לטייל זה לחיות

קורונה ופסח במונטנה

5-17.4.2020

חודש וחצי לפני חג הפסח כבר היינו מסודרים עם בית במונטנה סמוך לפארק ילוסטון – הדובדבן שבקצפת של הפארקים הלאומיים של ארה"ב. בו היינו אמורים לסיים את החלק הזה של הטיול בארה"ב, לפני שממשיכים לקנדה. הכל היה מתוכנן ומסודר לשם שינוי…

אבל אז הגיעה הקורונה ונסגרו גם הפארקים וגם הגבולות.

כששמענו שפארק ילוסטון נסגר וגם הגבול לקנדה התלבטנו האם יש לנו בשביל מה להגיע למונטנה והתחלנו לחשוב לאן ממשיכים אחרי פסח כשוויזת התייר שלנו בארה"ב מסתיימת. בחוסר הודאות הכללי בעולם לא הצלחנו למצוא תשובה והחלטנו שלא להחליט ולהמשיך בתכנית המקורית. ואולי כמו שלפני שבועיים עוד לא השפיעה עלינו הקורונה כך היא גם תעלם מהר ותפסיק להשפיע עלינו.

הבית במונטנה התגלה כהפתעה מדהימה! 

חוץ מזה שהוא מרווח ונעים הרבה יותר ממה שהוא נראה בתמונות הוא גם חדש לחלוטין ונקי! במיוחד בשבילינו לפסח! כולל תנור חדש, תבניות אפיה חדשות וכלים חד פעמיים! (מצרך נדיר בארה"ב!) 

והנוף המדהים והמרחבים והבידוד, והאיילים שבאים לבקר אותנו… שלא נצטרך בכלל לצאת לטייל… 

כאילו יכולנו לצפות שנצטרך בידוד ובחרנו את המיקום המושלם בעולם. כל כך הרבה סייעתא דשמיא!

אנחנו מגיעים למונטנה ביום ראשון  מצוידים בבשר שקנינו בנבדה וביוטה. (במונטנה אין להשיג בכלל בשר כשר) ובמעט כלים חדשים (סיר,מחבת ומוט בלנדר) ומתחילים מיד בבישולים לחג. הפעם, אחרי יותר מחצי שנה בחו"ל וללא תכנית לחזור לישראל עלינו לחגוג לראשונה יום טוב שני של גלויות – פעמיים ליל הסדר!! ועם שבת זה 3 ימים= 6 סעודות ברצף…

לתפריט המלא וכל המתכונים לחצו כאן

אטרקציות וטיולים במונטנה

MAYOR'S LANDING

ביום שני, רגע לפני שמסתגרים בבית לחג הארוך אנחנו יוצאים למלא את הריאות בנהר קרוב לבית.

הקור בחוץ מחזיר אותנו מהר מאד לבית ולבישולים….

בפעם הראשונה בחיים אנחנו מדליקים לבד שריפת חמץ (ומדורה בכלל…) היה מאתגר ברוח החזקה ובלוקיישן… אבל אחרי מאמצים רבים הדלקנו מדורה נחמדה והצלחנו לשרוף את החמץ.

 כאנחנו מסיימים ונכנסים הביתה בעל הבית שלנו שצפה בנו מדליקים מדורה הגיע עם ארגז מתכת, עצים להדלקה ומרשמלו… שיהיה לנו לפעם הבאה שנרצה… 🙂 הוא זוכה להסבר נרחב על חג הפסח,כשרות ושריפת חמץ…

ההזמנה מZARA בוטלה, הקניונים סגורים ולילדים אין בגדים לחג. בלית ברירה הגדולים הסתדרו עם בגדים קיציים שקכבר קצת קטנים ולקטנות הצלחנו לאלתר משהו חצי חגיגי מוולמרט… איזה נס שבאמריקה יש מחלקה של בגדים בכל סופרמרקט!

אז למרות שבגדים חדשים אין, יש לוקיישן מטורף, ילדים דוגמנים ואמא צלמת אז לא ויתרנו על תמונות חג….

החג מקסים! לשבת סביב שולחן ערוך כל כך יפה עושה לנו טוב והילדים מרוגשים שסופסוף הגיע פסח. 

בליל סדר שני קצת מוזר לקרוא את ההגדה פעמיים ולחזור על כל הסדר שוב, אבל ליל הסדר הראשון היה כמו חזרה גנרלית וליל הסדר השני הרבה יותר נינוח וזורם והילדים שותפים פעילים יותר.

מזג האוויר בחג מקסים. הכי טוב שיכול להיות פה בעונה הזאת ובעל הבית שלנו מציע לקחת אותנו לטיול ברייזר, אנחנו מסבירים לו שאצלנו חג ולא נוכל לצאת איתו לפני יום ראשון…

בערב, עדר איילים מגיע לחלון חדר השינה שלנו, בדיוק כמו שחלמתי. אני מסתכלת עליהם ומבינה שוב שאני חיה את החלום! והוא אפילו יותר טוב במציאות! זה גורם לי לדמוע מאושר כי הפחד הכי גדול בהגשמת חלום זה לגלות שבמציאות הוא לא כזה חלומי…

כביש 89 מPRAY עד השער של פארק ילוסטון

בשבת הטמפרטורה צונחת בקיצוניות ויורד שלג במשך כל היום. 

גם ביום ראשון הטמפרטורה עומדת על מינוס 8 מעלות אבל אחרי 3 ימים בבית גם סיבוב בתוך הרכב מספק אותנו ואנחנו יוצאים לכיוון פארק ילוסטון (הסגור כמובן) לראות חיות.

אנחנו רואים בדרך סוגים שונים של איילים,סוסים, פרות וביזונים.

וגם מעיין חם אחד…

בפתח של פארק ילוסטון השומם הביזונים מסתובבים בין בקתות הנופש ואנחנו רק מבינים כמה אנחנו מפסידים את כל הטבע החיות שמסתובבות בפנים. האכזבה עמוקה אבל אנחנו זוכרים להודות שאנחנו כאן, ויש לנו אפשרות ליהנות לפחות מהנופים והחיות שבחוץ (ולאלה שמגיעים לפתח הבית שלנו…)

Booking.com

כשהחג נגמר, הגבול לקנדה עדיין סגור והמושל מודיע שיישאר כך לפחות עוד חודש!! אנחנו שוברים את הראש בהתלבטות מה לעשות. הויזה נגמרת עוד שבוע! כל המדינות סגורות לזרים והארכה עולה הרבה מאד כסף שלא בא לנו להשקיע… וגם אם נאריך אותה לא בא לנו להישאר במונטנה באותו מקום לזמן ארוך כל כך. ואין פה אפילו קהילה ואוכל כשר.

נכון לכתיבת שורות אלה אנחנו עדיין לא יודעים מה נעשה ולאן נמשיך אם בכלל…

אם יש לכם רעיון עבורנו נשמח שתכתבו לנו כאן

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 33 מונטנה

תרומה לאחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

אודות חו''ל כשר

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com