טיול זוגי בלונדון,פריז וורשה

חלק ראשון-לונדון

לונדון דבורי פשדנובק חו''ל כשר (14)

בואו לעקוב אחרי הטיולים שלנו!

איך מתכננים טיול?

Booking.com

יעניין אותך גם:

איך הכל התחיל?

לונדון ופריז הם יעדי חובה שתמיד היו ברשימת היעדים הנחשקים, לא יצא לנו להגיע אליהם ובשנים האחרונות עם האנטישמיות והטרור הגואה בעולם פחדתי להגיע, אבל לא הפסקנו לחלום עליהן, והנה תוך כדי חיפוש טיסות לחגי תשרי תשע"ט קפצה לה פתאום טיסה ללונדון במחיר מציאה (314 ש"ח לזוג) ברור שמציאה כזאת לא מפספסים, הכרטיסים הוזמנו ומכאן התחלנו לגלגל כל מיני רעיונות שונים ומשונים למסלולים אפשריים…

המסלול הסופי שנסגר:

טיסה ללונדון (314 ש"ח לזוג)

משם ביורוסטאר לפריז (100 פאונד לזוג)

מפריז בטיסה לפוזנן (80 ש"ח לזוג)

מפוזנן ברכב שכור לורשה (180 ש"ח)

ומורשה לישראל (208 ש"ח לזוג)

סה"כ 1279 ש"ח לזוג ויצאנו לדרך.

הנוסעים:

זוג, כבר לא צעיר… בני 29 (טיול יומולדת…)

פרטי הנסיעה:

טיסת איזיג'ט ללונדון לוטון בשעה 19:35 במוצ"ש!

היינו קצת לחוצים שמא נפספס את הטיסה כששבת יוצאת בשעה 17:50 אבל מהרגע שהגענו לשדה עברו בדיוק 10 דקות עד שהיינו בדיוטי פרי אפילו נשאר לנו זמן להסתובב.

הטיסה ללונדון הייתה ארוכה, מציקה ומשעממת. ברגע שהמטוס המריא פתאום קלטתי שבכל הטיסות הילדים מהווים לי תעסוקה ובלעדיהם כשלא הבאתי שום דבר להתעסק בו אני משועממת ממש. היה גם חם ומעייף ומי יכול להירדם במוצ"ש?

אבל הידיעה שבסוף זה נגמר ונהיה בלונדון!!! עודדה אותנו.

נחתנו בלונדון והקור לא היה מקפיא ומחריד כמו שהזהירו אותנו, סה"כ 11 מעלות וטפטוף קל.

כישראלית צברית נהגתי על פי שיטת ה"סמוך" המפורסמת ולא דאגתי מראש להסעה מהשדה, סמכתי על זה שנפגוש ישראלים ונחלוק איתם הסעה או מונית. חוק מרפי- לא פגשנו באף אחד מהם, בחברת המוניות רצו 85 פאונד ונהג פיראטי פקיסטני שחיכה בחוץ הציע לנו הסעה ב70 פאונד. הפקיסטני (שחששתי ממנו מאד) התגלה כאיש נחמד ושוחח איתנו כל הנסיעה על טיולים בעולם ובעיות כשרות של ערבים (מסתבר שזה לא רק בשר חלאל…)

השעה הייתה 1 בלילה כשהגענו למרכז לונדון. הכבישים היו פקוקים, החנויות פתוחות והמוני אנשים ברחובות, הנהג הסביר לנו שכך זה בסופי שבוע ובעוד שעתיים הכבישים יהיו פקוקים עוד יותר כשכולם יתחילו לחזור לבתיהם אחרי הבילוי.

הגענו לסטמפורד היל שם גרים המארחים הנחמדים שלנו, ולאחר שיחה וארוחת ערב קלילה הלכנו לישון.

יום ראשון י"ב שבט:

ביום ראשון בבוקר התעוררנו ב7, התארגנו בזריזות ויצאנו אל מאפיית גרודזינסקי, המאפייה כשרה גדולה ונקיה, מיד נפתח לנו התיאבון, קנינו סנדוויצ'ים וקפה לארוחת בוקר ומאפים להמשך היום ויצאנו לכיוון תחנת המטרו SEVEN SISTERS.

בדרך קנינו במכולת כרטיסי אויסטר והטענו אותם ב8 פאונד בכל כרטיס.

ירדנו בתחנת גרין פארק ומשם חצינו את הפארק לארמון בקינגהם, השעה עוד לא 10 בבוקר וכבר המוני אנשים מחכים מחוץ לארמון. אבל מה שיותר הפתיע זה השקט ששרר שם למרות אלפי התיירים שגדשו את האזור.

חיכינו יחד עם כולם במשך שעה ארוכה בשקט מופתי (הרגליים כבר קפאו אבל לא זזים!) עד שהתחיל טקס החלפת המשמרות. היה נחמד למרות שציפיתי לטקס מרשים יותר ולתלבושת האדומה המפורסמת (מסתבר שיש תלבושת אדומה בקיץ ותלבושת אפורה בחורף).

מארמון בקינגהם הלכנו לטייל בפארק סט ג'יימס. הפארק יפיפה ומתרוצצים בו סנאים,ברווזים וזנים שונים של ציפורים. בדרך גם חלפה על פנינו עוד שיירת חיילים של משמר המלכה. בקצה הפארק התקיים טקס מוזר מימי הביניים, עשרות אנשים לבושים\מחופשים בבגדים עתיקים עומדים במעגל עם תופים,סוסים וחרבות. באמצע עמד איש זקן והכריז בקול רם דברים שגרמו לקהל להריע ולתופף, בסופה של כל הכרזה ניגש אחד מהעומדים במעגל פנימה וקיבל לידיו איגרת מגולגלת.

מפארק סט גיימס עלינו לכיכר פיקדלי השוקקת והמדהימה! הצטלמנו עם תאי טלפון ואוטובוסים אדומים ונהנינו מהאווירה הלונדונית. טיילנו גם בחנויות הגדולות והמדהימות של M&M ולגו והמשכנו לכיכר טרפלגר המרשימה. באופן כללי נהנינו מההליכה ברחובות לונדון, הבניינים היפים, האוטובוסים האדומים, המכוניות היקרות והחנויות הענקיות …

לקראת ערב הגענו לקובנט גארדן, מתחם של חנויות ודוכנים, בערב יום ראשון המתחם לא המה אנשים, עברנו בין החנויות המעניינות וצפינו בהצגת רחוב של קוסם בשילוב ילדים מהקהל.

משם המשכנו לכיכר לייסטר הזוהרת כולה בשלטי ניאון גדולים, ירדנו לרכבת התחתית ונסענו לשכונת גולדרס גרין לאכול ארוחת ערב.

ירדנו בתחנת גולדרס גרין והתחלנו לצעוד, הרחוב מלא במסעדות וסופרים כשרים. הלכנו לאט ובדקנו את ההיצע של כל חנות עד שהגענו לגלידריה כשרה! גלידה כשרה זה הדבר היחיד שבאמת חסר לי בכל טיול שלנו בחו"ל, לכן למרות שצעדנו  לארוחת ערב לא ויתרתי על גביע של גלידת שוקולד והיה שווה! אחת הגלידות הטעימות!

אחרי עוד רבע שעה של טיול בגולדרס גרין הגענו למסעדת לה פיאסטה. מסעדת בשרים בסגנון ארגנטינאי. הזמנו סטייק אנטריקוט 250 גרם ואסאדו. המנות הגיעו ענקיות שלא היה שום סיכוי שנצליח לסיים אותן. השירות היה אדיב והאווירה במסעדה שקטה ונחמדה. שבענו ויצאנו לכיוון הרכבת התחתית כשהחלטתי ש"למה לא להגיע למרכז העיר באטובוס קומתיים אדום?" אז עלינו על אוטובוס קומתיים, שמבפנים הוא לא אדום והרבה פחות מרשים 🙂 הנסיעה בחלק העליון של האוטובוס חוויה נחמדה לתיירים, לפחות ב5 דקות הראשונות…

הגענו לרחוב אוקספורד וירדנו בדיוק ליד פריימארק שנסגר מוקדם דווקא ביום ראשון. היינו כבר כבדים מהאוכל, עייפים מיום ארוך של טיול רגלי והרוחות החזקות שהתחילו לנשוב דחפו אותנו ישר לתחנת הרכבת התחתית לכיוון המיטה החמה…

יום שני י"ג שבט:

קמנו מוקדם כרגיל, בחוץ חיכתה לנו העיר עם שמש זורחת ומלטפת 🙂 (נדיר בלונדון!) שוב צעדנו למאפיית גרודזינסקי, הפעם ישבנו שם לארוחת בוקר וקנינו מאפים להמשך היום. יצאנו  לכיוון הרכבת התחתית ובדרך הטענו את כרטיס האויסטר בחנות המכולת בה קנינו אותו. נסענו לגשר מצודת לונדון, ירדנו בתחת "לונדון ברידג'" ומשם צעדנו בטיילת יפה עד גשר המצודה, חצינו אותו והלכנו לסקיי גרדן, לשם הזמנו כרטיסים מראש (חינם) .

בכניסה לסקיי גרדן מציגים את אישור ההזמנה בפלאפון, עוברים בדיקה ביטחונית כמו בשדה תעופה ואז עולים במעלית לקומה האחרונה,קומה 35 ונכנסים לאולם גדול של 2 קומות שכולו חלונות גדולים ושקופים שנותנים תצפית פנורמית משגעת על כל לונדון,ויש גם מרפסת! בילינו במקום שעה וחצי ומול הנוף המדהים חיסלנו את המאפים שקנינו בבוקר… משם נסענו ללונדון איי, לא עלינו עליו, רק טיילנו באזור והלכנו עד הביג בן שמוסתר בפיגומים לשנים הקרובות עד שיסתיימו השיפוצים. שם ירדנו שוב לרכבת התחתית ונסענו לשכונת נוטינג היל.

ירדנו לפי הוראת המפות של גוגל בתחנת הולנד פארק, התחלנו ללכת והתברר שהיה עדיף לרדת בתחנת "נוטינג היל גייט". (אבל הרווחנו טיול בעוד שכונה יפה ויוקרתית בלונדון)  טיילנו בשכונה היפה בין הבתים הצבעוניים והחנויות המעניינות וכשהתעייפנו חזרנו לרכבת ונסענו לפריימארק. ירדנו בתחנת tottenham court road ומצאנו את עצמינו מול סניף של 5 קומות, דבר ראשון נכנסנו לבית קפה שבקומה העליונה להטעין את הפלאפון, לנוח ולאכול (את האוכל שקנינו בבוקר…) אחרי שצברנו כוחות הסתערנו על החנות 🙂 אחרי שעתיים יצאנו מרוששים ומרוצים עמוסי חבילות ונסענו לגולדרס גרין.

בגולדרס גרין הלכנו לבקר חברת ילדות טובה שלי, אחת הסיבות שבגללן חלמתי כ"כ על לונדון הייתה החברה היקרה הזאת שילדה שלישיית בנות יפיפיות. מהרגע שהן נולדו חלמתי להגיע ולצלם אותן, והנה סופסוף הגעתי, אבל בדיוק דקה אחרי שהן נרדמו 🙁 ראיתי אותן בקושי בחדר החשוך ומחכה לצלם אותן כשיגיעו לביקור בארץ…

אחרי הצצה על הבנות היפיפיות חזרנו לצחוקים והשיחות הישנות כמו שהיינו ילדות ויצאנו לבלות ולהשתגע כמו שרק החברה הזאת יודעת לגרום לי… (אוהבתותך…)

הלכנו למסעדת BISTRO86 המעולה! אכלנו מנות ראשונות לשון ,פטה כבד ופטריות ממולאות, ומנה עיקרית של חזה אווז וסטייק עגל . כל ביס היה מדויק ומושלם! ממליצה!

אח"כ נסענו לכיכר פיקדלי, ששוקקת ויפה גם בלילה. נכנסנו לחנות מזכרות גדולה ונסענו בטוקטוק בין הכיכרות במרכז העיר ובעיקר צחקנו וחזרנו לכמה שעות לשנות הילדות העליזות… זה הקסם של חברות ילדות!

יום שלישי י"ד שבט:

קמנו ב8, קצת מאוחר ועייפים מהלילה… התארגנו לאט ויצאנו רק ב-9 ליום האחרון שלנו בלונדון. יצאנו עם המזוודות (2 טרולי ותיק גב אחד) כרגיל למאפיית גרודזינסקי, וקנינו ארוחת בוקר ומאפים לכל היום. לונדון שוב חייכה אלינו עם שמש מקסימה! אז נסענו עד תחנת מארבל ארץ' והלכנו להייד פארק. טיילנו להנאתנו תחת השמים הכחולים ובין כרי הדשא הירוקים עד לאגם שבמרכז הפארק, נהנינו מהברבורים, הברווזים ושאר זני העופות שהתעופפו שם וקינחנו בשייט רגוע בסירת פדלים. בוקר מושלם!

מההייד פארק נסענו לקמדן טאון, ללא ספק המקום הכי מגניב בלונדון! שונה לגמרי מכל אזור אחר שביקרנו בו. הכל צבעוני, תוסס וססגוני. הסתובבנו המומים בין החנויות לכיוון הקמדן לוק, השוק המרכזי. בפנים מוכרים יצירות אומנות, מזכרות ותכשיטים ובחוץ דוכני מזון רבים. הריח הרעיב אותנו אז יצאנו אל התעלה הסמוכה וישבנו על שפתה לאכול את הסנדוויץ' של הצהריים. חזרנו דרך החנויות המעניינות אל תחנת הרכבת ונסענו לתחנת קינגס קרויס, שם נמצאת תחנת 9 ושלושה רבעים והחנות של הארי פוטר. לא חיכינו בתור להצטלם בתחנה כי זה פחות מעניין אותנו,מספיק לראות… הסתובבנו בחנות המזכרות ונהנינו להיזכר בפרטים מהספרים ולזהות אותם בחנות.

משם יצאנו אל תחנת סט פנקרס ונסענו ברכבת היורו סטאר לפריז.

חלק ב: פריז וורשה

מלונות בלונדון:

פילאר – מלון בוטיק כשר ממוקם במרחק הליכה קצרה מהתחנה המרכזית בהנדון.

קדימה – ממוקם בלב סטמפורד היל בסמוך למסעדות כשרות ובתי כנסת.מגיש אוכל כשר.צוות אדיב.

קרופט הוטל – מלון בשכונת גולדרס גרין במלון ארוחת בוקר חלבית כשרה למהדרין וניתן להזמין ארוחות שבת.המלון ממוקם בקרבת מסעדות,מאפיות וסופרים כשרים.

Mstay מלון דירות-בגולדרס גרין בסמוך למסעדות ומאפיות כשרות,נקי ונח מאד לשומרי שבת.

Holiday Inn Express London Golders Green – מלון במיקום מעולה ומציע ארוחת בוקר כשרה.

St Giles – מלון במרכז העיר על רחוב אוקספורד קרוב להכל, נח מאד ליד מטרו ואוטובוס ולא יקר.

לרשימת המלונות המלאה לחץ כאן.

מסעדות כשרות בלונדון:

(ועוד 2 סניפים ראו באתר)

טלפון: 020 8211 8108

כשר כדתיא

לרשימת המסעדות המלאה לחצו כאן.