לטייל זה לחיות

תקועים במונטנה

17-26.4.2020

אחרי חג הפסח אנחנו מבינים שהעולם נסגר עלינו. הקורונה השאירה אותנו במונטנה ואנחנו תקועים פה לזמן בלתי ידוע. אנחנו מאריכים את השהות בדירה בה אנחנו נמצאים לעוד שבוע, וישראל מתחיל למלא טפסים להארכת השהות שלנו על ויזת תייר בארה"ב.

זה מסובך בדיוק  כמו שזה נשמע -עשרות דפים באנגלית מסובכת ואחרי שבוע מתסכל ומורט עצבים אנחנו מצליחים סופסוף להגיש את הבקשה.

את התשובה מן הסתם נקבל רק לאחר שיסתיים משבר הקורונה, אבל כל עוד הגשנו בקשה ולא קיבלנו תשובה שלילית אנחנו יכולים להישאר בארה"ב.

אם כבר להיות תקועים באיזה מקום בעולם בתקופה כזאת. אין ספק שהשם שם אותנו במקום הכי מושלם שיש!

בית מרווח ונח שלא חסר בו כלום! שירותים ואמבטיה נפרדים לכל חדר, עריסה לשני, סלון ומטבח גדולים, המון משחקים וחצר אינסופית מול הנוף הכי יפה בעולם!

במדינה הענקית (פי 17 ממדינת ישראל) גרים רק מיליון אנשים ולכן יש הרבה איפה לטייל ללא חשש קורונה… למעשה השטח הפרטי עליו בנוי הבית הזה כל כך גדול שבשביל לזרוק את הזבל צריך לנסוע 10 דקות לכל צד! (אסור לשים סתם בחוץ כי עלולים לבוא דובים) והמכולת הכי קרובה היא במרחק 20 דקות נסיעה לכל צד!

מזג האוויר הוא 4 עונות בשבוע, לפעמים אפילו ביום… נע בין מינוס 8 ל21 מעלות. בימים הקרים אנחנו נהנים מהבית, המשחקים ולמידה בנחת ובימים הנעימים יותר יוצאים לטייל.

אטרקציות ואתרים במונטנה ותעסוקה בימי קורונה...

הידיעה שאנחנו נשארים בבית אחד לתקופה ארוכה גורמת לנו לשבת יותר בבית ולא למהר לצאת כל יום לראות כל פינה באזור, בדיוק כמו שבישראל לא טיילנו בכל מקום… כי תמיד יש את מחר… זאת בדיוק הסיבה לקצב המהיר של הטיול שלנו בזמן רגיל, כשנמצאים לזמן קצר מספיקים הרבה יותר…

מצד אחד זה חבל, אנחנו באחד המקומות היפים ביותר בעולם, גם אם נטייל במשך שנה יומיום לא נראה פה הכל…  ומצד שני זה גם נחמד, הימים הארוכים בבית מגלים את היצירתיות המדהימה של הילדים, אנחנו יוצרים, לומדים, משחקים ומבשלים ובעיקר נהנים מהביחד.

רותי החליטה להקים תערוכת בתים וההשתתפות חובה! תראו כמה יצירתיות! דפדפו בתמונות ואל תפספסו את הסרט עם הבית של יהונתן!

התערוכה העסיקה אותנו שבוע שלם ובין לבין יצאנו גם לטייל….

דן, בעל הבית המליץ לנו על המקום הזה, בו הנהר נעלם בתוך הצוק ויוצא ממנו חזרה בצד השני…

בהמשך הכביש אחרי אותו נהר, אמרו לנו שיש סיכוי גבוה לראות דובים. אז נסענו לחפש… הכביש חלקו אבנים ובורות, חלקו בוץ, חלקו שלג גבוה וחלקו קרח. ואנחנו עם מיני ואן משפחתי שממש לא דומה לג'יפ שצריך במקום כזה… נוסעים חדורי מטרה לראות דוב וחוזרים עם רכב מצופה בוץ ואכזבה… לפחות ראינו נופים יפים…

טיול בגייטור של דן

לבעל הAIRBNB בו אנחנו מתארחים קוראים דן, הוא סבא חביב בן 78 (!) צעיר ברוחו ובכוחותיו. כדי שלא נתאכזב שפארק ילוסטון (שבשבילו באנו למונטנה) ושאר הפארקים סגורים, הוא לוקח אותנו מידי פעם לטיול בגייטור שלו.

לפני 17 שנים קנה דן את כל ההר עליו בנוי הבית שלנו. 330 אקר (1335 דונם!) אותם הוא חילק לשטחים של 20 עד 60 אקר ומכר חלק אחר חלק. הבית שלו – שלנו יושב על 160 דונם של הנוף הכי יפה במונטנה!

בטיולים  הוא מסיע אותנו בגייטור בכל ההר שקנה ומספר לנו על ההרים, העמקים והשכנים החדשים שלו…

הבית הזה, שייך לגברת ממישגן שמתגוררת בו רק בקיץ. שלושה חודשים בשנה. בשאר הזמן הוא נטוש.

לפני הטיול עם דן, יהונתן מצא את המצלמה הישנה של רותי ואימץ אותה… המסך שלה שבור ולכן אי אפשר לראות מה מצלמים וגם לא את התמונות עד שהן עוברות למחשב… כמו פעם…

התמונות שהוא הוציא הפתיעו אותי! והסרטונים היו חומר סטנדאפ משובח! המלצתי מיד לכל העוקבים שלי לתת לילדים הקטנים מצלמות וליהנות מהתוצאות… אלו שיישמו את הרעיון הודו לי מאד!

אז הנה כמה מצלמות מומלצות:

מצלמת ילדים מומלצת

עוד מצלמת ילדים מומלצת

והנה התמונות שיהונתן צילם 🙂

עוד טיול לחיפוש דובים

לא התייאשנו מלפגוש דוב, דן סיפר לנו על אזור קרוב לבית שנצפו בו דובים אז יצאנו לחפש אותם…

שוב לא מצאנו דובים, רק טביעות רגליים שלהם. אבל נהנינו לשבור בלוקים של קרח משפת הנהר למים…

טיול צילומים לסרט של רותי

ההפתעה הגדולה ביותר מהברקס הזה שנכפה עלינו זה הסרט שרותי יזמה, כתבה, ביימה, הפיקה, צילמה וערכה לגמרי לבד! (מזכירה לכם שהיא רק בת 11) ויותר מזה, היא הצליחה לשכנע את יהונתן ויעל לשחק בסרט הזה…

אז הנה הסרט המדובר: אתם לא רוצים לפספס אותו!!

אגב זה לא הסרט היחיד שהיא יצרה אז כדאי לכם להיכנס לערוץ שלה כאן לצפות בכל הסרטונים (ולתת לייק ולהגיב…) וגם להירשם כמנוי (בחינם!) שלא תפספסו את הסרט המדהים הבא שכבר עכשיו בדרך!

לצורך הצילומים לסרט יצאנו לנהר סמוך לבית. ומשם כבר המשכנו שוב בכביש בדרך לילוסטון בתקווה שנראה חיות שונות…

OLD YELLOWSTON TRAIL

פארק ילוסטון עדיין סגור אבל מצאנו כביש צידי בקצה של ילוסטון שכן פתוח. גם בו כדאי לנסוע בג'יפ אבל אנחנו שורדים את הדרך עם המיני ואן… למרות שכמעט נתקענו.

ביקור בית

גם בימים שלא יצאנו לטבע, הטבע בא אלינו… עדרים של איילים באים לרעות מול חלון חדר השינה שלנו ובמרפסת הסלון…

אוכל כשר במונטנה

אין במונטנה קהילה יהודית ואין אפשרות להשיג אוכל כשר מלבד להזמין מבית חב"ד (או ממדינה אחרת)

הגענו למונטנה מצויידים בבשר כשר עוד מיוטה ולאס וגאס.

מלבד בשר וחלב ישראל ניתן להשיג בכל רחבי ארה"ב מוצרים כשרים.

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 34-35

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!