לטייל זה לחיות

טיול אחרי קורונה

19-30.5.2020

תכננו לפצל את הטיול בלופ – בפארק ילוסטון ליומיים וכן הזמנו 2 לילות במוטל בCODY,WY.

בגלל שהגענו ביום הראשון בו נפתח הפארק אחרי הקורונה, לא היו כמעט מטיילים בפארק והספקנו את כל הלופ ביום אחד!! עד ליציאה מהפארק בערב עוד חשבנו שנחזור אליו גם למחרת, אבל הנסיעות הארוכות עד הפארק ובתוכו עייפו אותנו והחלטנו לוותר על יום נוסף בפארק ילוסטון ולהקדיש אותו לטיול בוויומינג.

למרות העייפות אחרי יום הטיול הארוך בפארק (ואולי בגללה..) לא הצלחתי לישון בלילה. וב-5 כבר הייתי עם שני בחוץ… התארגנו מוקדם ליציאה לטיול בדרך חזרה לבית במונטנה, אבל מארק בעל המוטל סיפר לנו כל כך הרבה סיפורים מרתקים שבסופו של דבר יצאנו רק ב11 מהמוטל.

קיבלנו את ההמלצה של מארק, הארכנו את הדרך הביתה ונסענו בדרך הנוף היפה בBighorn Mountains.

וויומינג הפתיעה אותנו! הנופים שלה משלבים את הנופים של יוטה, אריזונה ומונטנה ואפילו את של הצפון הישראלי שלנו… דרך מדהימה ביופיה!

ברגע שעברנו למונטנה הנופים השתנו ובמשך שעות נסענו בין נוף אינסוף של גבעות מוריקות ללא ערים, ללא בתים וללא חיות!

כמו בכל מעבר, עצרנו בדרך לעשות קניה בוולמרט, בשעה 6 בערב השמש עדיין באמצע השמיים ומזג אוויר חם עד שרבי של 27 מעלות! שעתיים אח"כ כשהגענו לבית שלנו קידמה אותנו מכת ברד, כדורי ברד ענקיים שהתפוצצו על השמשה הקדמית שלנו והבריקו אותה מאבק הדרכים.

לפני שנסענו לוויומינג רותי יזמה יום שוק, כרגיל, ההשתתפות חובה וכל אחד מבני הבית נדרש להקים דוכן ולהחליט מה הוא ימכור. את יום השוק ערכנו כשחזרנו מוויומינג. רותי הקימה דוכן ממתקים, יהונתן דוכן לימונדה, יעל דוכן מסאז', ישראל מכר שוקו חם ואני מכרתי לחמניות שוקולד. היצירתיות שלהם מדהימה אותי כל יום מחדש ואני מאושרת שיש לי את האפשרות לתת להם ללמוד ולפרוח בדרך שלהם בחינוך ביתי 🙂

אנחנו לא קניינים גדולים, אנחנו לא אוהבים שופינג וכשהבית על הגב צורכים רק את המינימום ההכרחי, אבל לאחר חודשים ארוכים ללא שופינג גם כי לא היה צורך וגם בגלל הקורונה, הנעליים של כולם (חורשים עליהן עוד מישראל!) התחילו ללחוץ ולכן מיד כשנפתחו מרכזי הקניות במונטנה יצאנו לקניון.

היציאה לעולם המוזר של אחרי הקורונה היממה אותנו. האנשים במסיכות, תאי המדידה הסגורים, קניון שרוב החנויות בו סגורות וחיטוי דלפק הקופה בין לקוח ללקוח… הלם מוחלט!

Booking.com

הכניסות לפארק ילוסטון ממדינת מונטנה טרם נפתחו, אבל לראשונה מאז הקורונה נפתחה דרך אחת המקצרת את הדרך מליווינגסטון לקוק סיטי. הכניסה לדרך הזאת, שבתוך פארק ילוסטון היתה מותרת עד כה רק לתושבי קוק סיטי ועכשיו נפתחה לקהל הרחב. הדרך פתוחה אבל הפארק סגור ולכן מותרת רק הנסיעה ללא עצירות, ללא צילום תמונות וללא סטייה מהדרך. והריינג'רים- השוטרים של הפארק מפטרלים ואוכפים את החוקים החדשים.

כמו ישראלים טובים ניצלנו את הפתיחה של הדרך הזאת לטייל בפארק ילוסטון לגמרי לבד ולראות הרבה חיות.

אחרי ההמתנה הארוכה והציפיה הרגשנו שהגענו סופסוף לארץ המובטחת! והיא לא אכזבה, ארץ בראשית. כשמטיילים לבד בילוסטון אפשר להרגיש כאילו רק עכשיו העולם נברא והכל עוד טהור ובתולי.

כמובן שלא התאפקנו כשראינו חיות, נעצרנו לצלם ועם המזל שלנו מיד נעצרנו ע"י שוטרי הפארק… הפעם ב"ה זה הסתיים רק באזהרה.

בערב חג השבועות רותי הכינה מספר הפעלות, תחרויות וחידונים ברוח החג וגם בנתה עם הילדים הר סיני בחצר והכינה איתם עוגת גבינה. חינוך ביתי זה קל כשיש בכורה כזאת….

בפעם הקודמת שנסענו לבקר במקום הזה, הוא היה סגור בגלל הקורונה, עכשיו כשהוא נפתח הגענו שוב לפיסת גן העדן הזאת. המסלול שרצינו לעשות למפלים עדיין היה סגור אבל נהננו לטייל סביב לאגם.

מאז שעזבנו את ניו יורק לא אכלנו חלבי בארה"ב, לכן שבועיים לפני חג השבועות כבר התחלתי לחפש את התחליפים האמריקאים למוצרי החלב בהם אני משתמשת במתכונים המוכרים.

חד פעמי יפה לחג לא מצאנו במונטנה, למזלנו נשארו לנו כלים יפים מאלו שקנינו לחג הפסח עוד ביוטה.

הנה כמה מתכונים נבחרים מהמאכלים הטעימים שהכנו לחג:

מרק ברוקולי מוקרם
1-בצל קטן קצוץ
שמן לטיגון
500 גרם ברוקולי קפוא
2-תפוחי אדמה
3-4-כוסות מים
2-כפות אבקת מרק עוף
1-שמנת מתוקה (בארה"ב, כוס וחצי havy cream)
מלח
פלפל
לטגן את הבצל להוסיף את הברוקולי ותפוחי האדמה להביא לרתיחה ולבשל עד שתפוחי האדמה רכים.
לרסק היטב בבלנדר.
להוסיף שמנת מתוקה ולהביא רתיחה ולבשל עוד 10 דקות.

פשטידת פטריות וגבינות
1 בצל חתוך לחצאי טבעות מטוגן להשחמה
סלסילת פטריות חתוכות מטוגנות יחד עם הבצל
2 כפות קמח
2 ביצים
קופסה גבינה לבנה (בארה"ב 250 גרם יוגורט FAGE 5%)
גביע שמנת חמוצה (בארה"ב 200 גרם  sour cream)
100 גרם גבינת מוצרלה מגורדת

כוס קמח
1 אבקת אפיה

למלית:
750 גרם גבינת טוב טעם (השתמשתי בריקוטה)
1 גביע שמנת חמוצה (200 גרם SOUR CREAM)
3 ביצים
חצי כוס סוכר
3 כפות שטוחות אינסטנט פודינג וניל
אופן ההכנה:
מקציפים את הסוכר והביצים לקצף תפוח.
מוסיפים בהדרגה את שאר החומרים לפי הסדר
משטחים על תבנית משומנת חצי מהבלילה ואופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות (בארה"ב 325 מעלות) במשך רבע שעה.

מערבבים את כל חומרי המלית ושופכים בעדינות על תחתית הבצק האפויה.
שופכים מעל את מחצית בלילת הבצק ומחזירים לתנור ל-45-60 דקות.
מקררים למשך הלילה לפני ההגשה.

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 39 פרידה מגן עדן

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!