לטייל זה לחיות

שבוע שמיני ותשיעי - ניו ג'רזי

20191110_165122-01-01

3-15.11.19

אחרי חודשיים אינטנסיביים של טיול במזרח הרחוק נחתנו בארה"ב למציאות חדשה ולא מוכרת של חיי נוודות לטווח ארוך.

שכרנו בית לחודש שלם בניו ג'רזי (ולא בניו יורק, מטעמי תקציב) והתחלנו לבנות שגרה ולהסתגל לאורח החיים החדש.

בשבוע הראשון עדיין סבלנו מהג'ט לג. עייפות היסטרית לאורך כל היום, נפילה למיטה בשעת ערב מוקדמת וקימה באמצע הלילה\לפנות בוקר.

למרות העייפות היה חשוב לי מיד לבנות שגרה וסדר יום שכולל זמני לימוד קבועים. זה היה לא קל. אבל לא בלתי אפשרי. הרי היינו ערים לאורך כל שעות היום.  סדר היום כולל קימה מוקדמת אליה אנחנו רגילים תמיד, בכל מקום וזמן. שעת משחק חופשית של הילדים לבד (עד שאנחנו מתאוששים…) תפילה, ארוחת בוקר ולימודים. לכל ילד יש את הנושאים החשובים שאותם הוא חייב לתרגל כל יום, וחוברות ודפי עבודה בהן ניתן להמשיך לעבוד בימים בהם נשארים בבית.

בנוסף יש שירים וסיפורי נושא\תקופה, חגים ופרשת שבוע לאורך היום וגם בשבת.

בשאר היום יוצאים לטיול או מבשלים יחד, ממשיכים ללמוד ומשחקים המון, יחד עם אבא ואמא. הילדים עדיין מאושרים ולא מעכלים את הטוב הזה שנחת עליהם… מלא זמן עם אבא ואמא והם מנצלים כל רגע.

ויחד עם זה הם שואלים כל הזמן, מתי הטיסה הבאה, מתי עוברים לבית הבא… ומנצלים את הזמן הרגוע בבית לשיחות ארוכות לארץ- לחברים ולמשפחה.

ב7 בערב הילדים נרדמים. זאת "תופעת לוואי" היחידה שנשארה מהג'ט לג וזה כיף ונח ומשאיר גם לנו זמן איכות.

אחרי האינטנסביות של הטיול אנחנו נהנים מכל רגע של מנוחה בבית, מלשבת על הספה ולקצור את פירות הנחת, להתבונן בילדים: כמה גדלו, כמה למדו, כמה התפתחו והתלכדו בטיול. ללמוד ולשחק איתם ברוגע.

קשה לי להבין ולהסביר את ההבדלים בין הביחד של הטיול, שהיה ביחד מושלם! לביחד הזה שהוא שגרתי וביתי יותר. וחדש ולא מוכר לנו. והוא כל כך תמים ופשוט וממלא באושר!

ארוחות משפחתיות ואוכל ביתי מקבלים עכשיו הערכה שלא זכו לה בעבר, פתאום כל הדברים הקטנים שלא הרגשנו שחסרים לנו בטיול מקבלים פרופרציה אחרת.

אחרי חודשיים בהם לא קנינו כ-ל-ו-ם כי גם ככה אין מקום במזוודות, נפלנו עמוק לתוך תרבות השפע והצריכה המופרזת של ארה"ב. זה נחמד ומלחיץ בו זמנית. איך יכול להיות שחודשיים לא קנינו כלום ולא היה חסר לנו דבר וכאן אנחנו קונים וקונים ועדיין צריכים וצריכים?? צריך משחקים וחומרי יצירה לילדים… צריך בגדי חורף וצריך עוד ועוד מוצרים כשמבשלים בבית…

אחרי שבוע וחצי התאוששנו מהג'ט לג ואנחנו רוצים להמשיך לטייל יותר, אבל עייפנו מלבדוק, לקרוא ולתכנן. אפילו טיולים יומיים פשוטים.  אז אנחנו ממשיכים  בסדר יום שכולל הרבה מנוחה ופעילות ביתית ופחות טיולים ויציאות ומבינים שהתכנון לעבור דירה פעם בחודש פחות מתאים לנו ואולי את ההמשך נתכנן אחרת..

שאלתם הרבה שאלות והבטחתי בפוסט הזה לענות את כל התשובות. אבל נראה לי שיש תשובה אחת שעונה לכל השאלות והיא כנראה תאכזב את חלקיכם. התשובה היא עבודה קשה.

כסף – לא גילינו את העץ שמצמיח כסף, גם לא את המקום שבו הוא יורד מהמשמים. מעולם לא היכרנו אף אחד שבאמת קיבל ירושה גדולה ואנחנו בוודאי לא מאמינים בהגרלות.אדם לעמל יולד וכסף מגיע רק מעבודה קשה.בין אם מחתימים כרטיס כל יום ובין אם עושים אותו באינטרנט או השקעות אחרות – הוא עדיין דורש שעות של עבודה ומאמץ. אז עבדנו קשה הרבה זמן, חסכנו בשביל התחלה ויצאנו לדרך מתוך הבנה שבמציאות של היום ניתן לעבוד מכל מקום ומתוך אמונה שנמצא בדרך את העבודה שתפרנס אותנו תוך כדי טיול.וגם אם לא…תמיד אפשר לחזור ולהתחיל מהתחלה.

זוגיות – גם כאן אין נוסחת קסם או תרופת פלא, כאן אפילו אי אפשר לעבוד קשה תקופה ואח"כ לנוח על זרי הדפנה וליהנות מהפירות… זוגיות היא עבודה יומיומית בין אם זאת שגרה רגילה או שגרת טיול…

חינוך ילדים – הילדים שלי הכי מושלמים בעולם! ברור. הם שלי…אבל הם עדיין ילדים, עדיין זקוקים לגידול, חינוך וטיפול. ובדיוק כמו הילדים שלכם – אף אחד מהם לא הגיע עם ספר הוראות. כל אחד מהם עולם ומלואו – החינוך שלהם הוא ניסוי וטעיה (ותהייה). והמצפון האימהי לא יוצא לחופש. לא בטיול בעולם וגם לא כשנותנים להם את המתנה שכל ילד יכול לייחל לה –  הורים במשרה מלאה.

עבודה קשה= סיפוק. הגשמה. אושר.

איפה טיילנו ומה עשינו:

שופינג

למרות שהכנו ושלחנו מראש מזוודה עם בגדי חורף עדיין היו חסרים לנו פריטים רבים. לכן ביקרנו בכמה קניונים באיזור להשלמת החסר.

FREEHOLD RECEWAY MALL -אם יש פריימארק באיזור תמיד נתחיל את הקניות שלנו שם. הגענו לסניף של פריימארק בקניון גדול ונח סמוך ללייקווד והסניף היה מלא בעיקר בנשים חרדיות.

TANGER OUTLETS ATLANTIC CITY – את מה שלא מצאנו בפריימארק חשבנו שנמצא בH&M וכך הגענו לאיזור של חנויות אאוטלט וגם סניף רגיל של H&M שהיה קטן ולא מצאנו בו כלום.

ג'רזי גרדנס– ואם כבר ניו ג'רזי איך אפשר בלי קניון הג'רזי גרדנס המפורסם….

חוף הים OCEAN CITY BOARDWALK–  הבית שלנו בניו ג'רזי נמצא בעיירת הנופש הקייצית אושן סיטי ובמרחק 7 דקות הליכה מחוף הים. יצאנו בהליכה רגלית בין הבתים היפיפיים והרחובות השוממים לצפות בשקיעה בחוף המדהים. הילדים אוהבים ים בכל מקום, צורה ומזג אוויר ונהנו לשחק תופסת עם הגלים ולרוץ על החוף.

מוזיאון הילדים היהודי בקראון הייטס

מוזיאון שמתפרש על פני 6 קומות ובו מיצגים אינטראקטיביים ופעילויות לילדים בנושאי חגים, בריאת העולם, שושלת הדורות, מצוות וכו'. בילינו שם 3 שעות מהנות ואח"כ הלכנו לאכול ארוחת ערב בפיצריה המיתולוגית קינגסטון פיצה הסמוכה.

גן חיות Cape May County Park & Zoo – במרחק נסיעה קצר מהבית שלנו נמצא גן החיות היפיפיה והחינמי! בגן החיות הגדול צפינו מקרוב בחיות גדולות וערניות כמו אריות, טיגרסים, דובים, ג'ירפות וזברות והילדים זכו לראות מקרוב ואפילו לגעת בגולגולת של ג'ירפה ועורות של קנגרו  ונחש.

מזח הפלדה אטלנטיק סיטי– טיילת יפה עם פארק שעשועים (שלא פעיל בחורף) בדרך מהטיילת הביתה תפסה לי את העין חנוכיה גדולה שעמדה בחצר בית גדול. עשינו אחורה פנה לבדוק במה מדובר ולמרות שהמקום היה נראה שומם החלטנו להיכנס לבדוק מה יש בפנים, מצאנו שם זוג שליחי חב"ד צעירים וחמודים שעסקו בהכנת ארוחת ערב לשיעור לבני נוער והזמינו אותנו להצטרך לארוחה.

Booking.com

גן שעשועים על האגם בלייקווד – בכל הטיול הארוך והמרתק הילדים רק חיפשו גינה. רגילה עם מגלשה ונדנדה… והנה סופסוף מצאנו! ועוד כזאת עם ברווזים… כמו בפארק הלאומי האהוב עליהם. הם השתוללו ונהנו במשך שעות, רק יהונתן לא הבין "אם כולם פה יהודים איך זה שהם לא מדברים עברית??"

הטיול שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 10-11 ניו ג'רזי

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

עוד מלא תמונות, סרטונים ותשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!