לטייל זה לחיות - שבוע 51

לה פאס מקסיקו

18-25.8.2020

למרות הדרך הקשה שעברנו עד לה פאס והרצון להגיע כבר למזגן המושיע, אנחנו עושים עוד תחנה אחת בדרך לבית ולמנוחה ונוסעים לבית חב"ד שכמובן סגור בימים אלה. לכן תיאמנו מראש עם השליח שאנחנו מגיעים לקנות בשר. הוא התרגש מאד לקבל אותנו – התיירים היחידים שמטיילים בתקופת הקורונה הזאת והביא עוגת שמרים שאשתו אפתה במיוחד לכבודנו. וגם ערך לנו סיור בבית חב"ד, בבית הכנסת ובמקווה הטהרה.

התרגשנו שוב לראות שאפילו במקום נידח כל כך יש בית כנסת ומקווה ואפילו חנות של אוכל כשר!

בבית הכנסת בלה פאס תלויה יצירת אומנות מיוחדת מאד – ציור של ילד יהודי שמורכבת מנוסח ההגדה בשפות עברית, אנגלית וספרדית. את היצירה יצרה אמנית מקסיקנית.

הבית בלה פאס חדש וממוקם בשכונה שמורה ויפה. אנחנו מגיעים עייפים ומותשים וישראל מיד רץ לקנות מצרכים לארוחת הערב. למרות שכבר אכלנו היום ארוחה בשרית, ולמרות השעה המאוחרת, עברו שעות ארוכות בלי ארוחה ואנחנו מכינים שוב עוף ואורז.

הילדים מאושרים מהבית החדש והמרווח נהנים לשחק ולא ממהרים ללכת לישון למרות היום הארוך והמתיש שעברנו..

את הימים הבאים אנחנו מעבירים במנוחה בבית, הדרך שארכה שלושה ימים התישה אותנו וגם החום בחוץ לא עושה חשק לטייל…

רק ביום שישי נכנס הרכב למוסך ועבר טיפול אחרי התקלה שקרתה בדרך…

הטיפול ברכב התארך והתארך ונמשך כמעט כניסת עד שבת לכן שליח חב"ד הגיע לפגוש את ישראל במוסך, להביא לו חלות ולתקוע לו בשופר כי כבר חודש אלול…

מנוחה בבית זה הרבה אוכל… והילדים אוהבים גם לבשל ולהכין לבד…

מתכון לפנקייק בננה שילדים מכינים לבד

2 בננות בשלות

2 ביצים

כן! 2 מרכיבים בלבד!

מערבבים היטב ומטגנים במחבת טפלון.

כמובן להכפיל כמויות בהתאם לכמות הסועדים.

וכשלרותי נמאס לעמוד ליד המחבת ישראל מוצא פיתרון: פיצה פנקייק… כל העיסה למחבת לפנקייק גדול חתוך למשולשים…

אחרי ארבעה ימים של מנוחה אנחנו נמרצים לצאת לטייל ויש לי אפילו כח לצלם את הילדים לכרטיסי השנה טובה שנשלח לסבתות בארץ. אנחנו מתלבשים חגיגי, לוקחים בגדי החלפה ויוצאים לצילומים בחוף. ב"ה הכל זורם כמתוכנן ורק כשאנחנו מסיימים את הצילומים, מחליפים לבגדים רגילים ומתחילים לטייל בטיילת אנחנו מבינים כמה מזל יש לנו שהספקנו להצטלם בלי הפרעה!

פתאום שמנו לב שבגלל הקורונה בעצם החוף סגור וגם המדרכה על הצד של החוף אסורה בהליכה ושוטרים מפנים את כל מי שעובר על החוק ומטייל…

בכל זאת הספקנו גם לחטוף כמה קטעי הליכה על הטיילת וליהנות מהיופי של לה פאס.

למחרת אנחנו יוצאים מהעיר, לBalandra Mushroom Rock. חוף יפה עם סלעים דמויי פטריות . אבל כמו החופים המוכרזים האחרים בלה פאס גם החוף הזה סגור, לא סתם סגור ניידת משטרה חוסמת את כביש הגישה לחוף!

אבל כבר יצאנו והתרגשנו לרחוץ בים אז מצאנו רצועת חוף בלתי מוכרזת ונכנסנו… החוף במקסיקו מלא אצות אז יצאנו מיד ונשארנו על החוף.

השבוע עבר מהר והגיע הזמן לעבור ליעד הבא, למרכז מקסיקו שם מתחיל הטיול האמיתי….

אנחנו מתכוננים מראש לנסיעה הארוכה והמיוחדת וכמובן מכינים אוכל מראש.

מתכון לקציצות טונה:

שימורי טונה במים

תפוח אדמה מגורד

גזר מגורד

פטרוזיליה קצוצה

ביצים

תבלינים (מלח,פלפל שחור, אבקת שום)

לערבב, לסחוט היטב את המים ולטגן במחבת מלאה שמן שחומם מראש עד להשחמה יפה מ2 הצדדים.

במעבורת למסאטלאן

כדי לעבור מחצי האי באחה קליפורניה למדינת סינלואה שמעבר לים חוצים את הים במעבורת. הנסיעה במעבורת אורכת 15 שעות!

(בהשוואה, אם גשר היה חוצה את הים היינו עושים את הדרך ב5 שעות נסיעה)

המעבורת היא כלי שייט גדול ורחב  שמעביר אנשים, סחורות, מכוניות ומשאיות. המעבורת מלה פאס למסאטלאן שטה בלילה, עולים עליה ב7 בערב ויורדים ממנה ב10 בבוקר.

יש בה חדרים, כמו במלון או בקרוז, רק פשוטים יותר וגם חדר אוכל, לא כשר כמובן. לכן אנחנו מתכוננים ומכינים אוכל מראש…

המחיר לנסיעה במעבורת הוא 500 דולר עבור רכב גדול, 6 נפשות וחדר VIP הגדול והנוח ביותר במעבורת.

אפשר לעשות את המעבר הזה זול יותר בחברה זולה יותר וחדר פשוט.

אנחנו מגיעים למעבורת בזמן, בכניסה מבקשים מאיתנו את האישור המקסיקני לרכב – פרמיט. ואנחנו שמחים שלא ניסינו לדלג על התהליך המייגע בכניסה למקסיקו.

אחר כך אנחנו נדרשים להוסיף עוד כסף- מיסים על הרכב, מלבד עלות הכרטיסים והחדר ששילמנו עליהם במשרדי החברה בלה פאס. הרכב נבדק ואז אנחנו מתפצלים, ישראל נוסע עם הרכב לתוך המעבורת ואנחנו יורדים ונכנסים רגלית לטרמינל וממנו למעבורת, לא לפני שמודדים לנו חום ומחטאים אותנו כמובן.

אנחנו עולים למעבורת מאותה כניסה של המכוניות המשאיות ואחד העובדים מלווה אותנו בבטחה עד הלובי. שם  בדלפק הקבלה מקבלים מפתחות לחדרים.

ישראל שחשש מהנסיעה במעבורת (ובצדק…) הזמין את חדר הVIP הגדול והנח ביותר במעבורת, להקל עלינו את הנסיעה…

אנחנו כבר רעבים והארוחה של הקציצות טונה שהכנו מראש מגיעה בדיוק במקום! אנחנו אוכלים ארוחת ערב ומתארגנים לשינה…

בחדר אין קומקום אז נס שיש לנו את התרמוס ששומר חום מצוין בשביל הבקבוקים של שני…

למרות שיש בחדר מזגן, חם מאד ואחרי שגם מקלחות קרות לא עזרו אנחנו מבקשים להכניס לחדר מאוורר. זה עוזר והילדים נרדמים  מיד אבל אנחנו מרגישים את תנועות המעבורת על הגלים, סובלים מסחרחורות ומתקשים לישון. כשעולה הבוקר גם רותי מרגישה רע ובקושי אנחנו מצליחים לעמוד על הרגליים כדי להתארגן, לארוז ולרדת מהמעבורת.

מהמעבורת שוב אנחנו יורדים בנפרד, אנחנו ברגל וישראל עם הרכב. אנחנו נפגשים בחוץ ונוסעים לדירת ה AIRBNB שהזמנו מראש.

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 52 מסטלאן

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!