול בויומינג. אבל בחדר במוטל אין אפשרות לבשל לכן נערכנו מראש עם אוכל מוכן לשלושה ימים.

בהתרגשות עצומה ואפילו קצת לחץ התחלנו ברשימות, בכל זאת כבר חודש לא טיילנו וחששנו שאולי שכחנו איך מתכוננים לטיול…

כבר ביום שישי התחלתי באריזת המזוודות ובמוצ"ש אפיתי ובישלתי.

בראשון התעוררנו מוקדם ובמרץ המשכנו לארגן הכל, ישראל המשיך בבישולים, אכלנו ארוחת בוקר וארוחת צהריים טובה בבית ויצאנו לדרך.

לקחנו איתנו: ערימת לחמניות, טחינה, סלט טונה, סלט חסה, קציצות טונה, ערימת שניצל עוף מוכנים לחימום, אורז מוכן לחימום בשקיות זיפלוק, פשטידת בקר בתבנית פיירקס עם מכסה,עוגה, עוגיות, פירות וירקות וסימילאק כמובן.

3 שעות נסיעה והגענו למוטל A WESTERN ROSE . המפתח חיכה לנו במעטפה בכניסה ונראה שמלבדינו אין איש במוטל. בעודנו פורקים מגיעה ברנדה, בעלת המוטל חביבה ופטפטנית. היא מפנקת את הילדים בבובות פרוותיות בצורת ביזון ומוסרת לנו מיד את המספר האישי שלה, מבקשת שנעדכן אותה בכל בעיה אם ניתקל… אנחנו גולשים איתה לשיחה ארוכה בה היא נפעמת מהסיפור שלנו ואנחנו מופתעים לא פחות מסיפור שלה: לפני כ-9 שנים בביתם בפלורידה בעלה אומר לה: "בואי, נוסעים ליומינג. קניתי מלון באינטרנט…" ומאז חמישה חודשים הם גרים ביומינג ובשאר השנה בפלורידה 🙂

אחרי ארוחת ערב יש עוד מספיק זמן לטייל, (ככה זה כשמחשיך רק ב10 בלילה… ) ואנחנו יוצאים לטייל בדרך chief joseph. דרך נוף יפה שאורכת כשעה וחצי נסיעה לכל צד. כל הדרך, כרגיל, חיפשנו דובים ובסוף זה קרה!!

בדרך חזור, שניה לפני שהתייאשנו, ישראל ראה דב! הוא מיד סובב את ההגה ונסע אחורה ובאמת ראינו דב גריזלי אמיתי! מרב התרגשות צרחנו והוא ברח 🙁 לא הספקנו אפילו להוציא תמונה אחת טובה. רק סרטון של 5 שניות…

היום הגדול הגיע!!! סופסוף נוסעים לבקר בפארק ילוסטון! באתר הפארק דווח שהפארק יפתח רק בשעה 12 בצהריים. מארק, בעל המלון סיפר לנו שהדרך לפארק גם מאד יפה ויש סיכויים גבוהים לראות דובים, לכן החלטנו לצאת מוקדם ולהשאיר זמן ליהנות מהדרך. אחרי תפילה, ארוחת בוקר, העמסת ציוד ליום שלם ושלל עצות מברנדה ומארק יצאנו לדרך בשעה 10.

ב11 וחצי אנחנו מגיעים לשער הפארק ולתדהמתינו הוא כבר פתוח. ואין מכוניות ממתינות… הוא נפתח מוקדם בבוקר! אנחנו מאוכזבים שלא ניחשנו נכון ולא הקדמנו יותר אבל מיד מתעשתים ןמרימים בחזרה את המצב רוח. בכל זאת פארק ילוסטון סופסוף!!

המסלול שלנו להיום נקרא – הלופ. GRAND LOOP RD ואנחנו בוחרים להתחיל אותו מצד ימין לכיוון CANYON VILLAGE. למרות שהפארק כבר פתוח, רק הכביש הראשי של שהלופ פתוח וכל הכבישים הצדדיים עדיין סגורים.

התחנה הראשונה שלנו: (אחרי כמה עצירות לתמונות בנוף…)

כבר מהכביש אנחנו רואים את ענני העשן – האדים של הגייזרים ומריחים את ריח הגופרית. אבל רק כשמתקרבים רואים את הפלא המטורף! אדמה מבעבעת, נמסה כמו בטון, או משמיע קולות רעד ומעלה עשן!!

Booking.com

אם הצבא צועד על קיבתו, קל וחומר המטייל…. וקשה מאד לשרוד יום שלם של טיול ארוך ללא ארוחה חמה ומזינה שנאכלת ליד שולחן. לכן כמו תמיד הבאנו איתנו ארוחת צהריים חמה. את פשטידת הבקר והאורז חיממנו בבוקר בתוך תבנית פיירקס עם מכסה והכנסנו מיד למעיל העבה של רותי, 5 שעות אח"כ כשהתיישבנו לאכול אותה ביער היא עדיין היתה חמה, טעימה ומזינה.

נוריס גייזר בזין- אגן המעיינות החמים של פארק ילוסטון נראה כמו אפקט הוליוודי בסרט בדיוני. ארץ של אדמה מבעבעת, מתפוצצת, משפריצה וצבעונית! פלא עולמי!

פארק ילוסטון גדול כל כך שהוא מתנהל כמדינה קטנה, יש לו משטרה משלו, סניף דואר ואפילו בית משפט של הפארק!

האולד פיית'פול הוא הגייזר הפעיל והותיק ביותר בפארק ילוסטון והמפורסם בעולם. הוא מתפרץ בתדירות גבוהה כל 72-90 דקות. בזמן רגיל צופים בכל התפרצות כ3000 אנשים. אבל עכשיו בזמן הקורונה אנחנו אפילו לא 20 אנשים שם! הצד הטוב של הקורונה עברוינו הוא ביקור VIP בפארק ילוסטון שהוא הפארק העמוס ביותר בארה"ב בזמנים רגילים. כך הספקנו ביום אחד את כל הלופ!

האולד פיית'פול נחשב לאטרקציה המרכזית של פארק ילוסטון אבל אנחנו ראינו בו אוברייטד,באמת מרשים שהוא מתפרץ בזמנים (כמעט) קבועים ולגובה עצום. אבל המראה שלו מזכיר בסה"כ מזרקה… לעומת זאת הגייזרים האחרים בפארק הם משהו שאין דומה לו בעולם.

הסרטון שאתם לא רוצים לפספס! סיכום כל החוויות של יעל בפארק ילוסטון!

רגע לפני שנהיה מאוחר מידי הספקנו את הנקודה  האחרונה בלופ! WEST THUMB. ואיזה נס שהספקנו כי זה אחד המקומות היותר יפים בפארק ובעולם כולו!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 38 וויומינג

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!