לטייל זה לחיות

אנשים טובים באמצע הדרך

18-22.6.2020

הזמנו מראש את הבית בסיאטל ואת הבית בקליפורניה, אבל בגלל שהדרך מסיאטל לקליפורניה אורכת יותר מ10 שעות, השארנו כמה ימים פנויים בכוונה למצוא בית לעצור בו בדרך. השבוע בסיאטל כמעט הסתיים,כבר חרשנו את כל AIRBNB ועדיין לא מצאנו בית בדרך. פניתי לעזרת העוקבים הנאמנים שלנו בווצאפ ובאינסטגרם שניסו בכל מאודם לעזור וגם לבתי חב"ד בדרך ולקבוצות שונות בפייסבוק ובווצאפ וכך הגיעה ההזמנה מסיגל דרוקמן. ישראלית שגרה ברדמונד – ליד סיאטל והזמינה אותנו להתארח ביחידה מהממת שצמודה לבית שלה, לגמרי בחינם!

בימי מעבר רגילים וארוכים אנחנו יוצאים מוקדם בבוקר, אבל הפעם יש לנו רק שעה וחצי נסיעה ולכן אנחנו מנצלים את היום בחצר המדהימה עם המארחים הנחמדים שלנו בסיאטל, וגם מכינים חלות לשבת ורק אחה"צ עוברים.  חלק מהדרך אנחנו עושים במעבורת ועל הדרך הרווחנו טיול ואטרקציה…

אירוח אצל משפחה ישראלית דוברת עברית אחרי כל כך הרבה חודשים של טיול היה חוויה מדהימה לכולנו. סופסוף יכולנו לשבת וליהנות משיחה שזורמת ללא מגבלות שפה. לילדים הייתה חברה בגילם, בשפה שלהם ובחצר רחבה ועמוסת צעצועים. אפילו מזג האוויר היה לטובתנו ובילינו את כל הסופ"ש על הדשא בחצר.

סיגל סיפרה לי על חיי הישראלים בסיאטל ועל התרנגולות שהיא מגדלת. היא סיפרה לי שבעבר גידלה תרנגולות לבנות והיום מגדלת רק חומות כי התרנגולות הלבנות חכמות מידי, מצליחות לברוח, להרוס הכל וסוחפות את כולן למרד. הפתיע והצחיק אותי לשמוע שהמושג "מרד תרנגולים" הוא אמיתי…

ביום חמישי לקראת הצהריים, כשאנחנו כבר מתארגנים להגיע אל הדרוקמנים, קיבלתי הודעה מיהודי חרדי שגר באורגון – בדרך מסיאטל לקליפורניה ומזמין אותנו להתארח אצלו. הוא סיפר שיש להם שישה ילדים וחווה גדולה עם הרבה חיות. לרגע הצטערתי שכבר התארגנו לנסוע אל הדרוקמנים, החווה נשמעה לי קוסמת ממש. אבל אחרי שניה התעשתי וידעתי שהכל מלמעלה. בשבת נשהה אצל משפחת דרוקמן. אבל אנחנו יכולים להגיע ליום ראשון אל משפחת שינקמן בחווה.

השבת עם הדרוקמנים היתה מדהימה. נהנינו מכל רגע והצטערנו לעזוב, אבל הדירה בקליפורניה כבר מחכה לנו ביום שני וצריך להתקדם…

הדרך מרדמונד לחווה באורגון גם ארוכה מאד. 9 שעות!

לנסוע נסיעה ארוכה כל כך ביום ראשון זה קשה במיוחד, שבת יוצאת מאוחר ועד שהולכים לישון כבר כמעט בוקר… לכן החלטנו לנסות לנסוע בלילה. במוצ"ש בכל מקרה לא עייפים כל כך מהר…

ברבע ל11 בלילה יצאנו מרדמונד לאורגון, ישראל נהג את 6 השעות הראשונות בחושך כשאני ערה ומשגיחה שלא יירדם (ומעדכנת את העוקבים בסטורי בכל שלב…) ואני נהגתי את ה3 שעות האחרונות, אחרי הזריחה, כשישראל משגיח עלי בין נים לנים…

ב8 בבוקר אנחנו נוחתים בחווה המבודדת באורגון, ישראל שיינקמן יוצא לקבל אותנו, הוא מזמין אותנו לאכול ארוחת בוקר או לצאת איתו להאכיל קודם את הפרות… מה שנבחר, הילדים ואני מצטרפים כמובן להאכלת הפרות וישראל קודם כל מתפלל.

הבית בו אנחנו אמורים להתארח בחווה בדיוק בשיפוץ, שאמור להסתיים עד הערב, השעה בה היינו אמורים להגיע לו היינו נוסעים ביום כמו תמיד. לכן מארגנים לנו חדר בבית שלהם. ישראל שני ואני הולכים לישון בזמן שהילדים שישנו כל הלילה בנסיעה מתחברים בקלות לחברים החדשים שלהם (שלא דוברים עברית בכלל) ומשתוללים ברחבי החווה. כשאנחנו קמים אחרי שעה לכל אחד יש כבר את החבר\ה הכי טוב\ה והם ממשיכים להשתולל ביחד.

ישראל ואני עוד עייפים, בחוץ חם מאד ובפנים לא נעים לנו ליפול על המארחים ליום שלם עד שהבית יהיה מוכן, אנחנו מתחילים לחשוב על להמשיך בנסיעה לקליפורניה. כשישראל שינקמן שומע על הרעיון הוא מיד עוצר בעדינו ומבטיח שהכל יהיה בסדר, ובינתיים לוקח אותנו לטייל בחווה בטראק האדום הגדול….

הילדים מאושרים, הם לא רוצים לעזוב. מבחינתם להשתקע שם. תוך כדי טיול הוא מרתק אותנו בסיפור שלהם. איך הגיע משפחה חרדית לגור בחווה במיקום הכי מבודד מיישוב בכל ארה"ב.

למעשה הם גרים בכלל בברוקלין, אבל יש להם חווה לגידול קנאביס רפואי באורגון. במשך השנה גרים שם עובדים ורק אבי המשפחה טס לנהל את העסקים שכוללים מפעל ו2 חנויות למוצרי קנאביס רפואי. בכל שנה בקיץ הם גרים בחווה ונופשים בה אבל השנה ברגע שפרצה הקורונה הם עלו על הרכב ונסעו 40 שעות (כל יום 10 שעות ולילה מנוחה במוטל במשך 4 ימים ברצף! יותר קשוח מאיך שאנחנו מטיילים…) וברחו מהקורונה למקום הכי מבודד, עם האוויר הכי נקי שיש.

חוץ מקנאביס הם מגדלים במקום גם פרות, למות, תרנגולים וירקות.

אחה"צ הם לוקחים אותנו לאגם הסמוך. המזוודות שלנו עוד ברכב ואי אפשר להוציא מהן את בגדי הים, הבנות משאילות בגדי ים לרותי ויעל ואנחנו מעבירים שם שעה נחמדה…

אחרי ארוחת ערב הדירה שלנו מוכנה עם מיטות חדשות ומצעים חדשים וכולנו נופלים לישון עוד לפני 10!

(השמש רק שוקעת אחרי 9…)

Booking.com

למרות שהלכנו לישון מוקדם, כולם קמים מאוחר! אפילו הילדים שבד"כ מתעוררים עם השמש קמו אחרי 8! (חוץ משני כמובן…) מלאי מרץ הילדים מיד רצו החוצה לנצל כל רגע עם החברים החדשים שלהם, והחווה הגדולה סיפקה להם תעסוקה בלי סוף.הם רכבו על אופניים. האכילו את הלמות ובנו בנגריה (יש בית אמריקאי בלי נגריה פרטית??)

ואנחנו ניצלנו את הזמן כדי לסדר ולארוז מחדש את כל המזוודות. סופסוף הגענו לאזור שבו צריכים רק בגדי קיץ ואפשר לסגור סופית את בגדי החורף עד היעד הבא…

לפני שאנחנו שמים לב היום נגמר והגיע הערב, אחרי ארוחת ערב מפוארת של בשרים על האש אנחנו נפרדים מהשיינקמנים ויוצאים עמוסי חוויות לכיוון וודלנד קליפורניה. בדרך אני נדהמת לשמוע מרותי על הדרך הגאונית בה היא הצליחה לתקשר עם החברה שלה… כיוון שהיא חרדית המילים היחידות שהיא מכירה בעברית הן מהתפילה והחומש,לכן רותי בחרה מילים מתוך פסוקים ודרך הפסוק הסבירה לה את הכוונה. לדוגמה: הן רצו לשחק אישיות, אז רותי הסבירה לה: "אני בוחרת מישהו"… היא לא הבינה את משמעות המילה "בוחרת" אז רותי מצאה את הפסוק "ובנו בחרת מכל העמים" כדי להסביר לה את הכוונה…

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבועות 42-43 סן פרנסיסקו

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!