טיול זוגי בלונדון,פריז וורשה

חלק שני-פריז וורשה

מגדל אייפל

בואו לעקוב אחרי הטיולים שלנו!

איך מתכננים טיול?

Booking.com

יעניין אותך גם:

אחרי כשעתיים נסיעה ברכבת היורוסטאר עליה עלינו בלונדון הגענו לפריז. ירדנו בתחנת גארד דו נורד שגם נראית כמו שדה תעופה לא קטן, אחרי ההלם הראשוני ובדיקת שטח מהירה יצאנו מהתחנה והתחלנו לצעוד רגלית לעבר המלון. מזג האוויר היה מושלם ללא צורך במעיל והעיר יפה כ"כ! מיד התאהבתי בפריז.

אחרי חצי שעה הליכה הגענו למלון קטן, נקי ומקסים, צ'ק אין מהיר הביא אותנו לחדר קטן ומטופח עם מרפסת קטנה שצופה אל העיר. התארגנו בזריזות ויצאנו לכבוש את פריז. מתחת למלון ממש יש תחנת מטרו ממנה ניתן להגיע לכל מקום בעיר אבל אנחנו בחרנו ללכת ברגל לגאלרי לאפייט, השעה הייתה 8 בערב ובגוגל היה רשום שהחנות פתוחה עד 9. אבל לאכזבתנו כשהגענו החנות הייתה סגורה.

הלכנו למסעדת כבוד, מחוץ למסעדה חייל חמוש ודרוך הזכיר לנו שיש כאן אנטישמיות… נכנסנו למסעדה המפוארת ולמרות שלא הזמנו מראש היה לנו מקום, המסעדה מפוארת ונעימה, המלצרים שאינם דוברי עברית או אנגלית התאמצו בעזרת סועדת צרפתייה שדוברת מעט עברית להסביר לנו על המנות, הזמנו מנת פתיחה, שתי מנות עיקריות ומנת קינוח שכוללת טעימה מכל סוגי הקינוחים. כל המנות היו טעימות ומענגות.

מהמסעדה יצאנו לכיוון השאנז אליזה, אמנם השעה כבר אחרי עשר בלילה אבל ציפיתי מעיר מתויירת כמו פריז שהרחוב הראשי שלה יהיה עמוס בכל שעה ובמיוחד אתרי התיירות, הופתעתי לגלות שאנחנו מטיילים לבד בשאנז אליזה, בשער הניצחון ואפילו במגדל אייפל! אליו הגענו אחרי כשעה של הליכה. אחרי סיור ערב ארוך ומהנה ברחובותיה ואתריה של פריז לקחנו מונית למלון ושקענו מיד בשינה עמוקה.

ב-8 בבוקר התעוררנו עם שמש חורפית נעימה על הפנים, המיטה הנוחה והגוף המותש מהליכות שיכנעו אותנו להישאר במלון אז אחרי חצי שעה של התמתחויות קמנו וירדנו אל תחנת המטרו, נסענו לתחנת גני טרוקדרו, הגנים המשקיפים אל מגדל אייפל. צפינו במגדל באור יום וכמובן הצטלמנו הרבה ואז המשכנו אל בית הקפה הכשר Le XXV.

גשם דופק על החלונות וקפה חם עם עוגות טעימות בפנים זה שילוב מנצח! ככה העברנו את כל הבוקר עם עוד כוס שוקו\קפה ועוד עוגה… כששבענו והתעוררנו לקחנו צידה לדרך-סנדוויצים ומאפים ונסענו לגאלרי לאפייט. עכשיו החנות הייתה פתוחה ושוקקת, החנות מפוארת וכל מוצר מצדיק עצירה והתפעלות אבל אנחנו עלינו עד הקומה העליונה לתצפית על העיר, היום המעונן, הגשם והרוח הסתירו את הנוף המדהים שהיינו אמורים לראות, חזרנו פנימה לחנות היפה ונהנינו מכל רגע. השעה התאחרה ולפנינו רכבת לשדה תעופה ומשם טיסה לפולין, יצאנו וצעדנו במהירות בגשם לעבר תחנת הרכבת, כמובן שטעינו בדרך והגענו לתחנה דקה לפני שיצאה הרכבת…

הגענו לשדה תעופה פצפון בקצה העיר והמתנו לעליה למטוס, דרך החלון ראינו את הנוסעים היורדים ומיד אחריהם אנחנו עלינו…

אחרי טיסה קלה ולא ארוכה נחתנו בפוזנן פולין, לתדהמתנו מיד כשיורדים מהמטוס יוצאים לעיר, ללא ביקורת דרכונים או כל בידוק אחר. הוצאנו את הרכב שהזמנו מראש מחברת ההשכרה ויצאנו לדרך אל מלון הספא המפנק.

אחרי מסז' מפנק השינה עמוקה וטובה יותר…

קמנו בבוקר רעננים ליום האחרון של הטיול, אבל פולין קיבלה את פנינו בגשם שלא הפסיק לרדת אפילו לשניה אחת ולכן נסענו מיד לורשה, חשבנו שאולי שם יפסק הגשם ונוכל לטייל, אבל הוא לא הפסיק אז בילינו את כל היום בקניון, לא שמנו לב שהזמן עבר כשפתאום גילינו שאם לא נמהר לא נספיק להגיע לשדה בזמן, יצאנו מהר מהקניון כשאנחנו לא מוותרים על עצירה לארוחה חמה במסעדת בכיף, אכלנו בזריזות ודהרנו לשדה תוך כדי שאנחנו מחפשים תחנת דלק, תחנה לא מצאנו אבל שניה לפני ההגעה לשדה, הכרטיס אשראי, שהיה מוכן ביד לתדלוק מהיר נבלע בין כיסאות הרכב ולא נמצא גם לאחר חיפושים רבים, בתוך הלחץ כמובן שגם לא מצאנו איפה מחזירים את הרכב ועשינו סיבובים רבים עד שהגענו סופסוף לשדה באיחור רב.

למזלנו ההמראה התעכבה מאד והספקנו אפילו לקבל החזר מס… את החזר המס מקבלים בזלוטי, הסכום לא היה מספיק גבוה כדי שנפרוט אותו בארץ בחזרה לשקלים אבל היה מספיק גבוה כדי שנתפנק כל הטיסה… הטיסה עברה בנעימים ונחתנו בארץ בחמישי בלילה ישר להכנות לשבת.