2021_08_17_18_42_IMG_9990

עמק הקוקורה

סירקסיה -קוקורה קולומביה

15-21.8.2021

במוצאי שבת אנחנו מתיישבים למצוא את היעד הבא ומוצאים אותו- חווה מקסימה בסירקסיה באזור עמק הקוקורה.

את יום ראשון אנחנו פותחים עדיין בקאלי, כמו לפני כל יציאה לחווה מבודדת אנחנו מצטיידים בכל האוכל בסופר הגדול בעיר. מצוידים היטב אנחנו יוצאים מקאלי לעמק הקוקורה. נסיעה נעימה של 4 שעות ללא פיתולים או ירידות מפחידות.

בשעת אחה"צ אנחנו מגיעים לחווה מטופחת עם סוסים יפיפיים ותרנגולת עם עשרות אפרוחים! הילדים מיד מתרוצצים באושר בחצר הגדולה כשאנחנו פורקים ומתחילים מיד לבשל ארוחת צהריים מהירה של סלמון במחבת ואורז. הארוחה מוכנה ואתנו לשולחן מסבים שני אורחים לא קרואים – חתולים!!

Booking.com

את שאר היום הילדים מבלים עם אורחים נוספים בחווה ואני שוב מתרגשת ומתפעלת לראות אותם במרחבי הטבע האלה, מתקשרים ללא שפה עם אנשים שהרגע פגשו בלי שום מחיצות או היסוסים.

החווה מבודדת מאד והדרכים המובילות אליה הן דרכי עפר בתוך האינסוף הירוק. את הליכת הבוקר שלנו אנחנו עושים בנוף הזה, במזג האוויר הזה שהוא כבר לא קפוא כמו בחוות הקודמות אבל לא חם מידי וזה פותח את הלב, הנשמה והריאות ועוזר לנו להחליט, למרות העייפות והתשישות והכמיהה למנוחה אמיתית! שלא כוללת בישול, סדר, אריזות, טיפול אינטנסיבי בילדים… להתארגן ולצאת אל הטיול שבשבילו הגענו לאזור- עמק הקוקורה.

אבל מזג האוויר החליט לעשות יד אחת עם מצב הרוח החלוש שלנו ובדיוק כשאנחנו מגיעים לכניסה לשמורה מתחיל לרדת גשם! לא סתם גשם, מבול! סופת גשמים. ואנחנו עושים אחורה פנה וחוזרים את כל הדרך חזרה הביתה.

בחווה שלנו יש רק טפטוף קל אז לפחות אפשר עדיין לבלות בחוץ ולא בבית הצפוף, כרגיל אנחנו מכינים הרבה אוכל, מנצלים את היום לעבודה ומנוחה ומשתדלים ליהנות גם מהיום שלא הלך לפי התכניות שלנו…

בערב אני מתחילה למלא את מכונת הכביסה כשבאמצע אחד הילדים קורא לי. אני הולכת וחוזרת ומגלה חתולה בתוך מכונת הכביסה!!! בצרחות ובגועל אני מגרשת אותה, מסיימת להעמיד מכונה וממשיכה בשגרת הערב.

בלילה שני מתעוררת, אני קמה אליה וכשחוזרת למיטה מתקשה להירדם שוב. אחרי שעה שאני שוכבת בשקט במיטה אני שומעת רעשים חשודים מהמטבח. אני קמה ומגלה חתולה על השיש במטבח!! מלקקת שאריות אחרי שקרעה את שקית הפח ופיזרה את תכולתה!! דלת הבית הייתה פתוחה לכדי סדק (משם מן הסתם היא נכנסה) וכשאני מגיעה למטבח היא מיד בורחת החוצה ואני נועלת את הדלת וחוזרת למיטה בהחלטה שלא להעיר את ישראל. לא עוברות 5 שניות ואני מעירה אותו בהיסטריה שיבוא לבדוק איתי את מיטות הילדים לוודא ששום חתולה לא ישנה שם!

עמק הקוקורה - COCORA VALLEY

למחרת בבוקר למודי ניסיון אנחנו יודעים שמזג אוויר יפיפה בבוקר לא מבטיח להישאר ככה כל היום, לכן אנחנו מוותרים על הליכת הבוקר וממהרים לצאת שוב אל עמק הקוקורה.

עמק הקוקורה הוא חלק משמורת לוס נבדוס, שמורת טבע הגדולה ביותר בקולומביה. הנוף הייחודי הוא עצי הדקל שעווה שגובהם מגיע עד 60 מטר ואורך החיים שלהם הוא כ180 שנה!

העצים בולטים כל כך כיוון שהפרות אכלו את כל הצמחייה מסביב והשירו רק אותם בגלל הגובה.. כיום החוק בקולומביה אוסר על גידול פרות באזורים בהם צומחים עצי הדקל שעווה אבל החוק לא נאכף ופרות עדיין אוכלות את שתילי העצים.

הפארק מחולק לאזורים שונים, לכל אזור כניסה נפרדת, אובייקטים שונים לצילום ומסלולי הליכה באורכים שונים. אנחנו נכנסים לאזור בו מסלול הליכה של חצי שעה ובעלות של כ20 ש"ח לכל המשפחה. הנוף מדהים!! ואנחנו נלהבים להצטלם ולצלם בכל פינה, מכל זווית ואי אפשר להכיל את העוצמות והיופי!! זה ללא ספק אחד המקומות היפים ביותר בעולם!! התמונות המפורסמות ביותר מפארק הקוקורה הן התמונות עם הג'יפ האדום. אין הרבה אנשים בפארק ולכן אנחנו לא צריכים להמתין יותר מידי זמן, אבל כשאנחנו מצטלמים כולנו יחד וכל אחד לחוד, בעמידה, בישיבה, מהזווית הזאת והאחרת ישראל מרגיש אי נעימות קלה מהזוג שממתין אחרינו ומזרז אותנו, כשפתאום הבחורה אומרת בעברית "אל תדאג". מסתבר שהיא אכן קולומביאנית כמו שהיא נראית אבל גרה בעבר 6 שנים בישראל!

אחרי שהצטלמנו בכל מיצג שקיים אנחנו יכולים להתחיל את המסלול שעולה לגובה ההר, משם הנוף עוצר נשימה עוד יותר, ואז יורדים בירידה תלולה מאד לעבר מיצג נוסף בו חובה להצטלם ועד רחבת הכניסה בה מפוזרים שולחנות וספסלים נמוכים.

הגיע הזמן לארוחת צהריים ומה טוב יותר מארוחה חמה בנוף הזה? ישראל מוציא את הסירים והתבניות מהרכב ואנחנו יושבים על הספסלים הנמוכים ואוכלים מול הנוף. כשכולם שבעים אנחנו מרימים את הרחפן לצלם את הפלא הזה ממעוף הציפור ומרסקים אותו לתוך ההר. למרבה המזל הוא שרד את ההתרסקות ונשאר שלם!

בחניה הצפופה הרכב שלנו תקוע בין כמה כלי רכב שחנו קרוב מידי וחסמו אותנו, לאחר אינספור ניסיונות חילוץ הגיעו בסוף בעלי המכוניות והצלחנו להשתחרר מהחניה… בזמן ההמתנה אני מגלה חרק מדהים שנראה ממש כמו עלה רענן! איזו הסוואה מדהימה!

העיירה סלנטו קולומביה

השעה עוד מוקדמת יחסית ומזג האוויר מצוין כשאנחנו יוצאים מעמק הקוקורה אז אנחנו ממשיכים לטיול בעיירה סלנטו. אנחנו חונים בכיכר המרכזית שקיימת בכל עיר בסנטרל ודרום אמריקה ויוצאים לטייל ברחובות הצבעוניים, בחנויות הבוטיק המוכרות בעיקר מזכרות במחירים מופקעים ועולים בגרם מדרגות תלול אל תצפית על העיירה. התצפית לא מרשימה אבל בראש גרם המדרגות אנחנו מוצאים גינה וזה אומר שלגמרי היה שווה לטפס. זה אולי נשמע מצחיק שאנשים שמטיילים בכל העולם מתרגשים מגינה פשוטה אבל זאת האמת, לא רק הילדים.. גם אני תמיד מתרגשת לראות גינה – סתם נדנדנה ומגלשה לילדים 🙂

ליד הגינה יש גם מיצג חשוב מאד להצטלם איתו.. השלט של "אני אוהבת את סלנטו…" אחרי הגינה והצילומים אנחנו יורדים חזרה לרחוב ואני מתחדשת בעגיל שעשוי מכנפי פרפר… רותי מאוכזבת שאני קונה מוצר שעשוי מהחי בו בזמן שהיא מפנטזת על המבורגר…

גם כשאנחנו חוזרים הביתה אחרי הטיול בעמק הקוקרה ובסלנטו עדיין לא מאוחר ונשאר זמן ליהנות מאחה"צ נחמד בחווה שלנו ומעוגת גזר נפלאה שישראל אפה. ככה זה כשמתחילים את היום ממש מוקדם… מספיקים המון!!

בשש בבוקר אני מתעוררת מופתעת לשמע השקט השורר בבית, אני יוצאת מהחדר ומגלה ארבעה ילדים ישנים!!! אני לא יכולה לזכור מתי פעם אחרונה התעוררתי לפניהם! מתי התעוררתי לשקט! מרוב התרגשות והתפעלות אני מצלמת את הנס- הילדים הישנים מכל כיוון… שיהיה לי למזכרת… כמובן שעוד לפני שהמים רותחים כולם כבר ערים, כי אין באמת סיכוי לשתות תה בשקט כשיש ארבעה ילדים….

טיול לשומקום (פילנדיה קולומביה)

בד"כ אחרי יום של טיול אנחנו נשארים ליום מנוחה בבית, במיוחד כשמדובר בחווה כזאת שהבית הוא גם הטבע וזאת הייתה גם התכנית להיום אלא שלהקת יתושים קטנטנים השתלטה לנו על החצר ואילצה אותנו לברוח. אנחנו עולים על הרכב ומתחילים בנסיעה לשומקום… שזהו אחד היעדים האהובים עלינו.. הוא תמיד מעניין בסוף 🙂

בדרך לשומקום שוב עוצרים אותנו שוטרים, אנחנו משועשעים ומרוצים מהמשחק הזה שבו הם עוצרים אותנו ומתעניינים ברכב ובטיול שלנו ומשחררים אותנו הלאה…

הדרך לשומקום הביאה אותנו לעיירה פילנדיה שדומה מאד מאד לסלנטו. גם כאן הרחובות צבעוניים ויש לא מעט חנויות מזכרות אבל יש גם חנויות מקומיות יותר ונוף יפה יותר אז אנחנו משוטטים בין חנות של ביצים!! חנות בוטיק רק של ביצים!!  לקונדיטוריה של עוגות מעוצבות. לא כשרה כמובן אבל כאלה אנחנו- מזוכיסטים…

הטיול בפילנדיה מספק אותנו ואנחנו חוזרים לעוד אחה"צ נפלא בחווה וגם אריזות, בישולים והתארגנות לקראת המעבר מחר לעיר נייבה, העיר הקרובה יותר למדבר טטקואה. הנקודה האחרונה בטיול שלנו בקולומביה לפני המעבר היבשתי לאקוודור.

חמישי בבוקר, מתעוררים מוקדם כרגיל לבוקר גשום אז מוותרים על הליכת הבוקר, אוכלים ארוחת בוקר קטנה (למי יש תיאבון לארוחת בוקר לפני הליכה?) ויוצאים לדרך ב7:59. הוויז מראה שלפנינו 5 שעות ו40 דקות נסיעה בדרך של 288 ק"מ ואנחנו יודעים שהמספרים האלו הם רק המלצה ובינם לבין המציאות אין שום קשר בקולומביה.

ואכן עוד לפני שהספקנו להתחיל לנסוע אנחנו עומדים בפקק. ליטרלי עומדים. אפשר לכבות מנוע ולצאת מהרכב כי לא זזים בכלל! בתחילה אנחנו מחכים ברכב וקונים קפה מהרוכלים שניגשים לחלון… אבל אחרי שעה כל הכביש מלא באנשים שמסתובבים סביב המכונית שלהם.. אוכלים משוחחים ומשחררים את הגוף אחרי ישיבה ממושכת שמי יודע עוד כמה זמן תימשך.. וגם אנחנו יוצאים למרות שגשום בחוץ…

הדרך מתקדמת באיטיות, ואנחנו מגיעים לכביש בו כמעט ארע האסון, בגשם זלעפות וערפל כבד! הפעם לפחות אנחנו בצד העליה אז זה פחות מפחיד. הדרך מתקדמת בעצלתיים ויש יותר שעות בהן אנחנו עומדים מאשר נוסעים, ב10 וחצי בבוקר אנחנו כבר רעבים, לרדת לצד הדרך בשביל לאכול כשמילא אנחנו עומדים רוב הזמן זה בזבוז זמן אז אנחנו פשוט אוכלים בתוך הרכב….

4 וחצי שעות אחרי שיצאנו לדרך ו80 ק"מ בלבד מאחורינו!! עוד יותר מ200 ק"מ לפנינו!! ואנחנו אפילו לא יכולים להתלונן כי בנתיב שמולנו הפקקים גרועים עוד יותר!

בסופו של דבר אחרי יותר מ8 שעות נסיעה אנחנו מגיעים לעיר המדבר נייבה!

אחרי שהתארחנו בדירה בקומה ה19 במדג'ין הבנו שדירות מפונפנות בבניין מפואר זה פחות אנחנו… חוות עם מרחבי טבע, אוויר, נופים וחיות דווקא כן… בשבועות האחרונים התארחנו רק בחוות ושילמנו באהבה את המחיר של מים קרים במקלחת, בתים ישנים, חרקים ולכלוך… הכל בשביל לקום בבוקר לאוויר טהור ונוף אינסופי.

כשהתחלנו לחפש חווה באזור מדבר טטקואה גילינו שאין דבר כזה. כנראה שתנאי המדבר לא מתאימים לגידול חיות… קיבלנו עלינו את הדין והזמנו דירה מפוארת ומשוכללת בקומה ה11 של בנין שמור ויפה.

אחרי כל השבועות האלה בחוות אנחנו מתרגשים מהריצוף המבריק, מדיח כלים, מייבש, מים רותחים באמת במקלחת, מזגנים חדישים, מיטות נוחות , מצעים נעימים ובעיקר מהנוף המדהים והאינסופי שנכנס דרך החלונות הענקיים כתמונת פנורמה אל תוך הבית.

Booking.com

בבוקר יום שישי אנחנו מתעוררים מוקדם כרגיל, וממהרים לצאת להליכה לפני שמתחמם מידי, בכל זאת אנחנו בעיר מדבר. מזג האוויר בכל זאת מפתיע אותנו, ציפינו שיהיה חם יותר.

אחרי ההליכה, כמו בכל עיר חמה אנחנו מיד מכינים שייק פירות ויוגורט גדול ורק אחריו ארוחת בוקר…

ישראל מכין שבת ואני מכינה עוגה ויורדת עם הילדים לגינה ולבריכה שם אנחנו מעבירים את שעות הצהריים החמות ועולים הביתה בדיוק בזמן ובעייפות המתאימה לשנ"צ של ערב שבת. ככה אני אוהבת את הימי שישי שלי 🙂

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!