תאילנד 2015

מבנה מפואר במתחם הפנטזי

איך הכל התחיל?

תאילנד היתה החלום שלי כנראה מהיום ששמעתי את השם שלה.

לא ידעתי מה בדיוק יש שם ולמה אני רוצה לטוס אליה אבל היא תמיד הייתה בחלומות שלי.

אחרי שנה לא קלה מכל כיוון הבנו שאין ברירה,חייבים לעזוב הכל (הילדים…) ולצאת לחופש.

בהחלטה פזיזה של רגע אחד החלטתי שטסים לתאילנד לשבועיים.

אמנם לתאילנד מומלץ לטוס לחודש אבל גם אם הצלחתי להשתכנע לעזוב את הילדים לשבת זה לא יהיה ליותר משבת אחת.

אז טסנו ל 12 ימים,10 ימים נטו בתאילנד.

הנוסעים:

זוג (צעיר..) בני 26.

פרטי הנסיעה:

טיסת קונקשן של אירופלט לבנגקוק דרך מוסקבה.

מטוסי אירופלט נוחים מאד, יש שקעי USB לכל נוסע ומערכת בידור מלאת תוכן.

למרות שהמראנו באיחור של 50 דקות הגענו למוסקבה בזמן. הקונקשן היה קצר ושדה התעופה במוסקבה גדול מאד ולכן לא המתנו הרבה זמן מהרגע שהגענו לשער עד להמראה. ממוסקבה הטיסה המריאה בדיוק בזמן.

נחתנו בזמן בבנגקוק, אספנו את המזוודות, החלפנו כסף (לא מומלץ להחליף את כל הכסף בשדה בבנגקוק,לא זול שם) קנינו סים מקומי של חברת TRUE ועלינו על טיסה לפוקט. מחוץ לשדה התעופה עומדים מיניוואנים רבים ומחכים לתיירים שמחפשים הסעה לאזורים המתוירים באי, הצטרפנו לאחד מהם, השיטה שלהם היא עצירה בצד הדרך במקום בו כביכול יש חנויות במחירים ממש שווים והתיירים התמימים נופלים למלכודת וקונים שם במחירים מופרזים (יחסית) דברים שימצאו במרכז האי בזיל הזול…

עייפים מהטיסה ולמודים מניסיון של אחרים אפילו לא ירדנו לבדוק את השלל. הגענו למלון גרייסלנד בפוקט, מלון יפיפה,חדרים מרווחים והמון בריכות. המלון צמוד לים מצד אחד ולבית חב"ד בצד השני. מיקום מעולה. פרקנו,התארגנו ואחרי 24 שעות בדרכים יצאנו לבית חב"ד לארוחה טובה. אחרי שהתאוששנו יצאנו לטייל ולהכיר את האזור, תאילנד הפתיעה אותי מאד. מצד אחד יופי אקזוטי מצד שני הזנחה וריחות נוראיים של מאכלים מקומיים ותשתיות לא מפותחות. למרות הכל נהניתי מכל רגע והרחוב התאילנדי הקסים אותי. ברחוב ראינו סוכנויות טיולים ישראליות, נכנסנו לאחת מהן וסגרנו את הטיולים ליום המחרת. כך הסתובבנו עד 12 בלילה וחזרנו למלון, בשל הפרשי השעות זאת בדיוק השעה לדבר עם הילדים ולאחל לילה טוב.

Booking.com

הטיולים המאורגנים בתאילנד כוללים איסוף מפתח המלון וארוחת צהריים. הטיול שהזמנו ליום הראשון בפוקט הוא טיול 7 האיים. המיניוואן בא לאסוף אותנו ב7 וחצי בבוקר. בפתח המלון חניה למינוואנים המאספים,לא משנה אם התייר עומד בפתח המלון ואם זמן ההמתנה של הנהג הוא שניה או 5 דקות הוא חייב לחנות בצורה מסודרת. עלינו על המיניוואן שאסף עוד זוגות תיירים משאר המלונות ונסענו לחוף הים שם חיכתה לנו הסירה המהירה שתוביל אותנו בין האיים והמדריך\כה שלנו "ג'וסלין" אחרי הדרכה קצרה עלינו לשייט מהיר של שעה עד התחנה הראשונה שלנו באי הקופים, אח"כ הגענו לקופיפי ליי שם אכלה הקבוצה ארוחת צהריים לא כשרה,אנחנו קנינו פירות טריים. העצירה הבאה הייתה באי הקסום מאיה ביי. כך עברנו מחוף לחוף וראינו את הנופים המדהימים של תאילנד. חזרנו למלון ב6 בערב ואחרי התארגנות יצאנו לארוחת ערב בבית חב"ד. אחרי הארוחה היינו עייפים מאד מהטיול ומהטיסה והחלטנו ללכת לנוח קצת ולצאת לטייל  מאוחר יותר. כך יצא שהלכנו לישון ב9 בערב והתעוררנו למחרת ב8 וחצי בבוקר : )

את היום השני בפוקט החלטנו לקחת רגוע יותר. אחרי הקימה "המאוחרת" התארגנו לאט ויצאנו לסוכנות טיולים,הזמנו רכיבה על פילים. בזמן ההמתנה נהניתי לראות את החכמה שהעניק השם לפיל הקטן לברור את העלים הראויים למאכל,לחתוך אותם ולאכול בעזרת החדק המגושם… הרכיבה על הפיל הייתה חוויה כיפית וקצת מפחידה (בתאילנד נעלמים הפחד והדאגות ופתאום הכל אפשרי…)

אחרי הרכיבה הלכנו לארוחת בוקר מאוחרת בבית חב"ד ואת שעות הצהריים העברנו במנוחה במלון. בערב שוב הלכנו לבית חב"ד ואחרי ארוחת ערב הגיע המיניואן לאסוף אותנו למופע פנטזי. הגענו למתחם מרשים מאד עם הרבה מבנים ופסלים מאד יפים ומוארים בצורה מיוחדת.בפנים היה מופע נחמד של רקדנים בליווי פילים,עיזים ותרנגולים.כשחזרנו ירדנו לפני המלון וטיילנו שוב ברחובות פוקט עד לשעה 12 בלילה בה חזרנו למלון והתקשרנו לאחל לילדים לילה טוב.

בבוקר של יום חמישי (השלישי והאחרון בפוקט) קמנו מוקדם,סיימנו לארוז את המזוודה ולקחנו מונית לשדה התעופה, לאחר צ'ק אין והמתנה ארוכה עלינו על טיסה לצ'יאנג מאי והגענו למלון סוריוונג שממוקם בדיוק מעל שוק הלילה ובמרחק 5 דקות מבית חב"ד. הנחנו את המזוודות ויצאנו לרחוב,לא ידענו איפה בדיוק בית חב"ד ולא היה לנו כח לשאול אז לקחנו טוקטוק ואז גילנו שזאת פחות מדקה נסיעה ופחות מ5 דק' הליכה… אכלנו בבית חב"ד ובסוכנות הסמוכה סגרנו טיולים לימים הקרובים. הלכנו למוזיאון התלת מימד שנמצא בהמשך הרחוב והיה נחמד מאד. בערב יצאנו לספארי לילה-חוויה מדהימה! מופע טיגרסים,מזרקות מנגנות והשוס-נסיעה ברכבת פתוחה בין החיות בחושך מוחלט.מידי פעם הנהג עוצר ומדליק פנס קטן ואיילים,חזירים,ג'ירפות וזברות  מתקרבות לרכבת ודוחפות את ראשיהן…אחרי הספארי טיילנו בשוק הלילה שמתחת למלון,אווירה מקסימה והמון דברים שווים במחירים זולים מאד.

בבוקר יום שישי ב7 בבוקר מגיע הנהג לאסוף אותנו אל האומגות, מקבלים קסדה וחולצה תואמת ונוסעים בטנדר פתוח אל האומגות, המדרכים יודעים עברית של תיירים…מצחיקים מאד.האומגות בגובה מטורף,ובמשך 3 שעות עוברים מעץ לעץ,עשרות אומגות ועדיין הרגליים שלי רועדות אבל כיף! כמו שאמרתי, בתאילנד אין פחד או דאגה…

אחרי האומגות חזרנו למלון לשנ"צ של שישי…אחרי התארגנות לשבת יצאנו לבית חב"ד.

שבת בחב"ד בצ'יאנג מאי זאת חוויה אמיתית של יהודים מכל העולם ומכל הסוגים מתקבצים למקום אחד באחדות מופלאה. אחרי הסעודה יש "לחיים",יושבים עם הרב,שותים שתיה חריפה וכל אחד מספר את סיפורו האישי והמרתק.

ליום ראשון,כדי לחסוך זמן הזמנו עוד מהארץ טיול פרטי. בחמישה ל-7 בבוקר המדריכה כבר חיכתה לנו בלובי המלון עם מיניואן מפואר (למרות שאנחנו רק 2 אנשים הביאו מיניואן כדי שנוכל להשכיב את הכיסאות ולנמנם,בואן גם יש מקרר עם בקבוקי מים)  ויצאנו לטיול שכולל:

גייזרים – זה נשמע מלהיב ומרתק בפועל זה נראה מלאכותי ומאד תיירותי.

המקדש הלבן – מקדש יפיפה בוהק כולו בלבן וכולל ככל הנראה את השירותים הציבוריים המפוארים בעולם (טוב,רק חיצונית…)

שבט ארוכות הצואר,שחורות השיניים וארוכות האזניים-בשבילי גולת הכותרת של הטיול,לראות את התרבות השונה, את הכפר, את הילדים…

שוק מה סאי ומשולש הזהב-הנקודה שמחברת בין לאוס תאילנד ומינאמר – מקום חביב ולא יותר.

שייט ללאוס – בשביל השייט הזה כדאי לבוא בקבוצה ולא בטיול פרטי,בקבוצה שטים באוניה גדולה,כשבאנו פרטי שטנו בסירה נמוכה כשמימי הנהר המזוהמים משפריצים עלינו,בלאוס עוצרים רק בשוק תיירים יקר מאד וחוזרים בשייט לתאילנד.

הדרך חזור אורכת 4 שעות בהן נמנמנו. בערב יצאנו לשוק סאנדיי מרקט, עוד שוק תאילנדי נחמד אבל פחות שווה משוק הלילה מתחת למלון.

יום שני הוא היום האחרון בצ'יאנג מאי, בבוקר ארזנו ועשינו צ'ק אאוט. הנהג שלנו הגיע ולקח אותנו לסוכנות הצמודה לבית חב"ד, השארנו שם את המזוודות ונסענו לכפרי האומנים, כפרי האומנים התבררו כמפעלים יוקרתיים למשי,קשמיר,יהלומים וכלי נוי. היה מרתק.

לאחר מכן נסענו לטייגר קינגדום- ממלכת הטיגריסים. ובגלל שבתאילנד אין פחד ואין דאגות נכנסנו לתוך כלוב של טיגריס בינוני, התגרינו בשומר שלו ואמרנו לו שהטיגריס נראה מנומנם ובטח הוא מסומם אז הוא הקפיץ אותו עלינו… למרבה המזל הכל תועד בסרטון מצחיק ומבהיל.

אח"כ המשכנו למופע תנינים מדהים וגם החזקנו תנין! ומשם נסענו לדוי סוטפ,גנים יפיפיים ותצפית מדהימה,עלינו במעלית וירדנו במדרגות המעוצבות. נגמר היום,חזרנו לסוכנות,לקחנו את המזוודות והלכנו לאכול,לנוח ולהשתמש במחשב בבית חב"ד,הבית שלך בכל מקום בעולם…גם ישבנו לשיחה ארוכה ומרתקת עם הרב,נפרדנו ולקחנו מונית לשדה התעופה.

טסנו לבנגקוק והגענו למלון אמארי ווטרגייט ב1 בלילה.

למחרת בבוקר קמנו מאוחר והתארגנו לאט כך שיצאנו לרחוב ב12 בצהריים. קיבלנו הלם! שיתוק! קשה לעכל את בנגקוק. המון המון המון מוניות,טוקטוקים, מלא מלא דוכנים מלאים בערימות גבוהות של סחורה והמון המון חנויות וקניונים. כאילו מכל מקום מתנפלים עליך ורוצים שתקנה. נסענו לקניון ה MBK ומרב גודל לא מצאנו ידיים ורגליים.

לסיכום,את היומיים בבנגקוק העברנו בניסיון לקנות ובעיקר בניסיון לעכל את הטירוף. את השקט והיופי בעיר מצאנו בשייט למתחם אסיה טק. איזור מטופח על שפת הנהר עם גלגל ענק ודוכנים של מוצרים יפים ואיכותיים,ואווירה נפלאה!

ביום חמישי התעוררנו מוקדם בציפייה לבשורות טובות שיגיעו, התארגנו ונסענו לשדה התעופה,אחרי טיסה של 10 שעות נחתנו במוסקבה בדיוק בזמן לטיסת ההמשך לארץ.מהמטוס,שניה לפני ההמראה חייגנו לארץ וקיבלנו סופסוף את הבשורה- אחי התארס! בעוד 6 חודשים חתונה בארה"ב!

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!