2021_03_09_01_35_IMG_6474

לטייל זה לחיות - שבוע 78

גואטמלה סיטי 2

6-13.3.21

השבוע הכי קשה במסע, בשבילי לפחות. כשסיפרתי לישראל שכך אני מרגישה הוא הזכיר לי שבועות אחרים שלי זכורים כחוויה ולו זכורים כסיוט… מדהים כמה אנשים חווים אחרת את הדברים גם אם מדובר באותה חוויה שחווינו יחד…

את השבוע התחלנו במבנה המאד מוזר במרכז גואטמלה סיטי. המקום החשוך, הישן והקודר יחד עם העובדה שאנחנו במרכז עיר סואנת ולא בטבע השפיעו עלי רע. זה בתוספת תינוקת משלשלת והחלומות לחזור אל החווה ממנה הגענו הפכו את החוויה לקשה.

את יום ראשון העברנו בעיקר בבית, מטפלים בשני ומצפים להודעה שתגאל אותנו ותחזיר אותנו לחוות החלומות..

רק ישראל ורותי יצאו מבית ונסעו לשדה התעופה שם פגשו בחור ישראלי שהגיע לטיול והביא לנו שקית עמוסה בבגדים חדשים מהארץ!! נקודת האור ביום הזה!

ביום שני שוב התעוררנו במבנה המוזר, הפעם עם החלטה נחושה לצאת מהבית, לספוג קצת אור שמש ואוויר (או אדי דלק בעיר הסואנת…).

דסי, עוקבת מקסימה שהגיעה מניו יורק וגם דאגה לברר איתנו קודם האם אנחנו זקוקים למשהו ביקשה להיפגש איתנו אז יצאנו לארמון שנמצא במרחק הליכה מהבית ושם פגשנו אותה. הילדים התרוצצו בכיכר הגדולה והאכילו יונים ודסי ואני ישבנו בצד ושוחחנו, הילדים התעייפו ואנחנו לא שבענו מהשיחה אז קבענו שהיא תגיע אלינו ב8 בערב להביא לנו את המוצרים שהיא קנתה לנו לפסח ולהמשיך את השיחה.

דסי חובבת טיולים מושבעת חושבת שהסיפור שלנו כמשפחה חרדית נודדת הוא מטורף אבל הסיפור שלה (לדעתי לפחות) מטורף הרבה יותר!! דסי בחורה חרדית חסידית שמטיילת לבד! לגמרי לבד! בכל חור בעולם, טיולים ארוכים בכפרים נידחים באזורים הכי לא מתויירים, תוך כדי אינטרקאציה מקסימלית עם המקומיים בכל מקום. לי זה נשמע מפחיד מאד אבל היא טוענת שנולדה ללא פחד ומעולם לא קרה לה שום דבר נורא והיא יודעת להיזהר, גם כשמטיילת לבד בלי טלפון אפילו בכפרים באפריקה.

השיחה המרתקת עם דסי הייתה נמשכת כנראה עד אור הבוקר אם לא היינו מותשים מלילות ללא שינה והטיפול בשני. דסי עזבה את הבית שלנו במרכז גואטמלה סיטי ב1 בלילה!!! (כבר סיפרתי כמה זה מפחיד גם ב8 בערב…) ונסעה באובר למלון! לא הלכנו לישון לפני שקיבלנו ממנה הודעה שהיא הגיעה בשלום… מה שהצחיק אותה כי היא רגילה לטייל ככה כשלפעמים אף אחד אפילו לא יודע איפה היא בדיוק ומתי אמורה לחזור ולאן….

זה האינסטגרם של דסי ואתם ממש לא רוצים לפספס את הסטוריז, הלייבים וההייליטס שלה…

ביום שלישי אחרי עוד בוקר בבית אנחנו מוצאים את החווה באיירבנב ומבינים שהיא תפוסה חודש קדימה ואין לנו סיכווי לחזור אליה לכן אנחנו מחליטים לעבור לבית נורמלי ולהתארגן למעבר לאל סלבדור בהקדם האפשרי.

אחה"צ כדי לשמור על מצב הרוח אנחנו שוב יוצאים לטייל, כיוונו לאיזה פארק אבל הוא היה סגור בגלל הקורונה אבל לנו כבר הספיקה ההליכה עד אליו…..

בבוקר יום רביעי אנחנו מתעוררים ארוזים ליום מעבר! שמחים ומאושרים כמו שלא היינו מעולם לעזוב מקום..

אנחנו יוצאים לדרך, היעד הראשון, כיכר ישראל בגואטמלה. אין בה שום דבר מיוחד מלבד שהיא נקראת כיכר ישראל ומגן דוד כחול ענק. אנחנו מצטלמים איתו וממשיכים ליעד הבא – בית חב"ד גואטמלה שם אנחנו מצטיידים בכמות הבשר הגדולה ביותר שאפשר להכניס בצידנית שלנו ובעוד שקית עם מוצרים לפסח שהביא לנו מניו יורק בחור חבדניק שהגיע לחתונה באנטיגואה.

Booking.com

משם אנחנו ממשיכים לדירה שהזמנו בשכונה בפרברים המרוחקים של גואטמלה סיטי. אנחנו נכנסים ונדהמים לגלות שהדירה היא בית שגרים בו והדיירים עוזבים רק כשמישהו מעוניין לשכור את הבית. התארחנו בעבר בדירות כאלה, פעם מחוסר ידיעה ובשאר הפעמים מתוך חוסר ברירה, אנחנו תמיד מעדיפים דירות שמיועדות רק לאיירבנב ולא דירות שגרים בהם והארונות בהן מלאים, והמקרר והמקפיא מכיל אוכל של מישהו אחר ואין בו מספיק מקום לכמות הבשר שאנחנו מצטיידים בה!! אני בודקת מיד את התמונות כדי להבין איך נפלתי? מה לא זיהיתי? אנחנו הרי כבר אלופים בשימת לב לפרטים הקטנים שמספרים לנו על טיב הדירה. והתמונות לא שיקרו… הן פשוט היו ישנות ולא יכלו לספר לי את האמת…

המקפיא אכן עמוס ואנחנו מתקשרים לבעלים לבקש מהם מקום אחסון לבשר והם מפעילים מקפיא נוסף שקיים בבית. אנחנו פורקים את כל הציוד שלנו ואת הבשר שקנינו בבית חב"ד ואז שמים לב ששכחנו את השקית עם מוצרי הפסח מניו יורק!! מזמינים משלוח באובר מבית חב"ד שבמרחק 40 דקות נסיעה מאיתנו ויוצאים לראות את השכונה אליה הגענו ולחכות למשלוח…

אחרי שבוע שבו לא טיילנו אנחנו מנצלים את היום האחרון שלנו בגואטמלה לטיול ויוצאים לNaciones Unidas National Park הכניסה לפארק בתשלום של כמה קצאלים. אנחנו עוצרים בשולחן פיקניק הראשון לארוחת צהריים ורק אחכ ממשיכים לתוך הפארק שם יש פינת חי (בתשלום של עוד כמה קצאלים) וכמה פירמידות עתיקות של שבטי המאיה – האינדיאנים שחיו כאן בעבר.

לארוחת הערב ישראל מפנק אותנו ומכין קינוח של בננות מטוגנות משני סוגים, אבל כנראה שהמטוגן הכבד הזה לא השפיע טוב על הגוף הבריא שלנו כי בשישי כולנו מתעוררים חלשים מאד ובשבת כל המשפחה סובלת מקלקול קיבה נוראי שכולל הקאות ושלשולים מסביב לשעון והמון כביסות במוצש! בין לבין גם מתארגנים על כל המסמכים המודפסים שנדרשים למעבר הגבול גואטמלה- אל סלבדור.

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!