לטייל זה לחיות

חגיגות ואוכל כשר וטעים בניו אורלינס

13-202.2020

בדרך מפלורידה ללואיזיאנה אנחנו חוצים גם את אלהבמה ומיסיסיפי וממשיכים לחפש על הכביש (לשווא כמובן, כמה מטורפים יש בעולם?) עוד לוחית רישוי ניו יורקית כמו שלנו ובודקים את מחירי הדלק המשתנים מסטייט לסטייט בדרמטיות.

אחרי חמש שעות של נסיעה רצופה אנחנו מגיעים לניו אורלינס ומגלים שהמסעדה החלבית בה תיכננו לחגוג את יום ההולדת שלי נסגרה כבר בשעה 15:00. הסופר הכשר גם תיכף נסגר וקר!! אז אנחנו הולכים קודם לסופר הכשר לקנות חלות, יין ובשר. הכל יקר ממש אז קונים רק את המינימום ההכרחי לשבת. ואח"כ נוסעים לחגוג באחד משני הסניפים הכשרים של קפה דה מונד המיתולוגי. הבנייה מתגלה כסופגניה מרובעת ללא מילוי מצופה בהר של אבקת סוכר וממכרת! הילדים עפו על השוקו המתוק וכמויות אבקת הסוכר (וגם אני כמובן…)

כששוקו חם וטון סוכר זורמים לנו בעורקים אנחנו מוכנים להמשיך בנסיעה לבטון רוז', בירת לואיזיאנה בה נשהה בשבת. 

שבת בבוקר אני עומדת במטבח. ישראל לידי ממלא מים רותחים בכוס זכוכית כשהילדים, למזלנו ,מהצד השני של האי במטבח ופתאום בום! הוא פשוט נשאר עם כוס בלי תחתית ביד וכל המים הרותחים על הרגל שלו… לוקח לי כמה שניות להבין שהוא נכווה ממש קשה! אחרי טיפול ראשוני  הרגל נראית לא משהו אבל היא כנראה תחלים עם הזמן. ישראל אומר לי "תראי מה זה אתה נזהר ונזהר ואז אלוקים החליט להפריד תחתית מכוס… מה שצריך לקרות יקרה"

המהלך השבוע הכוויה מציקה ולכן אנחנו משתדלים לא לצאת לשעות ארוכות.

אטרקציות ואתרים בניו אורלינס

פסטיבל המרדי גרא בניו אורלינס

ניו אורלינס חוגגת בכל סיבה למסיבה. אבל המסיבה הכי גדולה בעיר הצבעונית והתוססת היא פסטיבל המרדי גרא שהחגיגות שלו נמשכות על פני חודש שלם (סוף ינואר ועד תחילת מרץ) בתהלוכות של מרכבות ענק מקושטות מהן אנשים מחופשים זורקים מתנות לקהל המריע על המדרכות, תהלוכות של נגנים, רקדנים וסתם אנשים מחופשים, נראה שכל מי שרוצה לצעוד בתהלוכה יכול להצטרף לקבוצה המתאימה ולצעוד. תושבי ניו אורלינס מוכנים מראש עם כיסאות גבוהים ונוחים לילדים, סולמות או כיסאות נוחים למבוגרים ולבוש ואביזרים בצבעי סגול,ירוק, צהוב- צבעי הפסטיבל. חוויה יפה ומלהיבה כל כך שהילדים דירגו אותה כחוויה הכי טובה בטיול… (שק הצעצועים שהם אספו שם בוודאי הוסיף כמה נקודות לדירוג….)

שייט להאכלת תנינים

אמנם ראינו תנינים רבים בפלורידה אבל כולם היו על היבשה, לכן חשבנו שתהיה חוויה גדולה לראות אותם שוחים קרוב אלינו במים ולהאכיל אותם, לשם כך חרגנו ממנהגינו ללכת רק לאטרקציות חינמיות והזמנו שייט באחת החברות המוציאות סיורי האכלה כאלה. בפועל שטנו במשך שעה בנהר וראינו כמה תנינים קטנטנים מרחוק ורק אחד ששוחה במים ובקושי הוציא רק את הפה שלו כדי לאכול את המרשמלו שהמדריך זרק… אכזבה גדולה. רק כשהשייט הסתיים נזכר המדריך לספר לנו שזאת לא העונה לצפות בתנינים, וכדי לראות אותם כמו שרצינו צריך לבוא בחודשי מאי- יוני.

הבתים היפים של ניו אורלינס

סגנון הבניה בניו אורלינס שונה משאר הערים בארה"ב,העיר מלאה אחוזות ענק מפוארות עם מרפסות יפיפיות  וגינות מטופחות. עשינו כמה סיבובים עם הרכב רק כדי ליהנות מסגנון הבניה הייחודי.

הרובע הצרפתי של ניו אורלינס

הרובע הצרפתי של ניו אורלינס הוא ליבה ההיסטורי של העיר ומושך אליו את התיירים בזכות הארכיטקטורה, הופעות הרחוב והאווירה התוססת בו. לקראת ערב נסגר לתנועה  רחוב בורבון סטריט הצבעוני  והכביש הופך למדרחוב סואן ולבמת הופעות סוחפות.

כיכר ג'קסון ונהר המיסיסיפי

אוכל כשר ומסעדות בניו אורלינס KOSHER IN NEW ORLEANS

קפה דה מונד CAFE DE MONDE

אחת מתחנות החובה בניו אורלינס היא Café Du Monde. זהו אחד מבתי הקפה הוותיקים בעולם (ואחד התיירותיים שבהם) שנפתח ב-1862, והוא מפורסם בזכות שני דברים: קפה או-לה מעולה וסופגניות מרובעות בשם בנייה (Beignets), שמוגשות עם הר של אבקת סוכר. מתוך עשרות הסניפים של הרשת יש בניו אורלינס שתי סניפים כשרים בלבד. אחד מהם הוא הסניף המיתולוגי בכיכר ג'קסון ברובע הצרפתי.

(תעודת הכשרות וכתובות הסניפים הכשרים מופיעים באתר הרשת.)

כתובת: 800 Decatur St, New Orleans, LA 70116

כשר חלבי

Waffles on Maple New Orleans

הוופל בלגי הכי טעים שטעמנו ומסעדה חלבית טובה. מומלץ לטעום את וופל תרד.

Rimon

מסעדת רימון היא מסעדה בשרית כשרה בהגשה עצמית בתוך המרכז היהודי בניו אורלינס. במסעדה סועדים בעיקר סטודנטים יהודים ומעט תיירים. האוכל טעים והאווירה נעימה אז חזרנו גם פעם שניה, אז היה יריד לכבוד המרדי גרא והילדים קיבלו משקפי שמש לקשט ברוח המרדי גרא… גם אוכל וגם חוויה…

כתובת: 912 Broadway St, New Orleans, LA 70118

Casablanca Restaurant

מסעדה בשרית בסגנון מרוקאי

כתובת: 3030 Severn Ave, Metairie, LA 70002

Kosher Cajun NY Deli & Grocery

סופרמרקט כשר קטן, מחירים לא זולים ועופות ובשר יש רק קפואים. 

יש מסעדה במקום.

כתובת: 3519 Severn Ave, Metairie, LA 70002

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 24-25 טקסס

Booking.com

תרומה לאחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

אודות חו''ל כשר

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com