דבורי פשדנובק חו''ל כשר שקיעה מהממת

לטייל זה לחיות

מופע דולפינים בחצר- הטבע המדהים של פלורידה

22-29.1.2020

כשאומרים פלורידה רובם חושבים על מיאמי אורלנדו, אבל כשעוזבים את מיאמי מגלים שפלורידה היא הרבה יותר מפארקים ודיסניוורלד והיא מלאה בטבע עוצר נשימה. שילוב מדהים של בעלי חיים, דקלים (לא תאמינו כמה סוגי דקלים יש בעולם!) חופים יפים ושכונות מטופחות. אחרי הטיולים במזרח נדהמנו שאפשר ליהנות מכל העולמות, גם לחיות ממש בתוך הטבע וגם להיות בבית מפואר, צמודים לסופר כשר וכבישים נוחים.

מיד כשאנחנו יוצאים ממיאמי אנחנו רואים בצידי הכביש עשרות תנינים גדולים שיכולים רק לרמז לנו על העולם המופלא שנראה… אבל לפני זה, כמו בכל מעבר אנחנו עוברים בסופר כשר להצטייד בעופות, יין וחלות. ובוולמרט לירקות ופירות.

הבית בסנט ג'יימס הוא כל מה שיכולנו לחלום עליו! בית ענק ומרווח מרוהט בנוחות אבל כל זה כלום לעומת המיקום המושלם שלו על הים ומתחת לקן נשרים שמקננים בו פעם בשנה – בדיוק בשבוע בו אנחנו מתארחים!

מבית כזה אין צורך לצאת לטייל, הטבע מקיף אותנו. הדולפינים קופצים לנו ממש במרפסת, הציפורים מבקרות על בסיס קבוע ובמרחבים בבית ובחוץ אפשר לשחק בכל משחק.

BOWMAN'S BEACH

למרות שהטבע מקיף אותנו ויש בבית וסביבו אינסוף חוויות, הגענו לאזור הזה כדי לבקר באי סאניבל שנקרא גם אי הצדפים. המרחק בין הבית שלנו לחוף הצדפים הוא 8 ק"מ דרך הים, אם היתה לנו סירה… אבל בנסיעה ברכב אנחנו נוסעים שעה וחצי. חוף BOWMAN'S BEACH נחשב לחוף מלא צדפים אליו באים אנשים במיוחד כדי לאסוף צדפים מיוחדים. החניה בחוף עולה 5 דולר לשעה. אנחנו מצויידים בארוחת ערב ונשנושים ומתכננים גם לצפות כאן בשקיעה לכן ממלאים חניה ל4 שעות. כשאנחנו נכנסים לחוף אני מאוכזבת, הוא לא יפה יותר או שונה מחופים אחרים שראינו בדרך, בשביל זה הגענו עד כאן? הילדים מתחילים להתרוצץ לחפש את הצדפים המיוחדים, ורותי מוצאת! היא מגיעה נרגשת עם צדפה שלימה וסגורה! אולי יש בה פנינה? תוך כדי שהיא חושבת איך לפתוח אותה ומנסה למצוא עוד צדפות היא מרגישה שהצדפה צובטת אותה. היא נפתחת ונסגרת! הצדפה חיה! עכשיו היא כבר לא רוצה לפתוח אותה, היא רוצה לשמור ולגדל אותה. היא שומרת אותה במיכל עם מי ים ואוספת עבורה צמחים מהמים שיהיה לה אוכל.

אחה"צ מתקרר מאד ולמרות שאנחנו רוצים לצפות בשקיעה אנחנו קמים ללכת, בדרך לרכב עטים עלינו מאות יתושים.אח"כ למדנו שאסור להיות בחוץ בשעה הזאת. לא בים ולא בחצר הבית.

שישי בבוקר אנחנו בסלון, מתפללים ולומדים ופתאום רותי צועקת "דולפין! ראיתי דולפין!" אנחנו רצים החוצה וצורחים מהתלהבות! מופע דולפינים אצלנו בחצר! מהבתים מסביב יוצאות נשים נרגשות, לא הבנו אם הן גרות שם ועדיין מתרגשות או שגם הן בחופשה… הדולפינים נעלמים מהר כמו שבאו אבל אנחנו יושבים ומחכים (לשווא) שהם יחזרו. אחה"צ אחרי ההכנות לשבת הילדים מוכנים מוקדם ואני יוצאת לצלם אותם בחצר היפה.

הבית בסנט ג'יימס הוא המקום המושלם בשבילי לנוח מהלידה, אין WIFI כך שאין לי אפשרות לעבוד. יש מלא תעסוקה ומרחב לילדים ושקט ונוף מרגיע מסביב. ביום ראשון ישראל קונה חכה ומלמד את הילדים לדוג ובין ניסיון אחד לשני יהונתן מבקש ללמוד קיצור שולחן ערוך וזה מרגש אותי מאד כי הוא מבקש שאמשיך להסביר גם כשרותי תופסת דג! אנחנו מעבירים את היום בבית אבל עם הרבה טבע וחוויות מרגשות, בסוף היום גם רותי וגם יהונתן הצליחו לדוג! הדגים שהם דגו היו קטנים מידי ולכן שחררנו אותם בחזרה למים.

Booking.com

ביום שני לכבוד ראש חודש שבט יעל ואני מכינות פנקייקס לארוחת בוקר, אחריה כרגיל לומדים ומשחקים. אחה"צ אני מחליטה שנחתי מספיק והגיע הזמן  לצאת לטיול קצר. כרגיל אני מחפשת בGOOGLE MAPS פארק או שמורת טבע מעניינת ואני מוצאת אחת ממש קרובה לבית. אנחנו מגיעים והשלטים בתחילת מסלול ההליכה מזהירים אותנו מפני תנינים, נחשים, ינשופים ועוד אבל כשאנחנו הולכים מלבד יתושים שאוכלים אותנו אנחנו לא רואים שום חיה. גם לא נוף או צמח נאה. סתם הולכים כטרף ליתושים. אז חוזרים לרכב ומוותרים על הטיול ופונים לסניף הדואר המקומי לברר איך מוציאים דרכון אמריקאי לשני. צריך לקבוע תור אז אנחנו קובעים למחר וממשיכים למרכז קניות לחפש בגדים לרותי. שופינג אף פעם לא היה הבילוי האהוב עלי אבל הילדה גבהה וצריכה בגדים חדשים. בזמן הקצר שאפשר לסבול שופינג עם ילדים קטנים ותינוקת קשה למצוא חצאיות או שמלות באורך מתאים אבל לפחות היא יוצאת עם כמה חולצות והרבה מחמאות על הטעם האישי המעודן שפיתחה לעצמה…

היום כמעט נגמר כסביר מינוס, אלא שבדרך הביתה אני רואה את השקיעה המדהימה ומחליטה לצאת לצלם אותה. אנחנו עוצרים בצד הדרך ורק אני יורדת מהרכב לצלם, "שתי שניות אני חוזרת"… אבל השקיעה משנה את צבעיה כל רגע ואני מהופנטת מצלמת דקות ארוכות אז גם הילדים יורדים. ופתאום! דולפין! אותה התרגשות בדיוק כמו בפעם הראשונה! והיום הזה מקבל תפנית והופך מיום סתמי לעוד יום מרגש!

בבוקר אנחנו יוצאים מוקדם לסניף הדואר, לעשות דרכון לשני ומיד ממשיכים לחוף SIESTA BEACH שמפורסם בזכות החול הלבן במיוחד שמורכב מ99 אחוזים קוורץ. החוף רחב במיוחד והחול הנעים והדק לא נדבק. בחוף עשרות שחפים חגים מעלינו ואם מישהו טעה והשאיר לרגע אוכל לא מכוסה הם מיד עטים בהמוניהם על השלל. לידינו על החול יושבות כמה משפחות מהאמיש וכאן, מחוץ לטריטוריה שלהם ניתן לצלם אותם ללא התנגדות, אני מקבלת חוויה מתקנת על הטיול בארץ האמיש בפנסילבניה…

בערב אחרי יום טיול צריך גם לארוז. אחרי כל כך הרבה אריזות ופריקות היום סופסוף אנחנו מרגישים מיומנים מספיק ושהגענו לנוסחה הטובה והמהירה ביותר. את הסדר הכביסות התחלנו כבר בבקר, בערב מיד כשנכנסים הביתה כולם מתקלחים במהירות ומפעילים מכונה אחרונה כך עוברים ללא כביסה מלוכלכת. את הכביסה הנקיה מגהצים ומקפלים מיד למזוודות לפי סטים. מאחסנים את המזוודות ברכב ומשאירים רק מזוודה אחת לדברים שנכניס בבוקר: פיג'מות, תיק רחצה וכו'…

קשה להיפרד מהבית בסנט ג'יימס. הייתה לנו בו חוויה מושלמת ולקינוח, בבוקר לפני שעזבנו הגיעו הנשרים לקן! צלמים מכל האזור הגיעו לצפות ולצלם את הפלא וגם אני הספקתי…

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 21 פלורידה שלא הכרתם

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!