2021_10_12_11_45_IMG_4498

קייפטאון

מתאקלמים בקייפטאון

10-16.10.21

עדיין בג'ט לג מתעוררים ב12 בצהריים ויוצאים להליכת בוקר, לא לפני שבודקים את הבריכה וחדר הכושר בבניין..

העיר תוססת ומלאת חיים ומזג האוויר שוב מפתיע, עכשיו חם מאד! הריח, האוויר, השמש והפרחים שלא ראינו כבר יותר משנה, כל אלה מראים לנו שהתקרבנו לישראל… אנחנו כבר לא בקצה השני של העולם..

אנחנו צועדים לכיוון הים, חוצים בדרכינו מירוץ אופניים. אחרי שנה באמריקה הלטינית בה, למרות עברנו מדינות היו המון דברים זהים. כאן הכל חדש לנו. האנגלית במבטא אפריקני, האנשים, הכבישים בהם הנהיגה ההפוכה – צריך להתרגל להביט לצד השני כשחוצים כביש ואנחנו כמעט נדרסים פעם אחר פעם…

האווירה בטיילת נמרצת וערנית, אנחנו בולעים בעיניים קרועות את המראות, הקולות והריחות.. להקת רחוב מנגנת בעליזות, הגלים מתנפצים בקול אל הסלעים השחורים ואנחנו מזהים כלב ים תועה על אחד הסלעים!

נרגשים מחוויית העיר החדשה אנחנו חוזרים הביתה אל הילדים שגם הם כבר להוטים לצאת ולעשות משהו. הבריכה בבניין מספקת אותם בשלב הזה, אבל אחרי דקות בודדות רותי פוסקת "זאת הבריכה הגרועה ביותר שהייתי בה"!

הג'ט לג שלנו נגמר מוקדם מהצפוי וביום שני אנחנו מתעוררים ב8 בבוקר!! למרות שהלכנו לישון מאוחר בלילה…

בלי לבזבז זמן אחרי הליכה וארוחת בוקר אנחנו מזמינים אובר ונוסעים למגרש המכוניות הראשון AFRICA OVERLANDER לבדוק  רכב מתאים לטיול באפריקה. אנחנו בודקים את האפשרויות שלנו לבניית מיני קרוואן על רכב 4X4, שומעים הצעות וגם מציצים לאחד כזה…

גרין פוינט פארק

אחרי ארוחת צהריים אנחנו יוצאים לגרין פוינט פארק, פארק ירוק גדול ויפיפה על שפת הים עם נוף להר השולחן וראש האריה והמון גינות שעשועים מסוגים שונים. אחר מספר דקות בפארק ניגש אלינו בנאדם ששמע את העברית שלנו וסיפר שגם הוא יהודי, הוא נשוי למקומית אבל הבן שלהם לומד בבית ספר יהודי ציוני בקייפטאון ואנחנו נשארים לשוחח איתו עד שנסגר הפארק. אז הוא מציע לנו טרמפ הביתה ברכב הגדול שלו והשיחה המרתקת ממשיכה גם בנסיעה…

הגרין פארק הלהיב אותנו כל כך שמיד על הבוקר אנחנו יוצאים לשם להליכת בוקר ארוכה מאד, חצי שעה הליכה עד הפארק, חוצים את הפארק על הים והולכים לאורך כל הטיילת…

אחרי ארוחת הבוקר שני נשארת לבד בשולחן, היא מסיימת לאכול ומורידה אחריה את הצלחת ושמה בפח!! עוד לא בת שנתיים! אני נמסה ממנה!!

ישראל יוצא  לשכור רכב עד שנקנה אחד משלנו כדי שלא נמשיך לשלם על אובר בכל נסיעה קצרה בעיר. בינתיים אני נשארת בבית עם הילדים שמעסיקים את עצמם יפה. יעל לומדת בעצמה לקרוא לבד מתוך הסידור ואני מתבוננת בה ונדהמת. כל כך הרבה זמן אני עובדת על עצמי לשחרר אותם ולתת להם ללמוד מעצמם בקצב שלהם ופתאום אני רואה את הפרות. יעל רק בת 5 וקוראת לבד! בלי שלימדתי אותה אפילו את סימני הניקוד!

בבוקר הבא המסלול שלנו כבר קבוע, אנחנו חוזרים על במסלול של אתמול אבל מזג האוויר ששוב קר ומעונן משנה את הנוף לחלוטין… בדרך חזור אנחנו עוברים ליד אוהל באמצע הרחוב בו מצלמים תמונות פספורט, ישראל נכנס להצטלם עבור האישורים שהוא צריך להוציא כדי שיוכל לקנות רכב בדרום אפריקה.

אח"כ אחנו עוצרים בבית קפה לנשום עוד כמה רגעים של שקט וזוגיות לפני שחוזרים אל הילדים…

בית ספר בינלאומי - חב''ד בקייפטאון

אחרי ארוחת בוקר אנחנו יוצאים לפגישה עם זיסי דערען מנהלת בית הספר חב"ד בשכונת בלוברג בקייפטאון. בית הספר הזה שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום ברחבי העולם. בתי הספר של חב"ד במרכז אמריקה הם דירה עם הילדים של השליחים ואולי עוד כמה ילדים מקומיים וזה הרבה יותר "בייביסיטר" מאשר בית ספר… במקסיקו וגואטמלה יהונתן ויעל הצטרפו לגנים של חב"ד. זה היה בחינם כתוספת משמחת של עניין וחברה עבור ילדי השליחים.

כאן בית הספר הוא בית ספר אמיתי. עם כיתות לימוד לגילאי שנה עד 12, עם מורות יהודיות ומקומיות, עם תלבושת אחידה, תכנית לימוד בינלאומית באנגלית, והוא עולה כסף. הרבה מאד כסף. אבל אנחנו מסיירים יחד עם הילדים בבית הספר, שומעים על שיטת הלימוד שכל כך מתאימה לחינוך שלנו ומתלהבים כל כך שהמחיר הוא בכלל לא שאלה. המבטים הבורקים של הילדים מבהירים לנו שנשלם כמה שיעלה. הם הולכים ללמוד כאן לפחות חודש…

בית הספר משלב את שיטת החינוך המונטסורית עם עוד שיטות שכולן בגישת "חנוך לנער על פי דרכו" אנחנו רואים כיתה בה יושבים יחד כמה תלמידים וכל אחד לומד מקצוע אחר, על פי תחומי העניין שלו והקצב שלו. כל ילד לומד לבד והמורה בשטח רק בשביל שאלות ועזרה אם וכאשר היא נצרכת. אין מבחנים ובתעודה מציינים את ההתקדמות של הילד לפי תכונותיו, אופיו ותחומי העניין שלו! יש רק 4 כיתות ובכל כיתה לומדים ילדים בטווח גילאים של 3 שנים, כל ילדי בית הספר הם משפחה אחת גדולה וכולם דואגים לכולם.. ויש הרבה פעילויות משותפות לכל ילדי בית הספר.

מטעמי כשרות הארוחות מוגשות בבית הספר ואסור להכניס אוכל מבחוץ.

FREEDOM ADVENTUER PARK

מבית הספר אני מפתיעה את הילדים ולוקחת אותם ל FREEDOM ADVENTUER PARK. פארק קפיצות וחבלים בסגנון איי ג'אמפ שהזמין אותנו לסקר ולפרסם את המקום. ההפתעה עבדה והילדים מאושרים עד הגג! יעל ויהונתן עולים לטיפוס על חבלים בגובה ואני מתרגשת עד דמעות מהאומץ והרוח החופשית שלהם!!

צפו בסרטון הפרסומת שרותי צילמה וערכה:

שגרה חדשה

בוקר עם שאריות של ג'ט לג אבל קמים מוקדם. בית הספר מתחיל ב8 בבוקר ונמצא במרחק של כ40 דקות נסיעה מהבית שלנו בגרין פוינט. הילדים מתלבשים בתלבושת ואני לגמרי המומה עוד מהרעיון שרשמנו אותם לבית ספר לחודש שלם! בית ספר באנגלית! כולל שני שמעולם לא הייתה לרגע אחד בלעדינו!

הגדולים משתלבים מיד בכיתות. שמחים ונהנים מאד אבל את שני אני מתקשה מאד לשחרר…וכנראה שלי קשה יותר מאשר לה.. אחרי שעה ארוכה שאני יושבת איתה ואז מציצה עליה עוד חצי שעה ורואה שהיא בסדר אני מתרצה ומשחררת…

את הליכת הבוקר אנחנו עושים בחוף שליד בית הספר עם נוף מהים להר השולחן ורק אז עושים את הדרך הארוכה חזרה הביתה. ארוחת בוקר, ניקיון ובישולים לכבוד שבת וכבר מגיע הזמן לצאת שוב לדרך ולאסוף את הילדים מבית הספר. כמו תמיד אני נכנסת פנימה להציץ עליהם לפני שהם רואים אותי. הם עסוקים ומאושרים. יהונתן עם מכנסיים מקושקשים בצבעים רואה אותי ואומר "היה לי כיף לפני המכנסיים.." אבל לי מספיק לראות את העיניים…

הם נכנסים לרכב מלאי חוויות ומספרים בהתלהבות כולם יחד. רק שני עייפה מעומס החוויות נרדמת מיד, יש לה נסיעה מספיק ארוכה לישון בה…

אנחנו חוזרים למרכז קייפטאון אבל לפני שמגיעים הביתה הולכים לאכול ארוחת צהריים במסעדת THE PRESS.

אחרי ארוחת הצהריים גם לשני יש מרץ לספר מה היה בגן והיא מתחילה לשיר ABCD!!! אני נמסה מאושר!!

בדרך הביתה ישראל מוציא כסף מ4 בנקים שונים. יש הגבלת סכום בכל כספומט והסכום שצריך לשלם לבית הספר על חודש לימודים לארבעה ילדים הוא גבוה…

בבוקר יום שישי הילדים מגיעים ליום השני שלהם בבית הספר. שני בוכה כשאנחנו נכנסים אבל מוכנה לעבור לידיים של הגננת ומשם למשחקים, מהר מאד אני רואה שהיא רגועה וטוב לה ואנחנו יוצאים שוב להליכה ליד בית הספר. אנחנו עוברים לארוחת בוקר מהירה מאד בבית ונוסעים לראות קמפר שמוצע למכירה.

מתחילים לתכנן קמפר!

עוד בניו יורק בחיפושנו אחר רכב מסוג לנדרובר נתקלנו במודעה של ג'ורג שפרסם למכירה קמפר קטן שאמור להתלבש על רכב מסוג לנדרובר. ומיד נכנסו לנו רעיונות לראש על בניית קמפר וישראל התחיל לחקור את הנושא. כשהגענו לאפריקה עדיין חיפשנו רכב לנד רובר שעליו נשים אוהלים ונצא לדרך אבל במקביל המשכנו לחקור את הרעיון של בניית קמפר. ועכשיו אנחנו נפגשים עם מפרסם המודעה ורואים את הקמפר שהוא מציע למכירה.

אני המומה מהגודל הכ"כ קטן. ציפיתי שזה יהיה קטן. אבל לא עד כדי כך.. הקמפר גם ישן וזקוק לשיפוץ ולא מתאים לנו. ג'ורג מציע לנו שיבנה לנו קמפר מותאם לצרכים שלנו. אנחנו מזהים מיד אדם שבונה מתשוקה ולא בשביל כסף. בדיוק האיש שחיפשנו שיבנה בשבילנו את בית החלומות שלנו. הוא מבטיח לחזור אלינו עם הצעת מחיר ואנחנו חוזרים הביתה ומתחילים לשרטט את הקמפר שאנחנו רוצים לבנות!

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!