טיול חגים תשרי תש''פ

שבוע שביעי פיליפינים -הונג קונג - ניו יורק

הטיול שלנו היה מתוכנן לפרטי פרטים לשישה שבועות בלבד.

ביום ראשון של השבוע השביעי לפי התכנון שלנו היינו אמורים לטוס מבורקאי לסבו ואח"כ בטיסת קונקשן שעלתה ממש זול (1000 דולר ל5 כרטיסים!) ללוס אנג'לס.

אבל הטיסה ללוס אנג'לס התבטלה ולכן נשארנו רק עם טיסה מבורקאי לסבו ובלי תכניות להמשך.

מרגע זה ואילך חיי הנוודות הספונטניים שלנו מתחילים! (כאן כתבתי על החיים החדשים שלנו)

יום ראשון 27.10.19

היה קשה לקום עם השעון המעורר ב7 בבוקר. בחופשה. ביום ראשון.

בכל זאת קמנו בזריזות, ארזנו מהר את המזוודות ויצאנו לחפש טרייסיקל שיקח אותנו לשייט אל שדה התעופה.

הגענו אל הנמל, CAGBAN JETTY PORT. שם המתנו לצוות המלון בו התארחנו לפני שבת. תיאמנו איתם מראש שגם את החזור לשדה נעשה איתם, בסירה ובואן שלהם.  כשהם הגיעו עלינו לסירה ומשם לנסיעה קצרצרה בואן.

שדה התעופה הקטן היה עמוס ולמרות שעמדנו בתור VIP שמיועד לאנשים עם ילדים קטנים עדיין המתנו שעה לצ'ק אין.

אחרי הצ'ק אין העלו אותנו מיד לאוטובוס שיסיע אותנו למטוס וחיכינו בו עוד שעה ארוכה. הם פשוט העדיפו שנמתין שם ולא בשדה הקטן והצפוף…

בצהריים נחתנו שוב בסבו, כבר עברנו בה לפני כשבועיים וחצי כשרק הגענו לפיליפינים וגם עכשיו היא רק תחנת מעבר עד שנתארגן על טיסה לארה"ב.

גם מלון בסבו לא הזמנו מראש. אחרי שבוטלה הטיסה ללוס אנג'לס לא ידענו כמה זמן נשהה שם עד שנמצא טיסה אחרת.

בחרנו להתמקם במלון שצמוד לקניון גדול עם משחקיות לילדים וסופר עם קצת אוכל כשר. מיד מהשדה נסענו למלון וניסינו להזמין חדר בדלפק הקבלה, גם כאן כמו בהודו – המחיר בדלפק הקבלה היה גבוה משמעותית מהמחיר בבוקינג ולמרות שהראינו להם, הם לא יכלו להשוות. הזמנו כמובן בבוקינג.

אחרי התאוששות ומנוחה קלה יצאנו לקניון ישר לסופר לקנות דגני בוקר וחלב שקדים. אחרי כ"כ הרבה זמן של ארוחות בשריות בלבד חיפשנו קצת גיוון. השיטוט בסופר והחיפוש אחר סימני כשרות מהווים אטרקציה מיוחדת לילדים.הם נהנים להבדיל בין כשרות חלאל המיועדת למוסלמים לבין הOU ושאר הכשרויות המתאימות לנו. בד"כ על מוצר עם "כשרות" חלאל לא מופיעה כשרות שמתאימה גם לנו. גם אם מדובר במוצר שמוכר ככשר.

יום שני 28.10.19

קמנו מוקדם ליום של חוסר ודאות, עוד לא סגרנו כרטיסי טיסה ולא ידענו אם נטוס הלילה או מחר, אם צריך עוד לילה במלון או צריך לארוז. לקראת שעת הצ'ק אאוט הזמנו לילה נוסף במלון והחלטנו שנטוס סופית רק מחר בלילה.

את היום העברנו בסידורים, בבית חב"ד- שם הילדים נהנו לשחק עם ילדים דוברי עברית לקרוא ספרים. ובג'ימבורי הגדול בקניון.

יום שלישי 29.10.19

בבוקר יום שלישי נשארנו בחדר עד לצ'ק אאוט המאוחר, ארזנו את המזוודות כך שלא ישאר שום תיק או שקית בחוץ, גם המחשב והמצלמה נדחפו לתוך אחת מחמשת מזוודות הטרולי איתם אנחנו מטיילים. 3 מזוודות יישלחו  מיד לניו יורק ורק 2 יעלו איתנו למטוס להונג קונג.

בצהריים עשינו צ'ק אאוט, השארנו את המזוודות לשמירה במלון ויצאנו לבית חב"ד.אכלנו ויצאנו לסידורים אחרונים לקראת הטיסה, אספנו את המזוודות ויצאנו לכיווון השדה, הנסיעה בשעה הפקוקה כל כך ארכה זמן רב והגענו לשדה בדיוק ברגע האחרון להספיק את הצ'ק אין ולעלות למטוס. למרות זאת הצוות קיבל אותנו בשירות אדיב במיוחד ונתנו הרבה צומי ליעל…

תוך כדי הריצה למטוס חילקה דיילת בדיוטי פרי שוקולד לילדים.להפתעתינו הפעם היתה עליו גם חותמת חלאל וגם OU.

טסנו להונג קונג עם קאתי פסיפיק, אחרי כל הטיסות הפנימיות הצרות היה נחמד לקבל לטיסה של 3 שעות מטוס מרווח ומאובזר. עם ארוחה כשרה שאפילו טעימה ומגוונת לשם שינוי…

הארוחה הכילה מנה בשרית עשירה ותוספת, האוכל הגיע חם והיה טעים מאד יחסית לאוכל מטוסים. פרוסת עוגה, סלט פירות, דג מעושן, לחמניה, מרגרינה, מלבין חלב וכוס מים. הכל ארוז יפה ונח עם מספיק סכו"ם ובכשרות מהודרת של כדתיא.

Booking.com

בשעת לילה מאוחרת נחתנו בשדה התעופה הענק של הונג קונג, הליכה, ירידה 2 קומות במדרגות נעות, נסיעה ברכבת, עליה במדרגות נעות, ביקורת דרכונים וסופסוף יצאנו מהשדה. הכל גדול אבל מאד מסודר. בחוץ מוניות בשלושה צבעים. כל צבע מגיע לאיזור אחר. כדי לקבל מונית צריך להמתין בתור, הסדרן מנתב את הנוסעים למוניות, מכתיב לנהג, או במקרה שלנו- נהגת, את הכתובת ונותן לנו פתק עם המחיר שנידרש לשלם.

מיד כשהתחלנו בנסיעה המהירה הבנתי פתאום שאני מרגישה בטוחה הרבה יותר במדינות עולם שלישי ופחות במדינות מתקדמות.

אני מרגישה בטוחה יותר בנסיעה בטרייסיקל (קופסת פח עם ספסל מולבשת על אופנוע)  מאשר בג'יפ שעבר מבדקי בטיחות.

הילדים נרדמו כבר בדרך למלון, גם כשהגענו יהונתן הצליח להמשיך לישון על 2 כסאות בר! 🙂

יום רביעי 30.10.19

בבוקר קמנו מוקדם, השארנו את המזוודות לשמירה במלון ויצאנו לנצל את הקונקשן הלא ארוך שלנו בהונג קונג כדי לראות כמה שיותר.

התחנה הראשונה:

המדרגות הנעות הארוכות בעולם (Central-Mid-Levels Escalators )

המדרגות הנעות הארוכות בעולם בנויות במקטעים ולא ברציפות. המדרגות עולות גובה של כ-135 מטר והן באורך של 800 מטר.

העליה במדרגות היתה אטרקציה מעניינת וחוויתית לנו ולילדים, כשהגענו למעלה לקחנו מונית לתחנה הבאה:

רכבת ההרים (The Peak Tram ) אשר "גומעת" את העלייה התלולה  בת 400 המטרים (על מרחק של 1.4 ק"מ בלבד) ל"ויקטוריה פיק" בשבע דקות בלבד.

פסגת הר הויקטוריה- הויקטוריה פיק זאת נקודת התצפית המושלמת על הונג קונג ואתר חובה לכל מטייל באי.

ירדנו מהרכבת ועלינו (שוב במדרגות נעות!) כ4 קומות לראש המגדל שעל פסגת ההר ומשם נשקף נוף פנורמי של כל הונג קונג. הרוח והשמש בגובה הזה היו חזקות מאד אז הצטלמנו ומיהרנו להיכנס פנימה. בתוך הבנין יש עוד אטרקציות מעניינות כמו מוזיאון תלת מימד חינמי ומוזיאון שעווה- מאדם טוסו שעלה יקר מאד (כ500 ש"ח כניסה למשפחה) אז לא נכנסנו.

גם מחוץ לבנין יש מה לראות על פסגת ויקטוריה, יצאנו והתישבנו לאכול את האוכל שלקחנו אתמול מבית חב"ד, הילדים נהנו לפורר את הפיתה שלהם לציפורים ופתאום קלטתי שבכל הטיול הארוך הזה לא יצא להם להאכיל חיות! אפילו לא ברווזים כמו תמיד…. אח"כ ירדנו בחזרה בטראם והתחלנו לצעוד רגלית לכיוון הפסיפיק פאלאס. כך יצא שהגענו בלי להתכוון למקום הכי יפה בהונג קונג, שלגמרי נחשב אח"כ לאחת מנקודות השוס של כל הטיול הזה- פארק הונג קונג.

פארק הונג קונג הוא גן בוטני מטופח ומדהים בין תחנת הפיק טראם לפסיפיק פאלאס. טיילנו בגן המטופח בין צבי הים, הצפרדעים והצמחים המיוחדים. יש עוד הרבה מה לראות בפארק אבל הזמן שלנו היה קצר ודרך הפסיפיק פאלאס יצאנו לרחוב לחפש מונית למסעדה כשרה. ברחוב התברר שהמוניות באיזור זה לא יוצאות לאיזור בו ממוקמת המסעדה ועלינו לקחת רכבת, כך חסכנו כמה עשרות שקלים וזכינו לבקר גם בתחנות המטרו הענקיות של הונג קונג.

Booking.com

נסענו למסעדת מול הים הכשרה שנחשבת יוקרתית יותר כי התחשק לנו קצת יותר משניצל וציפס…אבל כשהגענו לשם הוסבר לנו שכל התפריט המפואר מוגש רק בערב. בצהריים מוגשים רק שניצל, דג סלמון וציפס….

האוכל היה טעים מאד, אכלנו ונסענו למלון שנמצא 5 דקות מהמסעדה, אספנו את המזוודות והמשכנו מיד לשדה התעופה.

ביום רביעי בשעה 6 בערב עלינו על טיסה בהונג קונג, טסנו כ16 שעות אחורה בזמן ונחתנו ב9 בערב של יום רביעי בניו יורק!

הטיסה היתה כמובן לא פשוטה, טיסה ארוכה מאד במטוס מלא בלי כסא אחד פנוי. אנחנו הצלחנו לישון רק שעתיים, הגדולים 5 שעות ורק יעל הצליחה לישון 8 שעות!

היה לנו ויי פיי בטיסה כך יכולנו להעביר את הזמן כשאנחנו מחוברים לעולם וגם להזמין דירה ורכב לימים הקרובים תוך כדי הטיסה.

שכרנו רכב והילדים התרגשו שסופסוף אבא ינהג… נסענו לדירה שהזמנו מהטיסה במרחק קצר משדה התעופה.

למרבה המזל מזג האוויר גם בלילה היה 17 מעלות ולא היה לנו קר עם בגדי הקיץ איתם הגענו מהמזרח. מחר נאסוף את המזוודה עם בגדי החורף שהכנו מראש ושלחנו לפנינו לניו יורק.

למרות הג'ט לג והעובדה שבהונג קונג השעה 12 בצהריים הילדים הצליחו להירדם מיד. לנו לקח יותר זמן ובסופו של דבר ישנו שעתיים.

יום חמישי 31.10.19

התעוררנו ב6 בבוקר שמחים ומאושרים שהפרש של 12 שעות בין המזרח לאמריקה לא השפיע עלינו…

ב7 וחצי כשנפתח הסופר הכשר ישראל רץ לקנות מצרכים לארוחת בוקר, אכלנו, שיחקנו, בדקנו מה עושים היום ולאט לאט העייפות השתלטה עלינו והג'ט לג הופיע בגדול. נרדמנו ב10 בבוקר והתעוררנו ב4 אחה"צ! עדיין עייפים מאד.

כדי שלא נמשיך לישון ונקום באמצע הלילה מיהרנו לצאת מהבית. נסענו לקניון AMERICAN DREAM החדש, בו אמורה להיפתח גם מחלקה של אוכל כשר! הקניון אמנם נפתח אבל לא נפתחה בו עוד שום חנות או אטרקציה, היה מענין ומרגש לראות את הקניון נקי ומבריק כ"כ ומריח חדש…

אח"כ נסענו לאסוף את המזוודה עם בגדי החורף ששלחנו לפנינו לניו יורק ונשארנו לארוחת ערב אצל חברים בבורו פארק.

יום שישי 1.11.19

הג'ט לג ממשיך להשפיע, קמנו ב5 לפנות בוקר, אכלנו ארוחת בוקר, התארגנו ויצאנו מוקדם לבינגו- האושר עד של האמריקאים בלייקווד שנמצא בדיוק באמצע הדרך בין הדירה שהייינו בה, לדירה שהזמנו אתמול בלילה ובה נשהה בחודש הקרוב.

אחרי שעשינו קניה גדולה לחודש הקרוב המשכנו בעוד שעה נסיעה לאושן סיטי.

להזמין דירת איירבנב לחודש שלם זה הימור. אבל ההימור הצליח והדירה בדיוק כמו בתמונות ואפילו מרוווחת יותר, נוחה ומזמינה. מיד כשנכנסנו הרגשנו בבית. הבית מלא במקומות אחסון והיה כיף לפרוק את הקניה והמזוודות.

התנור עם תכנית לניקוי עצמי, כך שאפשר בקלות להכשיר אותו, רק בסירים התגלתה בעיה, כולם מצופים טפלון. לכן ישראל ורותי רצו מיד לקנות סירים חדשים וטבלו אותם בים. (נס שהדירה ממש קרובה לים)  כשהם חזרו, הילדים ואני כבר נכענו לג'ט לג וישנו שנ"צ עמוק והם נעמדו להכין לבד שבת טעימה וביתית.

שבת 2.11.19

היתה לנו שבת משפחתית מדהימה! למרות שגם עד עכשיו היינו ביחד כל הזמן, ההרגשה היתה אחרת. אווירה של בית, אוכל ביתי, סעודת שבת שלנו, ללא אנשים נוספים. כל זה השרה עלינו נינוחות נעימה. שיחקנו הרבה, שוחחנו הרבה וגם ישנו הרבה, שנת הצהריים התארכה עד מוצ"ש ובמוצ"ש ישבנו כולנו יחד ופתרנו פאזל של 1000 חלקים כדי להעביר את הלילה….

הטיול שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 8-9 ניו ג'רזי

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!