2021_04_18_06_20_IMG_1688

לטייל זה לחיות - שבועות 83-84

מונטה ורדה - סן חוזה קוסטה ריקה

12-15.4.21

באיחור של כמעט יממה ואחרי לילה הזוי (וללא שינה) בגבול, אנחנו מגיעים סופסוף לדירת האיירבנב שהזמנו במונטה ורדה קוסטה ריקה. כשג'ונתן, המארח שלנו, צעיר קוסטריקני ללא שום קשר לדת שמע שאנחנו תקועים בגבול הוא אמר "כנראה שאלוקים לא רצה שתגיעו היום, נראה אתכם מחר אם אלוקים ירצה" ונתן לנו זריקת אמונה ממקור לא צפוי. עכשיו אלוקים ורצה ונפגשנו! הוא מראה לנו את הדירה בזמן שהילדים מתאוששים לאיטם מהשינה ברכב..

אנחנו פורקים, מתקלחים, מבשלים ונחים. הילדים כבר מאוששים ויש להם כח לשחק ולהשתולל.. אחרי ארוחת הערב כולנו נופלים שדודים מוקדם למיטות.

בבוקר אנחנו יוצאים להליכת בוקר ורואים את העיירה היפיפייה אליה  הגענו, היא אפילו מזכירה את שוויץ. אנחנו עושים סים וחבילת גלישה, חוזרים הביתה לארוחת בוקר ומיד יוצאים לפארק החבלים התלויים ביער העננים. בד"כ אנחנו לא הולכים לאטרקציות בתשלום, במיוחד כשבקוסטה ריקה הכל מאד מאד יקר. אבל ההמלצה הגורפת לקוסטה ריקה הייתה הפארק הזה אז נסענו… הדרך בוצית והרכב מתקשה לטפס בעליות אבל בסופו של דבר אנחנו מגיעים. משלמים 100 דולר בכניסה ונכנסים למסלול הליכה מסודר ביער גשם בציפייה לראות כמה שיותר חיות.

ככל שאנחנו מתקדמים אנחנו מבינים שהפארק אמנם נחמד מאד אבל רחוק מלהיות שווה את 100 הדולרים ששילמנו עליו, במיוחד אחרי שהיינו ביער הגשם בסיאטל (עם כרטיס הפארקים הלאומיים של ארה"ב שעולה רק 80 דולר למשפחה לשנה שלימה וכולל את כל הפארקים השווים!!! של ארה"ב!) מלבד צפרדע אחת קטנה שטעתה בדרך וחרק מרבה רגליים אנחנו לא רואים ציפורים מיוחדות\חוטמנים (אותם דווקא ראינו מחוץ לפארק) או חיות אחרות… ואם לא היה יוצא מהטיול הזה הרילס היפה הזה (לינק לרילס) הוא היה נרשם כאכזבה גדולה!

ביציאה מהמסלול יש חוות יונקי דבש שהכניסה אליה חינמית והיא חווייתית יותר מכל מסלול הגשרים התלויים… הילדים נהנו לצפות ביונקי הדבש ולהחזיק אותם ואני נהניתי מאתגר הצילום של ציפורים מהירות כל כך!

אחרי ארוחת צהריים אנחנו ממהרים להספיק עוד טיול במונטה ורדה, זה שיום אחד התבזבז לנו בגבול לא אומר שלא נספיק את כל מה שתכננו… אנחנו יוצאים ל Ficus La Raiz, מסלול הליכה בג'ונגל סבוך שמוביל לעץ פיקוס ענק שנפל ונראה כמו גשר טבעי. ההליכה המאתגרת בבוץ המחליק ובטבע שלא עבר שיפוץ והנגשה מרגשת אותנו יותר וכולם נהנים ומסכימים שאטרקציות חינמיות שוות הרבה יותר והמסלול הזה כייפי יותר מיער העננים בו ביקרנו בבוקר…

הגענו לגשר ועכשיו חובה לטפס עליו.. אחרת למה הגענו עד כאן? ואני רועדת מפחד! הטיפוס הוא על בוץ, סלעים וענפים. ובגשר עצמו יש לא מעט חורים… ישראל ואני מטפסים בזמן שהילדים מעודדים ומצלמים אותנו מלטה… לרדת לא פחות מסובך מלעלות… וגם את זה אני עושה. אבל עכשיו גם הילדים רוצים לעלות!! וישראל אומר שזה אפשרי! היסטרית אני נשארת למטה עם שני וצורחת מכל תזוזה שלהם לכיוון מעלה, ואח"כ מכל תזוזה שלהם על הגשר… ועדיין זה שאפשרתי להם לטפס זאת התקדמות אדירה בשבילי 🙂

בתוך סבך הג'ונגל העצים מסתירים את השמש, קריר וחשוך. אבל כשאנחנו יוצאים מהג'ונגל עוד אור יום ויש זמן להכין ארוחת ערב מבושלת להערב וגם למחר. כולם מתיישבים לקלף ולחתוך ולעזור בהכנות…

את היום הבא והאחרון שלנו במונטה ורדה ישראל ורותי מנצלים לטיול באומגה הארוכה ביותר ובבנג'י ביער העננים, למרות הגשם והרוחות הם יוצאים לטיול… בינתיים בבית אני מטפלת בילדים ועושה איתם חוברות עבודה. כשאנחנו מסיימים ללמוד אנחנו מתארגנים לצאת לטייל, עומדים מוכנים בדלת ולא מוצאים את המפתחות. חיפוש ארוך וקדחתני מגלה ששני זרקה את צרור המפתחות לתוך חור במרכזו של שולחן האבן שבחצר, כל ניסיונות החילוץ שלי נכשלים אז אני מזעיקה את בעל הבית שעובד לא רחוק… הוא מגיע ומנסה לחלץ את המפתחות בדרכים שונות ושוב ללא הצלחה, בלית ברירה הוא נאלץ להרים את פלטת האבן הגדולה והכבדה, ולהפוך את רגל השולחן, גם היא מאבן וכבדה ל פחות ורק כך הוא מצליח לחלץ את המפתחות ולשחרר אותנו…

Booking.com

הזמן הקצר שלנו במונטה ורדה הסתיים והגיע הזמן לעבור לסן חוזה, עיר הבירה של קוסטה ריקה. לא לפני הליכת בוקר, ארוחת בוקר וטובה והכנת ארוחת צהריים טובה כצידה לדרך כמובן!

לסן חוזה אנחנו מגיעים בשביל שתי מטרות, טיול לא נכלל באחת מהן. המטרה העיקרית לשמה אנחנו מגיעים לסן חוזה היא חידוש הדרכון של יעל שפג תוקפו עוד מעט בשגרירות ישראל בעיר. והמטרה השניה היא הצטיידות בבשר כשר להמשך המסע שלנו בקוסטה ריקה.

מיד כשמגיעים אל העיר, כמו תמיד, עוד לפני שמגיעים הביתה אנחנו נכנסים לסופר הגדול ועושים קניה של אוכל. שני שאוהבת מאד בננות לא מתאפקת עד שנצא מהסופר כדי לאכול אחת…

היעד הבא, גם הוא לפני שהגענו לדירה הוא הכושר סנטר, אחת משתי החנויות הכשרות בעיר כי הגיע הזמן לבשר ועופות! החנות קטנה אבל אפשר למצוא בהה אוכל מוכן (וגם לשבת לאכול) חלות ומאפים, עופות ובשר קפואים, ממתקים, מוצרי יודאיקה ועוד…

מצויידים בכל טוב סופסוף אנחנו מגיעים לדירת האיירבנב שהזמנו ופורקים לקראת שבוע של מנוחה, לימודים וסידורים.

הספקנו המון היום, הליכה, אוכל, בישול, נסיעה של שלוש שעות ממונטה רדה לסן חוזה, קניות בשתי מקומות, התמקמות בבית חדש ועדיין רק צהריים!!! מה עושים עכשיו? משהו שחיכינו לעשות כבר הרבה זמן! יוצאים לקניון לקנות נעליים ראשונות לשני שהתחילה ללכת כבר מזמן….

ביום שישי מיד על הבוקר אנחנו מתחילים בתהליך חידוש הדרכון של יעל,מטרת השהות בסן חוזה. אני מצלמת אותה לתמונת פספורט, מכינה אותה בגודל הרצוי על דיסק אונקי וישראל לוקח אותה להדפיס את התמונה ולשגרירות. הוא לא מוצא מקום שידפיס את התמונה, רק מקום שמצלם ומדפיס… אז היא מצטלמת שוב, הם מוסרים את הדרכון והתמונות בשגרירות ועכשיו נותר לנו להמתין שבוע לדרכון החדש…

את המשך היום והשבוע בילינו בבית בבישולים, לימודים, סופר וקצת הליכות לחפש פארקים, אבל כולם נמצאו סגורים.

יהונתן ורותי פתחו מסעדות עם תפריטים יפים ופינקו אותנו באוכל טעים… בילינו גם בבית החולים כשכאב ברגל של ישראל הרגיש כמו משהו מסוכן וב"ה התברר כשום דבר… חגגנו את הבריאות עם בראוניז שוקולד מכושר סנטר…

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!