לטייל זה לחיות - שבועות 47-48

מחשבים מסלול מחדש

23.7-11.8.2020

יצאנו מלאס וגאס עם מסקנה אחת- עלינו לחזור ללוס אנג'לס להתארגן ליציאה מארה"ב.

עוד לא החלטנו לאן נצא, אבל בכל מקרה נצטרך לעשות סידורים כמו למכור את הרכב או להעביר אותו על שמינו (קנינו את הרכב בניו יורק, שם אי אפשר לרשום רכב על שם תייר ובלוס אנג'לס כן אפשרי)

שוב חיפשנו דירות בלוס אנג'לס או האיזור ולא מצאנו שום דבר בתקציב שלנו, ואז אחד העוקבים שלי הודיע שיש לו עבורנו דירה בחינם בוואלי לוס אנג'לס. הדירה שייכת לקהילת אור גדליהו והם ישמחו לצרף אליהם משפחה עם ילדים.

הדירה עמדה ריקה מרהיטים, ולכבודנו הם מיהרו ביום אחד לרהט אותה, למלא אותה בכלים, במצעים ואפילו בצעצועים. הכל חדש!

הגענו לדירה ביום חמישי לקראת ערב, הדירה אומנם חדשה אבל זקוקה לניקיון וסדר, מיד התחלנו בעבודה ועד הלילה הכל היה נוצץ ומסודר כולל ארוחת ערב מבושלת, ביתית וטעימה!

בתשעת הימים אנחנו כמובן נשארים בבית ולא מטיילים. בבית אין אינטרנט אז אין לי גם את האפשרות לעבוד ואנחנו מבלים ימים ארוכים בבישול, לימודים ומשחקים. אווירה ביתית אמיתית! ובערב מידי פעם יוצאים רגלית לגלידריה השכונתית.

גלידריית menchie's frozen yogurt

השידוך הראשון שלי!

בשבוע הזה של תשעת הימים בו ישבנו בבית עשיתי גם את השידוך הראשון בחיים שלי ואירסתי את אחותי!

אני לא שדכנית, אף פעם לא ניסיתי להיות ולא חשבתי בכיוון. ואת אברימי, גיסי לעתיד,הכרתי רק דרך הווצאפ, כחובב טיולים שנהנה לעקוב אחרי המסע שלנו ולעזור לנו מהניסיון שלו  עם מידע על מקומות ואנשים בדרך…

גם עכשיו, בהתלבטות שלנו לאן להמשיך מארה"ב אברימי ניסה לעזור ופתאום הבנתי שהוא יכול להתאים לאחותי! עוד לא ידעתי עליו כלום אבל ככל שבררתי הבנתי שזה ממש משמים! עוד שליחות מדהימה כל כך בתוך המסע שלנו 🙂

אחרי תשעת הימים היה לנו קשה לחזור לטייל, כדי להחליט לאן ממשיכים מארה"ב חטאנו בקריאת חדשות ,קראנו דיווחים קשים על הקורונה ברחבי העולם, בזמן שאנחנו בלוס אנג'לס, בירת הקורונה של ארה"ב… התקשינו ממש לקבל החלטה לאן להמשיך מארה"ב ולא רצינו להישאר. הרגשנו תקועים, לחוצים ומדוכאים. משהו באוויר ובאווירה של לוס אנג'לס השתלט על המחשבות שלנו, (שבד"כ הן חיוביות) והיינו צריכים להתאמץ לחשוב בהגיון, לזכור כמה מדהים העולם שלנו במציאות ולשכוח מהעולם הרע שמציגה לנו התקשורת.

הטיול הראשון אליו יצאנו אחרי תשעת הימים לא עזר להחזיר לנו את מצב הרוח…

יצאנו לחוף וניס, מקום יפיפה, אבל כל הדרך אליו, וכל הטיילת בחוף מלאה בהומלסים נרקומנים!

אני אומרת תמיד שהיופי הוא בעיני המתבונן, ואנחנו בוחרים מה לראות בכל מקום. ידעתי שהמחשבות שלי שהושפעו מהחדשות שקראתי באותו שבוע משכו אותי לראות את המראות המזוויעים הללו.

לכן השתדלתי להסתכל ולראות דווקא את היופי שבמקום. אבל זה לא ממש שיפר את ההרגשה ומצב הרוח שלנו…

Booking.com

למרות שהיינו עסוקים בהכנות ליציאה מארה"ב ולא היה לנו הרבה חשק לטייל, ידענו מראש שאנחנו לא עוזבים את קליפורניה לפני שנוסעים לראות את עצי הסקויה, קראנו עליהם בספר האטלס לילדים בכל השנים שתיכננו את המסע הזה ותמיד חלמנו להגיע לגזע העץ שמכונית יכולה לנסוע בתוכו!

כשנכנסנו לפארק ראינו שלטים המזהירים מפני דובים. חשבתי, מה הסיכוי שנפגוש דוב? הרי חודשיים חיפשנו דובים במונטנה עד שמצאנו… אז כאן? וישראל אמר "דווקא בגלל שלא תיכננו לראות כאן נראה…" ושתי דקות אח"כ הדובה הזאת חוצה את הכביש מאחורינו! ואח"כ גם הגיע הגור שלה!

באחד הערבים יצאנו לראות את בית הכנסת של הקהילה שארחה אותנו, בית הכנסת מעוצב בצורה מיוחדת עם ויטראזים וציורי קיר יפיפיים. ובלי שידענו מראש, הגענו בערב בו התקיימה בחצר בית הכנסת חתונה!

ליצירת קשר עם קהילת אור גדליהו לחצו כאן

אחרי עשרה חודשים שכולנו יחד 7\24 יעל הרגישה פתאום שהיא צריכה קצת זמן איכות, רק היא ואמא..

אז היא הודיעה לי חגיגית שאנחנו יוצאות *לבד* לקנות לה נעליים.

לשמחתי היא הודיעה על זה כשהקניון הקרוב הוא מרחק של 7 דק' נסיעה בכביש אחד בלבד וכך לא נאלצתי להתמודד עם הפחד לנהוג לבד בחו"ל…

יצאנו לבד ואת ההתרגשות שלה אי אפשר לתאר.. כבר בחניון היא נעמדה וביקשה שאצלם אותה. היא יודעת אלו רגעים חשוב לנצור…

כמובן שברגע שכבר יצאנו לבד ממש לא עניין אותה למצוא נעליים והיא העדיפה לעלות ולרדת במדרגות נעות, להסתכל על דברים מעניינים או למדוד שמלות מתנפנפות…

הביקור בחוף וניס השאיר בנו כזאת טראומה שהחלטנו לוותר על אתרי תיירות נוספים בלוס אנג'לס כמו למשל שדרת הכוכבים…

אבל יצאנו לחפש ליעל נעליים (אחרי שלא מצאנו בקניון)הכנסנו את כתובת החנות בוויז ופתאום מצאנו את עצמינו בשדרת הכוכבים. היו שם פחות הומלסים ממה שחשבתי שיהיו וזה היה טיול קצרצר ונחמד…

והכי חשוב! מצאנו לה נעליים!

בכל המסע הזה אנחנו אוכלים בעיקר בבית, אוכל שאנחנו מבשלים בעצמינו. ואם אנחנו כבר יוצאים זה לסטקייה זולה. הפעם, פעם ראשונה מאז שיצאנו למסע הגענו למסעדה אמיתית!

מסעדת Charcoal Grill & Bar‎ היא המסעדה הכשרה הטובה ביותר בלוס אנג'לס! וכל מנה שונה ומיוחדת יותר מקודמתה.

רגע לפני שעזבנו את לוס אנג'לס שמעה עלינו משפחת שכטר – ישראלים לשעבר שגרים בלוס אנג'לס והזמינו אותנו  לבלות אחה"צ נחמד בביתם. לשכטרים שלושה ילדים בגילאים של הילדים שלנו והביקור היה מהנה מאד! חבל שכבר צריך להיפרד…..

והספקנו גם לפגוש את הגיס\הדוד לעתיד החדש שהגיע לבקר יום לפני שעזבנו את ארה"ב והמשכנו למקסיקו…

אחרי שבועות ארוכים של התלבטות קשה סופסוף נבחר היעד- מקסיקו.

ישראל בילה ימים ארוכים בסידור כל הביורקרטיה הדרושה למעבר. העברת הרכב על שמינו, החלפת לוחיות הרישוי, ביטוח חדש , טיפול לרכב והחלפת גלגלים, קניות של מוצרים שאולי יהיה קשה או יקר לקנות במקסיקו וארגון מחדש של הכבודה שלנו, כמו אחסון בגדי החורף וסידור מחדש של כל המלאי הרזרבי…

וסופסוף מתחילים מחדש! מקסיקו!!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 49 מקסיקו!

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!