טיול זוגי בהולנד- קיץ תשע''ח

אמסטרדםחולכשרדבוריפשדנובק50

בואו לעקוב אחרי הטיולים שלנו!

איך מתכננים טיול?

יעניין אותך גם:

איך הכל התחיל?

לפני כתשעה חודשים פנתה אלי אחת מחברות הקבוצה חו"ל כשר שאבדוק לה משהו בכרטיסי טיסה שהיא מצאה לאמסטרדם. תוך כדי בדיקה החלטנו שהגיע גם הזמן שלנו להגשים את החלום שנקרא אמסטרדם, (הקבוצה הזאת עולה לי ביוקר…) כיוון שזה היה שבועיים לפני טיול החגים שלנו ואי אפשר להזמין לזמן הקרוב החלטנו שבאמסטרדם נתפנק מהתחלה ועד הסוף, ניסע במזג אוויר מושלם ובשעות מושלמות שישאירו לנו את מרב הזמן לטייל.

אז הזמנו כרטיסים לשבוע האחרון של יוני, רגע לפני העומס והחום של יולי אוגוסט…

הכרטיסים עלו 1350 ש"ל לזוג ללא מזוודות (בהתפשרות על שעות או ימים אחרים היינו חוסכים המון אבל הפעם בחרנו ללכת עד הסוף)

הנוסעים:

זוג הורים מותשים בני 29

פרטי הנסיעה:

כחודש לפני הטיסה התברר שאין לנו בייביסיטר לילדים! הפכנו את העולם בניסיון למצוא סידור הולם שלא כולל חלוקה\הוצאה מהבית ולבסוף שבוע לפני הטיסה מצאתי 3 אנשים שיחליפו אותי…

השבוע של לפני הטיסה ובמיוחד היום האחרון היה מרוץ מטורף!! ובעקבות הודעה שקיבלנו שצריך להקדים לטיסה מיהרנו ויצאנו מוקדם לשדה התעופה וסופסוף ישבנו לנוח… היה לנו הרבה זמן לנוח כי הטיסה התאחרה בשעה, אכלנו ארוחת ערב בנחת  ובשעה 22:00 עלינו למטוס של חברת טרנסאוויה, כסאות מרופדים סקיי בצבע ירוק "מכבי חיפה" (כך צעק בהתלהבות אחד הנוסעים כשעלה למטוס) גרמו לי להרגשה של צפיפות יתר כמעט קלאוסטרופובית, ועייפות היסטרית של יום ראשון בתוספת השבוע המטורף שעבר עלי גרמה לי לנסות לישון בכל מצב, כולל התקפלות לתנוחות לא הגיוניות שגרמו לי להכיר שרירים שלא ידעתי שקיימים.

ב1:40 בלילה נחתנו בסכיפהול, יצאנו בזריזות מהשדה ומיד לקחנו מונית למלון, (43 יורו!) והלכנו לישון.

יום שני י"ב תמוז תשע"ח:

התעוררנו ב7:30 שעון אמסטרדם, מה שאומר שפספסנו את שיחת הבוקר עם הילדים כי בארץ השעה כבר 8:30, מיד טלפנו לבייביסיטר ולנהג של הבוקר ורק כששמענו שהכל בסדר התארגנו ויצאנו לרחוב, המלון ברחוב של השוק אלברטקאופ, איפה שנמצא בית חב"ד, 5 דקות של הליכה נעימה בשוק ומולנו השלט בעברית "מחנה יהודה" (שם המסעדה הכשרה של בית חב"ד)

בית חב"ד יפה ומרווח ובתוכו חנות קטנה עם מצרכים ואפשרות להזמנת כריכים, טוסטים וארוחות בוקר.

לקחנו ארוחת בוקר וטוסט, ארוחה שהפכה להיות התפריט הקבוע של השבוע הזה באמסטרדם. (19 יורו)

אחרי ארוחת בוקר צעדנו דרך השוק והסמטאות היפות אל הרייקסמוזיאום המרשים שמאחוריו השלט I AMSTERDAM ופארק יפה, טיילנו בפארק ובגנים היפים של הרייקסמוזיאום וניסינו יחד עם אלפי האנשים להצטלם עם השלט ( ללא הצלחה מרובה..)

אח"כ המשכנו לצעוד  לכיוון שוק הפרחים בלומנקארט, טיילנו בשוק וברחובות המקיפים את כיכר דאם, קצת שופינג והגענו לכיכר דאם. לא הספקנו להיכנס לפריימארק והטלפונים מהארץ אילצו אותנו לחזור למלון ולמצוא סידור לילדים. עד שהגענו למלון הילדים כבר היו מסודרים אבל לנו כבר לא היה מצב רוח או חשק לטייל אז הלכנו לנוח. כשקמנו שכרנו קטנוע  ונסענו למסעדת הברון באזור היהודי. שם פגשנו חבר קבוצת חו"ל כשר שבדיוק בדק בפוסט שפורסם בקבוצה מה כדאי להזמין  🙂

אכלנו והלכנו לסניף של ג'מבו בו יש מחלקה כשרה, בדקנו את המבחר וכמובן צילמתי לכם… ויצאנו ל9 הרחובות, כבר היה ערב והחנויות היו סגורות ולא מצאנו שום עניין במקום המשכנו לטייל ברחובות העיר עד שהגענו שוב לכיכר דאם שם צפינו בהצגת רחוב. ורק אז ב23:00 שקעה השמש…

התמונות של כל הסופרים הכשרים והתפריטים מהמסעדות הכשרות- באינסטגרם שלנו!

יום שלישי י"ג  תמוז תשע"ח:

התחלנו את הבוקר בנוהל בשוק אלברט קאופ עם כוס מיץ טרי וארוחת בוקר בבית חב"ד. אח"כ עלינו על הטוסטוס ותוך כמה דקות הגענו לכיכר דאם ונכנסנו מיד לפריימארק, שעה וחצי אח"כ ו120 יורו פחות (לא כ"כ זול ואין הרבה מבחר לילדים..) יצאנו משם ונסענו לHeineken Experience נכנסנו לסיור (21 יורו לאדם) בתחילה היה קצת משעמם ואח"כ חוויתי. אחרי הסיור שוב חזרנו למלון לדאוג לילדים (הסידור של הצהריים היה לא מוצלח וגרם לנו תסכול ודאגה כל יום) הנחנו את הקניות, ונחנו.

לקראת ערב יצאנו למסעדת הכרמל, לא היינו רעבים כ"כ אז הזמנו רק שיפודי פרגית שיצאו מהמטבח במהירות והיו עסיסיים וטעימים מאד! (25 יורו) משם נסענו לקזינו ואחרי בילוי של שעתיים יצאנו ברווח של 110 יורו 🙂

יום רביעי י"ד תמוז תשע"ח:

התעוררנו ב6 בבוקר מטלפונים מהבית, אחרי שדאגנו לכל מה שצריך לדאוג חזרתי לישון. התעוררתי ב-9 לא מרגישה טוב, והתארגנתי לאט בזמן שבעלי הביא את ארוחת הבוקר מבית חב"ד  לחדר. מזג האוויר תאם את מצב הרוח שלי – קר וקודר.

יצאנו אל שכונת יורדאן המהממת. הסתובבנו שם כשבכל פסיעה אני מרגישה טוב יותר ומצב הרוח שלי מתרומם. משם נסענו לC&A בכיכר דאם לקנות סוודרים כדי שנוכל לטייל ביערות בפארק בוס. היו מבצעים שווים ויצא שהסוודר שלי עלה פחות מ15 ש"ח! כשיצאנו מהחנות כבר זרחה השמש במלוא עוצמתה והסוודרים היו מיותרים…

Booking.com

נסענו לפארק בוס, פארק ענק ומהמם! מיד בכניסה התלהבתי לגלות שלט I AMSTERDAM שומם מאדם ועל נוף יפה. אחרי שהצטלמנו המשכנו לרכב לתוך היערות עד שהגענו לאגם קסום בו נערים שובבים שטו בסירות פדלים וקפצו אל המים מגשרים גבוהים. על שפת האגם שטח אינסופי של דשא ירוק בוהק, ילדים משחקים כדור ותופסת וחברות בגיל הפנסיה עורכות פיקניק. הרגשתי שהגעתי לגן עדן! משם המשכנו לרכב בתוך היערות בין הנחלים והעצים הגבוהים עד שמצאנו את עצמנו מחוץ לפארק, דרך שכונות יפיפיות הגענו לאזור היהודי והלכנו לאכול אצל סאל מאייר, הגענו עם ציפיות גבוהות אחרי כל ההמלצות שקראנו בקבוצה. לא יודעת אם נפלנו על מנות גרועות או שזה פשוט לא הטעם שלנו. התאכזבנו. משם המשכנו למסעדת גולן, דייויד קורנר והמעדניה MOUWFS כדי לצלם לכם את כל המבחר והתפריטים. החזרנו את הקטנוע וחזרנו למנוחה במלון. ב10 וחצי (שם זה ערב… עוד לא חשוך אפילו) יצאנו לקזינו, הפעם הלך פחות טוב והרווחנו רק 75 יורו. אחרי שהפסדנו מתוכם 35 יורו ולא נראה שהמגמה הולכת להשתנות פרשנו עם רווח של 40 יורו וחזרנו ברגל ללילה האחרון במלון.

יום חמישי ט"ו תמוז תשע"ח:

קמנו לבוקר האחרון באמסטרדם, ארזנו את המזוודות ויצאנו איתן לבית חב"ד לארוחת בוקר ולהצטייד בסנדוויצים למשך היום. הסתבר שבדיוק אתמול נערך אירוע בבית חב"ד ולכן נשארה רק לחמניה אחת מאתמולועוד לא הגיעו לחמניות חדשות. לא היה לנו זמן לחכות אז אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו בלי סנדוויצים לתחנת השכרת הרכב של סיקט. אחרי הליכה של 35 דקות ברחובות היפים של אמסטרדם- סוג של פרידה… שכרנו גיפ נחמד ומפנק ויצאנו לעיירת התיירות הציורית זאנס סכאנס. חנינו ליד מרכז המידע למבקרים ומיד נכנסנו לתוך ציור בכחול-ירוק. והיופי! כמה יופי! הסתובבנו בין הבתים הציוריים, תעלות המים, הנהר, הים,הכבשים ותחנות הרוח. שתינו מיץ תפוזים מחיה נפשות, צילמנו והצטלמנו מלא והמשכנו אל היעד הבא – וולנדם.

וולנדם (כפר הדייגים) זה בעצם טיילת שוקקת ומלאת חנויות למזכרות, גבינות הולנדיות ומסעדות על שפת הים. טיילנו בין החנויות, אחת מהן סוג של מוזיאון על הכנת גבינות הולנדיות. היה מעניין מאד. קנינו קצת מזכרות לילדים. (לפני הטיול קראתי שהמזכרות בוולנדם זולות יותר. לא ממש נכון.) אח"כ ירדנו לשפת הים ונהננו מהריח והאוויר.

המשכנו לעיירה חיטהורן, נסיעה יחסית ארוכה (שעה וחצי) אבל הדרך יפיפיה! כיוונו את הוויז לסופרמרקט SPAR שם ניתן לחנות שעתיים בחינם, הגענו מורעבים ובסופר לא היה שום דבר כשר! קנינו פירות חתוכים והלכנו לשכור סירה. התברברנו קצת עד שמצאנו את המקום (מאחורי החניה צריך לפנות ימינה ואז שמאלה ושוב ימינה) הגענו למייק.( בית מספר 27) שמשכיר סירות ב15 יורו לשעה (הכי זול) ויצאנו לשייט מדהים בתעלות של חיטהורן, בין הבתים הציוריים. על הדשא בחזית אחד הבתים ישבו 2 נשים ופיטפטו עם שכנה נוספת, שהבית שלה מעבר לתעלה. המומים מכך שאנשים באמת חיים במקום כזה שאלנו אותן "אתן באמת גרות כאן?" לקח להן שניה לעכל את השאלה והן ענו ש"כן! הן באמת גרות כאן!" אז שאלנו אותן אם הן רוצות לאמץ אותנו… כי אנחנו רוצים לגור שם, השאלה הזאת עשתה להן את היום והן פרצו בצחוק מתגלגל 🙂 המשכנו בשייט ויצאנו אל האגם הגדול ומשם בחזרה לתעלות ולמייק.

Booking.com

חזרנו לרכב לנסיעה הארוכה והיפה בחזרה לאמסטרדם. שם נכנסנו מיד למסעדת הכרמל ואכלנו ארוחת ערב. תוך כדי טיול רגלי בעיר הזמנו את המלון ללילה ליד שדה התעופה. הגענו לשם לקראת 10 וחצי בלילה כשרק התחיל להחשיך ולמרות שזה היה מוזר ללכת לישון מיד כשמחשיך התארגנו מיד לשנת הלילה הקצרה.

יום שישי ט"ז תמוז תשע"ח:
ב5 בבוקר קמנו ויצאנו לשדה התעופה, החזרנו את הרכב והתחלנו לצעוד עד השער. השדה ענק וההליכה בו ארוכה. הגענו כמעט ברגע האחרון לעליה למטוס.

בקיצור:

המלון באמסטרדם

המלון ליד שדה התעופה

מלונות כשרים באמסטרדם:

הולידי אין אקספרס -מלון נח לשומרי כשרות ומסורת,מציע ארוחות בוקר כשרות וסנדוויצים.מפתחות ומיחם לשבת.צוות המלון דובר עברית ודרוך לעזור בכל בעיה.

Best Western Delphi Hotel – מלון 4 כוכבים באזור יוקרתי בעיר מציע א.בוקר כשרה בהזמנה מראש.

Park Plaza Victoria Amsterdam – מלון במיקום מעולה,מגיש א.בוקר כשרה בהזמנה מראש.

מלונות מומלצים באמסטרדם:

NH Amsterdam Zuid – מלון מעולה במיקום מעולה.סמוך לכל המסעדות הכשרות.

Notting Hill– מלון מעולה במיקום מרכזי אבל שקט ליד כיכר דאם.

Renaissance Amsterdam Hotel – מלון נקי ומטופח במיקום מרכזי במיוחד ליד הדאם.

הולידי אין אקספרס -מלון נח לשומרי כשרות ומסורת,מציע ארוחות בוקר כשרות וסנדוויצים.מפתחות ומיחם לשבת.צוות המלון דובר עברית ודרך לעזור בכל בעיה.

Dapper Market Apartment Suites -דירות אירוח מוארות ונעימות במחיר טוב סמוך לגן החיות וסטרפארק.

Park Plaza Victoria Amsterdam – מלון במיקום מעולה,מגיש א.בוקר כשרה בהזמנה מראש.

Hampshire Hotel – Eden Amsterdam – מלון נקי ויפה במרכז העיר. 10 דקות הליכה מכיכר דאם.