לטייל זה לחיות - שבוע 59

הסרת משקפיים בלייזר במקסיקו סיטי

15-28.10.2020

כבר כשהתחתנו ישראל רצה שנעשה יחד הסרת משקפיים בלייזר ואני התנגדתי בכל תוקף! עם עיניים לא משחקים ולא לוקחים סיכונים. לפני שנתיים ישראל החליט שהגיע הזמן לאיכות חיים וקבע לעצמו תור לניתוח. אני כמובן רעדתי מפחד אבל לא נותר לי אלא לתמוך בו וללוות אותו. כשבדקתי את הטפסים עליהם הוא חותם לפני הניתוח שמחתי לגלות שבניתוח מסוג PKR, הסוג הכואב עם ההחלמה המהירה (שהוא בחר לעבור כי בארץ עולה זול יותר) אין כמעט סיכונים. בניגוד לניתוח הקל והיקר, עם ההחלמה המהירה  שיש בו יותר סיכונים.

הניתוח עבר בהצלחה ואחרי יומיים של כאבי תופת ועוד חודש וחצי של ראיה מטושטשת הוא ראה מצוין ואני התחלתי להבין כמה קוצר ראיה זה סוג של נכות וכמה איכות חיים יש לו אחרי שהסיר אותן. החלטתי שאני עושה גם!

כדי לסבסד את עלות הניתוח עשיתי בקופ"ח ביטוח שיכלול גם סבסוד של הסרת משקפיים והמתנתי שיעברו שישה חודשים כדי שהוא יכנס לתוקף. אלא שבינתיים נכנסתי להריון ויצאנו למסע.

מהיום שהבנתי שלא אוכל לעשות את הניתוח בארץ לפני המסע ישראל אמר לי "תעשי במקסיקו!" לא ידענו מתי נגיע אליה אבל אני התנגדתי והכרזתי שכזה ניתוח, שאני גם ככה כל כך מפחדת ממנו אני עושה רק בארץ, בשפה שלי! ואעשה יום אחד כשנגיע לביקור…

עברו חודשים מהלידה והמשקפיים הציקו לי יותר ויותר… ועדיין פחדתי לעבור תהליך רפואי בחו"ל, בשפה זרה ובלי המלצות אמינות מאנשים מוכרים.

בביקור הקודם שלנו במקסיקו סיטי קיבלתי המלצה אמינה מאיש מוכר על מנתח מעולה, יהודי דובר עברית! עדיין חששתי אז איכשהו יצאנו משם בלי כלום, אבל עכשיו ידעתי שזאת ההזדמנות האחרונה שלי. אנחנו חייבים לעבור במקסיקו סיטי כדי להצטייד בבשר כשר בדרך ליעד הבא אז נישאר שם קצת יותר ואני אסיר סופסוף את המשקפיים!

לרופא המומלץ לא היו תורים פנויים באותו שבוע לכן ביקשתי וקיבלתי המלצות חדשות מהעוקבות המקסיקניות שלי ובחרתי ברופאה יהודיה דוברת אנגלית.

ביום חמישי יצאנו מסן לואיס פוטוסי ואחרי 7 שעות נסיעה חזרנו למקסיקו סיטי, ישר כמובן אל טלי קמפה שקיבלה אותנו כמו תמיד בחיבוקים, צרחות התרגשות ועוגות טעימות ישר מהתנור (הן היו מיועדות לשבת אבל לא משנה…)

אחרי שהשכבנו את הילדים לישון טלי עלתה איתי בפעם הראשונה לסטורי ספונטני, זה יצא כל כך מצחיק שלמרות שבארץ היה כבר יום שישי צפו בזה כל כך הרבה נשים ולטלי נוספו בלילה אחד 700 עוקבים בחשבון האינסטגרם שלה!

יצא לי טוב שהיא קמה מאושרת כל כך ביום שישי, כי השארנו אצלה את הילדים לבייביסיטר ויצאנו לבדיקות לקראת הניתוח להסרת משקפיים….

במשך 13 חודשים של טיול היינו כל הזמן עם הילדים ולא יצאנו אפילו פעם אחת בלעדיהם. היציאה לרופאה בשישי בבוקר לבד! בלי ילדים החזירה אותי בבת אחת לימי שישי הפנויים בארץ! נהניתי מכל נשימה ברחוב וקנינו מיץ תפוזים להשלמת הרגשת החופש אפילו שהיינו בסה"כ במרכז מקסיקו סיטי בדרך לבדיקות…

שבת אצל טלי כמו תמיד הייתה מצחיקה וטעימה, במוצאי שבת רצינו שוב לנצל את ההזדמנות ולצאת בלי ילדים אבל שני שתמיד ישנה בזמן החליטה לא לישון הפעם ויצאנו איתה…

הניתוח שנקבע ליום שני היה בשבילי כמו יעד סופי שאין לדעת מה יקרה אחריו ולכן אני חייבת להספיק כמה שיותר לפניו….

בראשון אנחנו עוברים מטלי לבית נוסף (הרביעי!) במקסיקו סיטי. הפעם בשכונת היוקרה סנטה פה, בקומה ה12 של מגדל יוקרה עם בריכה וחדר כושר. ישראל כבר אלוף בלהבין בדיוק מה נקבל בכל דירה שנזמין בAIRBNB ולכן זיהה מראש שנצטרך לכבס מצעים ולהעביר שטיפה מיד כשנכנס לבית, למרות שהוא חדש, תקפה ארוכה לא היו בו דיירים ולא ניקו אותו בימים האחרונים… לקחנו אותו למרות זאת כי הוא היה במחיר מציאה!

ואכן מיד כשהגענו לדירה הכנסתי את המצעים למכונה וישראל תפס מגב והעביר שטיפה. תוך שעה הכל היה נקי ובמקום ואפשר לצאת לטייל…

PARQUE MEXICO

את אחה"צ של יום ראשון בילינו שוב בפארק מקסיקו, עם משפחת קמפה,  יצירות וארטיק פירות…

יום שני הגדול- יום הניתוח הגיע! כזכור, לרכב שלנו אסור לנוע בסיטי בימי שני, לכן אנחנו לוקחים אובר אל טלי, היא כבר מחכה לנו בשער של הרחוב הסגור שלה לקחת את הילדים ואנחנו ממשיכים למרפאה.

בהשגחה פרטית הרופא שאצלו רציתי לעשות את הניתוח ודובר עברית נוכח בניתוח! הרופאה שלי שרצתה להרגיע אותי וידעה שאהיה רגועה יותר לשמוע הוראות בעברית הביאה אותו שידבר בזמן הניתוח.

זכיתי גם ברופאה מעולה שזמינה לכל שאלה בווצאפ בכל זמן וגם לרופא המומחה שרציתי מלכתחילה באותו מחיר!

הניתוח אורך כמה דקות ומיד אחריו חוזרים הביתה, ציפיתי לכאבים איומים כמו שהיו לישראל אבל חוץ מהרגשת אי נוחות וטשטוש לא סבלתי יותר מידי, אפילו לא סבלתי מאור…

למחרת הניתוח צריך להגיע לבדיקה אצל הרופאה, הבדיקה נקבעה ל11 בבוקר. (לרכב שלנו אסור לנוע גם כל יום בין השעות 5 ל11 בבוקר)

תיירת ישראלית שהביאה עבורנו חבילה מהארץ הודיעה לנו שהיא יוצאת בטיסה לאיים בשעה 10 והמלון שלה בדיוק בקצה השני של העיר לכן היינו חייבים לצאת מהבית ממש מוקדם.

אחרי 5 דקות נסיעה עוצרת אותנו ניידת, לא סתם ניידת, עם 3 קצינים! במקסיקו גובה הקנס נקבע לא לפי גודל העבירה אלא לפי דרגת השוטר שעצר אותך…  בד"כ השוטרים הם סתם גנבים וידרשו כסף גם אם לא עשינו כלום, אבל הפעם אנחנו רכב זר שנוסע בעיר בשעות אסורות. בהחלט מגיע לנו קנס שמן…

אנחנו מסבירים להם שיש לנו תור לרופאה ומראים להם מכתב מהרופאה עם הזימון ושכל מה שיש לנו זה 200 פסו (10 דולר) והם משחררים אותנו בלי לקחת כלום…

אנחנו ממשיכים בנסיעה הארוכה, נסיעה מקצה לקצה של הסיטי בבוקר אורכת שעה. רגע לפני שאנחנו מגיעים הרכב מתחיל להעלות עשן! אנחנו חונים בשנייה האחרונה מול המלון של הבחורה שהביאה לנו את החבילה וקופצים מהרכב המעשן. לוקחים ממנה את החבילה, מודים לה ומשחררים אותה ועכשיו חייבים לטפל מהר ברכב כדי להספיק להגיע לתור אצל הרופאה. ישראל מוצא מוסך אבל הטיפול ייקח זמן אז אנחנו מתקשרים לטלי קמפה – המלאך המושיע שלנו שבאה, (שעה נסיעה!) לאסוף אותנו, לוקחת אותנו לרופאה וגם שומרת על הילדים בזמן הבדיקה ומפנקת אותם במתוקים ואח"כ לוקחת אותנו הביתה!

החלמה מהניתוח

בימים הבאים הראיה שלי עדיין מטושטשת מאד אבל אני משתדלת לתפקד כרגיל, הילדים עסוקים בחוברות העבודה שאמא שלי שלחה להם, יהונתן ממציא משחקי שולחן ומושיב את כל המשפחה לשחק יחד…אנחנו מבלים בבריכה בבניין ואני אפילו מצלמת את שני עם הבגדים החדשים שהגיעו לה מקידסבייסיק (ועם הטבה לעוקבות שלי כמובן, 5 אחוז הנחה בנוסף לכל המבצעים באתר עם קוד הקופון HULKASHER5) לינק לרכישה

בדיקות רופא

שני מצוננת והזמנו לה תור לרופא, במקסיקו סיטי יש רפואה מצוינת ורופאים יהודיים. הרופא מקבל בבית החולים ומבין עברית מה שהקל עלינו, ניצלנו את הביקור לעשות בדיקות שגרתיות לשני(שלא ראתה רופא מהלידה ב"ה) ולשאר הילדים.

קניון סנטה פה

בעיקרון אני אמורה לנוח בבית אבל כשנמאס אנחנו חוצים את הכביש ( לא כזה פשוט… אין שם באמת מעבר…) לקניון שמול הבית, לא שיש שם מה לעשות או לקנות, גם מתחמי הבילוי לילדים סגורים בגלל הקורונה אבל זה מעביר לנו כמה שעות מהיום וסוגר את הפינה של הקניה היומית בוולמרט….

Chapultepec Lake ופלאפל כשר במקסיקו סיטי

ביום האחרון שלנו בסיטי יצאנו לטעום את הפלאפל שאיציק קמפה הכריז עליו כהכי טעים בעולם. הוא צדק… הכי טעים וגם יקר, במיוחד יחסית למקסיקו – 25 ש"ח למנה פלאפל!

משם המשכנו לטיול בפארק צ'פולטפק, שם כמו בכל אתר במקסיקו יש שוק והרבה מה לקנות…

הקטנים התחדשו בכובעים, רותי במשקפי שמש ויהונתן ממש רצה לקנות רובה אבל לא ידע להחליט אם הוא שווה 4 דולר…אחרי התלבטות ארוכה מצידו, מצד אחד הוא נורא רוצה רובה, מצד שני יש לו מעט כסף פרטי… הסכמנו לשלם 2 דולר והוא שילם 2 דולר וקנה את הרובה…

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 60 פואבלה

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!