אירופה חגי תשרי תשע''ז

חלק שלישי- איטליה וטעימה משוויץ

דבורי פשדנובק חול כשר ונציה

בואו לעקוב אחרי הטיולים שלנו!

איך מתכננים טיול?

Booking.com

יעניין אותך גם:

חלק ראשון – חבל אלזס והיער השחור

חלק שני- איטליה חבל טוסקנה

ביום ראשון בבוקר קמים בפירנצה,המזוודות כבר ארוזות, מכניסים עוד כמה דברים ויוצאים לדרך. היעד הפעם: ונציה.

אחרי כ-3 שעות נסיעה הגענו למסטרה וחנינו בחניון סגור ליד תחנת הרכבת בעלות של 10 יורו ליום. משם עם 2 מזוודות טרולי קטנות הלכנו לרכבת ונסענו לונציה.

ונציה מדהימה! הלכנו ליד התעלות ומעל הגשרים, כשהשחפים מעופפים וצורחים לידינו… חוויה מדהימה! הילדים התרגשו מכל אוניה שעברה  והאכילו את השחפים ונהנו מאד מהעיר על המים.

הלכנו ברגל למלון עם עגלה ו2 מזוודות כשכל הגשרים עם מדרגות, ונציה לא מונגשת לנכים\מזוודות\עגלות\נכים.

אנשים הציעו לנו עזרה עם העגלה\מזוודות, בפעם הראשונה קיבלנו בטבעיות את ההצעה ואז התברר שהאדיבות שלהם כרוכה בתשלום מופקע של 2 יורו לגרם מדרגות אחד (חצי גשר).

המלון- B&B קטן וזול (יחסית לונציה…) היה פשוט מאד והחדר קטן וצפוף. אבל ידענו מראש לקראת מה אנחנו הולכים והסכמנו להתפשר על הנוחות ולבקר בונציה במסגרת התקציב שלנו.

אחרי התארגנות מהירה יצאנו לבית חב"ד. למרות שהדרך מבית ההארחה לבית חב"ד הייתה לא קצרה הקטן הלך אותה ללא תלונות כי היה מרותק לתעלות וליופי של העיר.

בבית חב"ד היו הרבה אנשים מכל רחבי העולם והיה נחמד מאד לשוחח ולהכיר. לאחר התפילה הייתה סעודה בסוכת בית הכנסת בסגנון בופה. האוכל היה טעים מאד, האלכוהול נשפך כמים והסעודה התארכה לתוך שעות הלילה המאוחרות, היינו עייפים והילדים גם צריכים ללכת את הדרך חזור אז חתכנו באמצע. 

 

ביום שני קמים ב9 מתארגנים בזריזות ויוצאים לבית הכנסת. בחוץ קר מאד וגשום ובבית הכנסת חמים ונעים. לאחר התפילה הסעודה בגלל הגשם מתקיימת במסעדת גםגם ולא בסוכת בית הכנסת כמו אתמול. היום הסעודה סביב שולחנות ומלצרים מגישים את האוכל לכל האורחים באדיבות ובשפע.

אחרי הסעודה חוזרים למלון למנוחת צהריים שהתארכה עד לשעות הערב, הילדים ישנו עד שנאלצנו להעיר אותם כדי ללכת לבית הכנסת.

שם כבר התחילו את הסעודה וההקפות נמשכו עד לשעות הלילה המאוחרות, הפעם רעננים אחרי השינה נשארנו עד הסוף. הקטנים רקדו עם התורה ונהנו מההקפות ואני נהניתי מחברת ישראלים ויהודים מרחבי העולם.

ביום שלישי,אצלינו אסרו חג אבל  לתושבי חו"ל עדיין חג. אנחנו כישראלים יכולים לטייל ולצלם באזורים שאין יהודים. קמנו מוקדם ויצאנו לטייל בונציה, הלכנו לכיכר סן מרקו המדהימה והילדים נהנו להאכיל יונים ולהחזיק אותן. הכיכר עצמה יפיפיה וגם הדרך אליה וממנה מיוחדת במינה עם הרבה חנויות מותגים יוקרתיות ותעלות וגשרים מקושטים בפרחים. אח"כ הולכים לבית הכנסת לסעודת חג, וחוזרים למלון למנוחת צהריים. אחה"צ הקטנה קמה רעבה מאד, המטרנה נגמרה, ההנקה לא מספיקה וחוץ מבננה אין לנו מה לתת לה. רצנו לחפש תמ"ל כשר וכמובן שלא מצאנו. בלילה כשיצא החג גם בחו"ל התייעצנו עם רבנים והם הדריכו אותנו איזה תחליף חלב לקנות ואיך לבדוק שהוא צמחי ומאיזה רכיבים להתרחק. אחרי חיפושים רבים נמצא התחליף חלב המתאים, הקטנה שבעה והרוגע חזר.

עכשיו נשאר לתכנן לאן ממשיכים מכאן…

היעד הבא אגם גארדה, מצאנו דירה חמודה בסירמיונה וארזנו לקראת המעבר.

ביום רביעי בבוקר חוזרים ברגל לתחנת הרכבת ואיתה לחניון במסטרה, הרכב חיכה לנו עם כל המזוודות, העמסנו את השתיים הנוספות ונסענו לאגם גארדה, עברנו במלון הכשר וקנינו בשר ועוגות ונסענו לדירה, הגענו לדירה נקייה בצורה יוצאת דופן,נעימה מאד ומוקפת מרפסת עם אדניות פורחות. הצטערנו שלא הזמנו אותה ליותר מלילה אחד…

אחרי התארגנות קלילה יצאנו לעיר העתיקה סירמיונה, מיד בכניסה כשפונים ימינה מגיעים לשפת האגם ממש, מקום מדהים ביופיו עם ברבורים ששוחים בשלווה. אח"כ טיילנו בסמטאות העיר העתיקה בין חנויות האומנות והמזכרות המעניינות. טיפסנו עד לראש ההר שם הייתה גינת שעשועים קטנה וירדנו שוב דרך הסמטאות הציוריות לצד השני של שפת האגם, משם לקחנו סירה לשייט של חצי שעה וראינו את העיר העתיקה, החומות והמגדלים מצד האגם. בערב חוזרים לדירה ומכינים שניצלים וסלט לארוחת ערב והולכים לישון בלי לדעת לאן ממשיכים מחר ואיפה נישן בלילה הבא.

בבוקר יום חמישי קמנו ללא תכנית וללא ידיעה איפה נישן בלילה. רצינו לנסוע למונטה בלדו אבל השמים היו מעוננים, חיפשנו אטרקציות באזור אגם גארדה ומצאנו גן חיות -נסענו. הכניסה לגן החיות היא דרך ספארי בו נוסעים בין החיות ממש. אח"כ מגיעים לחניה (בתשלום נפרד) ונכנסים לגן החיות.

גן חיות הוא בכל מקום כמעט אותו דבר ואני מעדיפה בטיולים שלי לראות דברים שאין בארץ אבל היה נחמד והילדים נהנו… זרמנו..

אחרי 4 שעות בגן החיות יצאנו לכיוון מילאנו כשבדרך מחפשים דירה ללילה באגם מאג'ורה, כמו בכל נסיעה,הקטנים ישנים והבכורה מאזינה לשיחות שלנו… כששמעה שאנחנו מחפשים דירה באגם מאג'ורה שאלה בתדהמה "למה קוראים לזה אגם הג'ורה????" 🙂 🙂 בשעה 5 אחה"צ סופסוף סגרנו דירה ללילה ולשבת הקרובה והגענו למילאנו לבית הקפה MY CAFE. סופסוף אוכלים גלידה איטלקית כשרה (לא התלהבתי…) ואחר כך אוכלים גם טוסט לארוחת ערב. במכולת ובמאפיה הסמוכה מצטיידים בלחמניות, ביצים, עוגות, חלות, לחמניות, בשר ויין לשבת ולימים שנותרו עד סוף הטיול.

שבעים ומצוידים יצאנו לבית באגם מאג'ורה, כבר חושך בחוץ והדרך לא מוארת אפילו בפנס אחד, אחרי אינספור פיתולים במעלה הר גבוה הגענו ב9 בערב לבית בן 4 קומות בקצה קצהו של ראש ההר. עלינו עם הרכב עד סוף הכביש ומשם עוד כמה גרמי מדרגות עם כל המזוודות והילדים הישנים. כמה אנחות רווחה והתחלנו לפרוק מזוודות ולארגן מיטות, בבית הזה המצעים בתוספת תשלום ולכן לא היו פרושים על המיטה כשהגענו, פרשנו בעצמינו והלכנו לישון.

בשישי בבוקר התעוררנו וגילינו את הבית, את הנוף המדהים ממנו ואת גן העדן בו הוא ממוקם.

אתן לתמונות לדבר במקומי…

אחרי שהתפעלנו מהנוף ממרפסות הבית, מהנוף מהחניה ומהגינה שגילינו מתחת לבית נכנסנו לרכב והתחלנו לרדת בפיתולי ההר, הפעם רואים את כל הדרך המפותלת ולא הצלחתי להחליט אם מפחיד יותר בלילה כשלא רואים או בבוקר כשרואים… הגענו עד שפת האגם והקטן שהסתחרר מהסיבובים נרדם. להעיר אותו מיד כשנרדם לא בא בחשבון אז חנינו ליד סופר גדול ובזמן שאנחנו מחכים ברכב עם הקטן שישן והגדולה שמתפללת בעלי קנה ירקות לשבת. הקטן הספיק לנוח קצת אז הערנו אותו ויצאנו לטייל בטיילת היפה והמטופחת על אגם מאגורה. בטיילת פסלים מעניינים וגינות שעשועים לילדים, מזג אויר מעולה ונוף מדהים… העברנו שם כמה שעות וחזרנו לבשל ולהתארגן לשבת.

השבת עברה עלינו בנעימים עם אוכל ביתי טעים ונוף מדהים ממרפסות הבית, הרבה מנוחה ומשחקים מצחיקים עם הילדים.

במוצאי שבת עבדנו קשה לכבס הכל, אין מיבש כביסה באירופה ובקור במרומי ההר הכביסה לא התייבשה. למרות שרצינו לסיים לארוז נאלצנו להשאיר את הכביסה להתייבש עד הבוקר.

בבוקר מוקדם כשקמנו חלק מהכביסה עוד לא התייבשה עד הסוף אז התארגנו לאט, אכלנו ארוחת בוקר וארזנו לאט לאט את כל הפריטים. היום האחרון לטיול!

יצאנו לדרך של 4 שעות מאגם מאג'ורה באיטליה לאגם ג'נבה בשוויץ. הדרך יפיפיה ועוצרת נשימה. באיטליה העצים צבעוניים בשלל גווני שלכת וצומחים צורה עקומה ומזרה על ההרים ובשנייה שעוברים את הגבול לשוויץ אותם עצים בדיוק פתאום זוהרים בכתום אחיד וצומחים בצורה ישרה ומסודרת על ההרים. בשוויץ עברנו בין כרמים ושדות מוריקים עד שנפרש תחתינו אגם ג'נבה. חנינו על שפת האגם ודרך פארק גדול ויפה עברנו לטיילת, טיילנו שם כשעה עד שהיה קריר מידי ונסענו למלון, צריך ללכת לישון מוקדם….

בחרנו ב"מלון" זול מאד בשביל חצי הלילה שנותר לנו עד הטיסה. בחדר הייתה מיטת קומותיים שהחלק התחתון שלה זוגי והעליון יחיד ועוד מיטת יחיד. שירוקלחת שהזכירו שירותים של מטוס בצפיפות ובצורה שלהם…. הכנה לטיסה…

מקלחות זריזות והשכבנו את הילדים כבר לבושים לטיסה.. ב4 לפנות בוקר יצאנו לשדה התעופה, החזרנו את הרכב והלכנו ברגל עם כל המזוודות, העגלה וכיסאות הבטיחות אל הטרמינל. הילדים התנהגו יפה למרות ההשכמה המוקדמת וכל התהליך והטיסה עברו בקלות ובמהירות.

נחתנו בארץ ליום שרבי ואביך והתחלנו לתכנן את החופשה הבאה…

 

בואו לעקוב אחרינו!

איך מתכננים טיול?

יענייין אותך גם: