2021_06_08_20_04_IMG_9504

לטייל זה לחיות - שבועת 91-92

פנמה סיטי

6-20.6.21

ימי ראשון בפנמה כמו ברוב העולם הם ימי חופש, והפעם אנחנו מוזמנים ל SUNDY FUNDAY אצל עדי, עוקבת ותיקה מהאינסטגרם שגרה בפנמה סיטי. את עדי פגשתי שבוע שעבר במפגש הישראליות והחיבור היה מיידי לכן קפצנו על ההזמנה.

כמו שאר היהודים בפנמה עדי גרה במגדל מפואר שכולל בריכה, חדר כושר, גינת שעשועים וג'ימבורי לילדים.

כשנכנסים לבניין יש הרגשה כאילו נכנסנו למלון יוקרתי ואנחנו קצת נאבדים עד שמוצאים את המעלית הנכונה ואת הבית 🙂

אמנם הוזמנו לעל האש אבל ראיתי באינסטגרם של עדי עוגת גבינה מגרה והזהרתי אותה לשמור לי חתיכה… אז אנחנו מתכבדים בעוגת גבינה וגולשים לשיחה. אם לא הילדים המתרוצצים סביבנו כנראה שהיא הייתה נמשכת שעות אבל הילדים הזכירו לנו שנתכנסנו כאן כדי לבלות בבריכה ולאכול! אז יורדים לבריכה, עדי ואני משגיחות על הילדים בבריכה ובג'ימבורי והגברים מבלים בעמדת המנגל…

יהונתן שתפס יותר מידי אומץ לאחרונה קפץ מהגשר הגבוה לבריכה והכריח את רותי, האמיצה בד"כ אבל הפעם רעדה מפחד – לקפוץ אחריו…

בלי ששמנו לב חלפו 5 שעות מהנות ואז שני שלא ישנה צהריים "איבדה את זה" ופתחה בטנטרום נוראי שכלל צרחות, השתטחויות והתפתלויות כל הדרך מהבריכה לשינה דרך המקלחת…

הילדים ניצלו את ההזדמנות למקלחת במים חמים וכך חזרנו הביתה בערב עם ילדים שבעים ונקיים ישר למיטות.

Booking.com

עדי נתנה לנו רשימה של פארקים יפים לטייל ואנחנו בוחרים להתחיל בCAUNSEWAY AMADOR כי יש שם גם ארטיקים כשרים בחנות PLETA AMERICA. הקונסווי הוא כמו טיילת ארוכה עם ים משני צידי הכביש, אנחנו נוסעים על הכביש עד הסוף, חוזרים עד החניה שליד חנות הגלידה, חונים בחניה בתשלום ויוצאים לטייל, חם מאד ומטפטף אז הגינה היפה לא רלוונטית.

בכניסה למתחם הקניות המקורה אנחנו מצטלמים עם השלט פנמה ועם חצי אוטובוס שעומד שם ליופי. בחנות הארטיקים, המוכרת (הפנמנית) מתעקשת שרק הארטיקים בטעמי פירות כשרים ולא אלה בטעמי שוקולד ועוגיות אז אנחנו מוותרים על הארטיקים ועולים למעלה למסעדה שמעוצבת מאד יפה, צופים בנוף ומצטלמים, ממשיכים לטייל עוד קצת בטיילת וחוזרים לרכב, כשאנחנו מתחילים לנסוע אנחנו מגלים שממש ליד יש גם חניה בחינם.

פנמה סיטי מלאה במסעדות כשרות וסופרים כשרים! אפילו בחנויות לא כשרות מסומנים המאכלים שכן כשרים. כמות המסעדות הכשרות מוגזמת בהשוואה לכמות היהודים הלא כ"כ גדולה שגרים כאן (כ15 אלף יהודים) אבל הגיונית בהתחשב בעובדה שרוב העסקים בפנמה שייכים ליהודים, הקניונים, הבנקים, הרשתות הכי גדולות, הכל שייך ליהודים. אפשר למצוא מזוזות בכניסה לחנויות הכי גדולות, אפילו בכניסה לרשת החנויות של טומי הילפיגר בפנמה… גם בכניסה לקניונים יש מזוזות גדולות וכל העסקים בעיר שובתים בראש השנה יום כיפור וליל הסדר!!

כזכור, אנחנו משתדלים להמעיט בביקור במסעדות, בלאכול בחוץ או בכלל בכל בילוי שעולה כסף… אבל הפעם הוזמנו כאורחים למסעדת ארומה גורמה, חלבית ודגים כשרה במרכז פנמה.

המסעדה גדולה ומעוצבת בצורה מעניינת, צבעונית אבל מודרנית, בלי רעש בעיניים אבל עם הרגשה טובה לשבת שם כמשפחה עם ילדים קטנים…

התפריט מלא באפשרויות מכל הסוגים והטעמים לכל הגילאים ואנחנו מבולבלים מהשפע הבלתי נתפס הזה (ועוד חלבי! בחו"ל!) לכן כשאנחנו מבקשים מהמלצרית להביא מה שהכי טוב היא מתקשה למלא את הבקשה.. הכל טעים ויש כ"כ הרבה מנות!! ההיא מכוונת אותנו למנות שנאהב יותר  ולאלו שיתאימו לילדים והחגיגה מתחילה!

מהמסעדה הילדים הולכים לחברים וישראל ואני נוסעים לנצל את הזמן בקניון לקניות לעצמינו לשם שינוי וכמובן מוצאים את עצמינו מודדים לשני… מסתכלים על בגדים לילדים ובסוף איך לא? עושים קניה בסופר…

האטרקציה המרכזית בפנמה סיטי היא כמובן תעלת פנמה, התעלה החשובה שמאפשרת לספינות לחצות מהאוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט ולהיפך בפנמה במקום להקיף את אמריקה הדרומית ובכך מקצרת להם את הדרך ביותר מ12000 קילומטרים!

פעילות התעלה מרתקת מאד ולכן למרות שמרכז המבקרים של התעלה ממנו ניתן לצפות מקרוב בספינות החוצות סגור, אנחנו מחפשים דרך אחרת ומגיעים לצפות דרך גדר צמודה למרכז המבקרים אלא שלמרות הקרבה המיקום לא מתאים ואי אפשר לראות כלום. מאוכזבים אנחנו עוזבים את התעלה ונוסעים לגינה… לפחות שהילדים יהנו…

לפארק הברווזים יצאנו אחה"צ אחד כשרותי הלכה לחברה, אבל הוא היה סגור, אז הלכנו שוב ביום אחר בשעת צהריים, בהפוגה בין הגשם של הבוקר לגשם של אחה"צ. למרות (ואולי בגלל!) הגשם חם מאד!! בפארק ברווזים אלימים נושכים את רותי ורודפים אחרי יעל עד שהיא מחליקה ונופלת לבוץ. אנחנו חוזרות לאוטו, אני מנקה אותה וחוזרת איתה לפארק כדי לגלות שעכשיו אנחנו מותקפים ע"י להקת יתושות צמאות דם.

הטיול נהרס אבל זה לא אומר שניתן לזה להרוס לנו את כל היום! אנחנו רצים לרכב נוסעים לPINKBERRY פרוזן יוגורט כשר!! ממש כמו בארץ! לא אכלנו כזה מאז שהיינו בארץ וכבר עברו שנתיים!

שכונת סן פליפה בפנמה מוכרת יותר בשם קסקו וייחו ושוכנת בעיר העתיקה של פנמה סיטי. השילוב בין המבנים המשוחזרים למבנים העתיקים והעובדה שהיא שוכנת על שפת הים הופכים אותה לשכונה יפיפיה, והמסעדות והברים הרבים שנפתחו שם גם משכו אליה תיירים רבים וחנויות רבות של מזכרות.

הזמן המומלץ לטיול בעיר העתיקה (כמו גם בכל העיר) הוא אחה"צ, אז נעים יותר ואפשר גם לצפות בשקיעה יפה. אבל אנחנו מטיילים במקום בשעות הצהריים החמות אז הרחובות ריקים והמוכרים משועממים…

אנחנו חונים ליד הטיילת של העיר העתיקה, מוציאים את העגלה, מתחילים לצעוד ואז מגיעים לגרם מדרגות, מה הבעיה? בטח תיכף נרד חזרה… משאירים את העגלה בצד ועולים… התכף נרד הגיע אחרי שעתיים בהם סיירנו בכל השכונה ובכל זאת העגלה עדין חיכתה לנו שם 🙂

Booking.com

יום חמישי הוא יום של ניקיון והכנות לשבת, יום שלא יוצאים בו מהבית, אבל כשבתוך כל ההכנות מזמינים אותנו להתארח אנחנו מסיימים מהר לנקות ונשאר לנו זמן לצאת לראות שקיעה יפה…

הCINTA CONSTERA זה הטיילת המרכזית בעיר, "הגינה מתחת לבית" של תושבי מרכז העיר… בשעה כזאת של שקיעה מזג האוויר נעים ואין את החום והלחות המאפיינים את פנמה סיטי, כשאנחנו מגיעים לטיילת עדיין  מעונן ואפרורי אבל כשמתחילה השקיעה קורה קסם ויחד עם הרעמים והברקים השמים נצבעים בכל צד בצבע אחר! צד אחד כחול עמוק, אחר בגוונים עזים של אדום וכתום ועוד אחד בורוד סגול פסטלי! מופע שקיעה משגע!

משפחת צדוק הם ישראלים במקור שגרים כאן כבר שנתיים ועוד לא זכו לארח עם שינה משפחה שלימה לשבת… ואנחנו זכינו להיות הראשונים! הודעתי לעדי מראש שתכין את הילדים מוקדם כדי שאבוא ואצלם אותם כמה תמונות מקצועיות בערב שבת בלובי הבניין המהמם שלהם, רק שכחנו את ההתרגשות של הילדים שלא ממש היה אפשר להעמיד או להושיב אותם לרגע אחד… מרוב התרגשות הם השתוללו ודפקו את הראש השיניים והרגליים אבל המשיכו לקפץ במרץ… גם אחרי הסעודה הטעימה, כשאנחנו המבוגרים המשכנו לשבת ליד השולחן מרותקים לשיחה עד השעות הקטנות של הלילה, הילדים השתוללו במרץ עד שנפלו שדודים מעייפות. חשבתם שזה גרם להם לישון עד מאוחר בבוקר? ברור שלא! כבר בשבע הם כמו פינג פונג חזרו לקפץ! שני התפתחה במהלך השבת הזאת כמו בחודש שלם והשתלבה במשחקים שלהם כאחת מהחבר'ה…

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!