לטייל זה לחיות - שבוע 56

סן לואיס פוטוסי

22.9-6.10.2020

סן לואיס פוטוסי היא מדינה במרחק 7 שעות נסיעה חזרה לכיוון ממנו הגענו למקסיקו סיטי. היינו אמורים לטייל בה  בדרך למקסיקו סיטי אבל אז עדיין האתרים בה היו סגורים בגלל הקורונה. אחרי שלושה שבועות בסיטי תיכננו להגיע לסוכות לקנקון – עיר נופש במרחק 20 שעות נסיעה ממקסיקו סיטי. כבר תיכננו מסלול מטורף שכולל מלא שעות נסיעה וטיול כל יום (כדי להספיק מלא בדרך) והגעה תוך 3 ימים לקנקון לחג הסוכות אבל אז נודע לנו שבית חב"ד סגור בגלל הקורונה ושהאתרים בסן לואיס נפתחו. החלטנו לעשות אחורה פנה ולבקר במקום הכי יפה במקסיקו – סן לואיס פוטוסי!

CIUDAD VALLES

בירתה של סן לואיס פוטוסי נקראת גם היא סן לואיס פוטוסי אבל היא יחסית רחוקה מהאתרים לכן לקחנו בית בעיר סיאודאד ואייס (בספרדית קוראים LL כמו Y) שקרובה עד שעה וחצי נסיעה לכל המפלים באזור.

הבית בשכונה סגורה ויפה עם גינת שעשועים ובריכה. השכונה חדשה ורוב הבתים לא מאוכלסים לכן אנחנו נהנים מפרטיות בכל המתקנים.

בפעם הראשונה נחגוג את חג הסוכות באזור ללא בית חב"ד ונבנה לבד סוכה מאפס ממש! לכן הזמנו במיוחד בית עם חצר מתאימה לסוכה ומרווח מספיק לשהות ארוכה.

כמו בכל מקום אליו אנחנו מגיעים, אחרי שפורקים את כל המזוודות צריך מגלים את הבעיות וצריך ללמוד איך חיים איתן… הפעם הדוד לא עובד ואין מים חמים, והגז נגמר ואין אפשרות לבשל או להרתיח מים… 

אנחנו הולכים לישון אחרי מקלחת קרה וארוחה מוכנה שחוממה במיקרוגל ( לפחות יש מיקרוגל!  לא מובן מאליו!) ובבוקר מחכים עם ארוחת הבוקר עד שיגיע הגז ונוכל להכין חביתה… 

כשהדוד מתוקן וגם הגז הגיע, מכונת הכביסה (שגם היא על גז) כבר פועלת ואנחנו שבעים ורגועים אנחנו יוצאים ליהנות מהבריכה והגינה ומעבירים יום שלם של בילוי והנאה בלי לצאת מהשכונה!

אחה"צ אנחנו יוצאים יחד כל המשפחה לסופר ומתאכזבים לגלות שגם כאן בגלל הקורונה לא מכניסים לסופר יותר מאדם אחד מאותה משפחה 🙁 אנחנו מתגעגעים לבילוי הפשוט הזה של כל המשפחה ביחד בסופרמקט!

PUENTE DE DIOS

למחרת אנחנו מתחילים לטייל במפלים ובטבע הירוק של סן לואיס פוטוסי. האתר הראשון הוא מפלי פואנטה דה דיוס. הדרך למפלים יפיפייה ומעניינת דרך כפרים קטנים ומרעי פרות. אנחנו עוצרים באחת החנויות ומצטיידים בנעליים מיוחדות להליכה במפלים, מצרך חובה במדינת סן לואיס.

כדי להגיע למפלים ולנהר יורדים בעשרות, אולי אפילו מאות מדרגות! שאח"כ צריך גם לעלות…  

המסלול אינו מעגלי והדרך חזור לרכב עוברת על פסי הרכבת.

CASCADAS DE TAMASOPO

היעד השני לאותו יום הוא מפלי טמסופו, אנחנו מגיעים בשעה עשרה ל4 אחה"צ ובכניסה אומרים לנו שכבר סגור, אי אפשר להיכנס כי האתר נסגר ב5. ברגע הראשון אנחנו מתאכזבים אבל מקבלים את הגזירה ומתחילים להסתובב אחורה אבל אז אנחנו מנסים להתעקש להיכנס לשעה שנותרה ומכניסים אותנו!

 מפלי טמסופו הם גן עדן עלי אדמות והצטערנו שלא הגענו קודם אליהם, אבל מיד הבנו שנחזור לשם שוב (למרות ששילמנו מחיר מלא בכניסה ולמרות שהנסיעה לשם בכביש האגרה לא זולה)

במתחם כמה מפלים, בריכות עמוקות ורדודות והרבה אטרקציות של קפיצה ממפלים ונדנדות\חבלים מרחפים על המים, הילדים רוצים לרוץ מיד למים אבל אנחנו מתיישבים קודם לארוחה חמה ואז רצים לבלות בגן עדן!

הסוכה הכשרה הראשונה והיחידה בסן לואיס פוטוסי

בימים הבאים  אנחנו מתארגנים לחג הסוכות וההתארגנות הזאת  מאתגרת מכל כיוון.

ארבעת המינים– כשיצאנו ממקסיקו סיטי הבאנו איתנו אתרוג ולולב, אבל המשלוח של ההדסים והערבת שהזמינו שם לכל הקהילה נתקע במכס ולא היו הדסים וערבות כשיצאנו לסן לואיס. איציק קמפה הרגיע אותנו ואמר שכשיגיעו ההדסים והערבות הוא ישלח אותם אלינו לסן לואיס. 

כשהגיעו סופסוף הערבות וההדסים, קרוב מידי לחג, התברר לו שזה לא כל כך פשוט ואסור להעביר צמחים ממדינה למדינה במקסיקו ולכן חברות המשלוחים לא מוכנות לשלוח. הניסיון הראשון והשני לשלוח אלינו את ההדסים והערבות לא צלחו ובניסיון השני החבילה גם נעלמה! הוא קנה לנו חבילות חדשות והצליח בניסיון השלישי. אלא שאז כבר היה מאוחר ויצא שהחבילה תגיע בשבת שאז אנחנו לא יכולים לקחת אותה, וביום ראשון כבר חג וצריך ליטול ארבע מינים. 

 לכן בערב שבת ישראל כתב ייפוי כח לבעל הדירה שבה התארחנו והוא הוציא עבורנו את  החבילה והביא לנו אותה בדיוק ביום ראשון בבוקר החג!

 

סוכה – כשהזמנו את הדירה בדקנו מראש שיש חצר שנוכל לבנות בה סוכה, לא חשבנו שזה יהיה לא פשוט לבנות אותה בלי שהיא תפריע לשכנים, בלי כלי עבודה ובלי אפשרות לקנות שום דבר מוכן, להכין הכל לבד.

ישראל הלך לנגריה וביקש (בלי שפה, בסן לואיס אף אחד לא מדבר אנגלית ואנחנו לא יודעם ספרדית אז רק בעזרת תמונות) שיכינו לו קרשים בגודל המתאים לסוכה, אח"כ הלך ללוות פטיש והתחיל לבנות את הסוכה, אבל היא לא הייתה יציבה ובטיחותית מספיק. רעיונות שונים לייצב ולחזק אותה לא היו אפשריים ולבסוף נאלצנו לרכוש קרשים נוספים ובניית הסוכה הסתיימה רק בבוקר שישי, ממש ערב חג. אז גם הכנו קישוטים ותלינו סדינים (של מיטות) לבנים לאווירה חגיגית יותר.

סכך כמובן אין לקנות במקסיקו אבל עצי דקל יש בשפע, רק שבאמצע הרחוב זה לא ממש המקום לקטוף… שלחנו מישהי שתקטוף עבורנו איפה שמותר ובפעם הראשונה בחיים הייתה לנו סוכה ירוקה ורעננה כמו שתמיד רציתי 🙂

אוכל – הכנה של אוכל כשר במסע הזה היא תמיד משימה מאתגרת, גם אם משתמשים רק במצרכים שכשרים בכל מקום או שכבר הבאנו איתנו את המצרכים, עדיין צריך להכשיר מטבח ולהתקין ארוחות עם מעט מאד כלים. 

אבל להכין 6 או 8 סעודות חג (חג כפול ושבת ברצף) פלוס ארוחות בוקר צהריים וערב בסיר אחד וללא תנור היה מאתגר במיוחד. למרות הכל לא ויתרנו על שום דבר והכנו בשפע כולל חלות ועוגות שנאפו בסיר, בשר ועופות, מרק, סטים,דגים ואפילו קרעפלך! 

כדי לעמוד באתגר תוך כדי טיפול בארבעה ילדים, תחזוקת הבית השוטפת והכנת קישוטי סוכה הפסקתי את השיתוף בהרשתות החברתיות מערב יום כיפור ועד אחרי סוכות.

הסוכה הייתה יפיפיה והיה מלא אוכל טעים וחג שמח מאד! גם מזג האוויר בסן לואיס היה מושלם לישיבה בסוכה (וניצלנו מהסופות בקנקון) 

תאורה לא היתה בסוכה, בלילה הראשון ישבנו בחושך, אבל בלילה השני שהיה במוצ"ש עשינו הבדלה בסוכה וראינו שהנרות מאירים אותה, הוספנו עוד 2 נרות ואכלנו סעודה לאור נרות. זה היה כ"כ נחמד אז נשארנו לשבת ולדבר בסוכה עוד שעות אחרי הסעודה.

רגע לפני החג ניסינו להספיק טיול במקום הכי יפה בסן לואיס- מפלי טאמול המרוחקים שעה וחצי נסיעה מהבית שלנו. אחרי הביקור במפלי טמסופו היינו נרגשים סקרנים לראות מה יכול להיות יותר יפה  מהם אבל כשהגענו לא יכולנו להיכנס! בגלל הקורונה הוגבלה הכניסה למקום לילדים מגיל 12 ומעלה ואנחנו עם שלושה ילדים קטנים.

מאוכזבים ורעבים עשינו אחורה פנה וחיפשנו מקום לשבת לאכול בו, לא מצאנו מקום שאפשר לשבת בצורה נוחה לאכול את הארוחה המבושלת שלנו.אז עצרנו על שפת נהר בצד הדרך, אכלנו ברכב והמשכנו בנסיעה לכיוון הבית.

בדרך הביתה החלטנו לנצל את היום האבוד לטיפול גרתי של החלפת שמן ברכב, בד"כ זה לא אורך הרבה זמן אבל באזור הזה במקסיקו המוסכניק רוכש את החומרים רק אחרי שמשלמים לו על הטיפול… המתנו מזיעים במוסך עד שהוא יקנה את החומרים ואח"כ עד שיסיים לטפל ברכב כשהקטנים בינתיים מאבדים סבלנות ובוכים מחום ועייפות

בסופו של יום חזרנו לבריכה ולגינה בחצר הבית …. 

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 57-58 סן לואיס פוטוסי

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com

יעניין אותך גם:

יעניין אותך גם:

איך מתכננים טיול?

Booking.com

יעניין אותך גם:

Booking.com
Booking.com
Booking.com
Booking.com