2020_11_12_01_32_IMG_2727

לטייל זה לחיות - שבוע 61

סן קריסטובל מקסיקו

4-12.11.20

ברביעי בבוקר אנחנו יוצאים מצוידים במלא מצב רוח טוב לנסיעה של 9 שעות מפואבלה לסן קריסטובל. הדרך יפה ומעניינת והאווירה כיפית גם כשאחרי 7 שעות נסיעה, כשאנחנו חושבים שעוד שעתיים מגיעים אנחנו מגלים שבגלל שיטפונות כביש האגרה נחסם ולא רק שנוספו לנו 5 שעות נסיעה! נצטרך לנסוע אותן בחושך! ודרך הכפרים!

למרות הכל אנחנו לא נשברים ומצב הרוח הטוב מספיק גם ל12 שעות נסיעה (ועצירה אחת! לשירותים בלבד)

כמו בכל דרך ארוכה אנחנו מתפעלים מהנוף וממזג האוויר המשתנה, עכשיו מזג האוויר הופך להיות טרופי יותר – חם ולח גם כשיורד גשם והנוף כפרי ופראי יותר.2

בתשע בערב אנחנו מגיעים לבית בסן קריסטובל. החניה בתוך הבית ואת השער צריך לפתוח ידנית וגם לשמור עליו פתוח בזמן שהרכב נכנס… זאת אומרת שחייבים נהג+ עוזר בשביל להיכנס ולצאת…

הסלון מרווח ומריח בריח נעים שמזכיר לי בית אחר שהיינו בו בתחילת המסע, אני לא מצליחה להיזכר באיזה בית מדובר וזה משגע אותי לאורך כל השהות בבית… אבל זה ריח שגורם לי לרצות להתכרבל ולהכין מלא אוכל וזה מה שאנחנו עושים!

בקומה השניה מסדרון ארוך ומלא דלתות ברזל סגורות ונעולות במפתח שתקוע בחור המנעול, המראה הזה קריפי ומפחיד ואני פותחת בחשש דלת אחר דלת, מאחורי כל דלת מתגלה חדר שינה מרווח או שירותים ומקלחת אבל אני עדיין חוששת לפתוח את הדלת הבאה… גם בה מתגלה חדר שינה ענק עם מיטת תינוק גדולה ונוחה לשני.

ובקומה השלישית ,הגג – מרפסת מרווחת עם נוף מדהים ואווירה וריח של דרמסאללה הודו (רק בלי הטחב) וכל זה גורם לי אושר גדול!

Booking.com

כל סוף השבוע הגשם יורד ללא הפסקה והשיטפונות מגיעים גם לרחוב שלנו ומקיפים את הבית שלנו. אחרי חודשים ארוכים ללא חורף אנחנו נהנים לבשל כמויות של אוכל מחמם לשבת חורפית ולהתכרבל בבית.

ביום ראשון החורף נעלם, הרחובות יבשו ואנחנו יוצאים לראות לראשונה את העיר הצבעונית והמרתקת.

חונים ליד שוק האומנות המקורה. מבנה קטן עם כמה חנויות תכשיטים, מאפים ומזכרות. ומשם ממשיכים לרחובות הציוריים היוצאים מהכיכר המרכזית השוקקת. בכל רגע ניגשות אלינו נערות\נשים\ילדות בלבוש מסורתי ומציעות, יותר נכון מתחננות שנקנה מהן ארנקים וצמידים סרוגים. אנחנו קונים רק מיץ תפוזים וממשיכים לטייל וליהנות מהאוטנטיות של העיר היפה.

CANON DEL SUMIDERO

ביום שני אנחנו יוצאים מוקדם, ולמרות שאחד האתרים בדרך היה סגור, כבר ב11 אנחנו מגיעים ליעד אחרי שעתיים נסיעה, תפילה וארוחת בוקר וכו…

היעד שלנו הוא שייט בקניון דל סומידרו, נהר ענק שזורם בין הצוקים. השייט הוא שייט ארוך של כמה שעות שעושים בסירה מהירה עם עשרות אנשים, פחות מתאים לנו עם תינוקת לכן אנחנו לוקחים סירה פרטית ועושים שייט רק של שעה וחצי. בדרך אנחנו רואים דייגים, להקות ציפורים מרשימות, איגואנות ותנינים.

מהקניון ממשיכים אל יגיל שוהם. בשביל ישראלים, אמרתם סן קריסטובל אמרתם יגיל. יגיל גר במקסיקו כבר 16 שנים והוא אחראי על התיירות הישראלית באזור. ליגיל יש צימרים למשפחות, הוסטל לצעירים וטיולים מאורגנים לכל המקומות הכי שווים באזור, והשוס (בשבילינו..) – טיול כפרים לשבטי המאיה באזור.

רצינו להבין מה מתאים לנו כמשפחה חרדית ועם ילדים קטנים ויגיל הזמין אותנו להתארח אחה"צ בחווה שלו ליד סן קריסטובל ולתכנן טיול מתאים.

בחווה הילדים מיד מתאהבים ביגיל שמשחק איתם כדורגל ולוקח אותנו לטיול בטבע מסביב לחווה. אנחנו יודעים שכל טיול שנעשה איתו יהיה מוצלח!

לפני שעזבנו ראינו ליד הדלת של הבית אלמנטים של יום המתים ויגיל הסביר לנו את משמעות יום המתים המקסיקני וסיפר לנו על אוריאל, בנו שנפטר בגיל 8. את ההסבר המלא חפשו בהיילייט באינסטגרם שלנו

RANCHO NUEVO

למחרת אנחנו נוסעים לרנצ'ו נואבו, אחד האתרים שיגיל המליץ לנו עליהם, פארק גדול עם הרבה שולחנות פיקניק ואזור ייעודי למנגל, מגלשות אבן ארוכות עליהן גולשים הילדים המקסיקנייים על בקבוקי פלסטיק מעוכים להגביר את המהירות (גם בלי הבקבוקים זה מהיר מאד!) פארק שעשועים, אומגה, רכיבה על סוסים ומערת נטיפים.

הכניסה לפארק במחיר נמוך וכל אטרקציה בנפרד עולה כסף (מלבד המגלשות והגינה)

ברנצ'ו נואבו יהונתן ויעל אוזרים אומץ לעלות בפעם הראשונה על אומגה אמיתית!! כמה גאווה!!

אח"כ אנחנו נכנסים למערות הנטיפים, אחרי מערת הנטיפים פוסטוינה בסלובניה המערות הללו לא מרשימות בכלל.

מיד כשיוצאים מהמערות, רגע לפני שהשמש שוקעת ומחשיך אני מחליפה לבנות בגדים ומצלמת אותן קצת בפארק עם הבגדים החדשים מקידסבייסיק. (לרכישה בהנחה עם קוד קופון HULKASHER5 לחצו כאן)

CINCO LAGOS MONTEBELLO

הפארק הלאומי לגונאס דה מונטבלו (או כמו בספרדית- מונטביו) מרוחק כשלוש שעות נסיעה מסן קריסטובל. האזור מלא אגמים מדהימים ואתרים לטייל בהם לכן אנחנו עוזבים את הדירה בסן קריסטובל ומזמינים לילה בCabañas Cinco Lagos.

הדרך עוברת בכפרים יפיפיים ואוטנטיים ואנחנו נהנים מכל רגע. הבקתה שלנו ממוקמת ממש על הלגונה והנוף הוא מטורף! אחרי שאנחנו מתפעלים מהנוף אנחנו מבשלים במטבח הציבורי אורז, מחממים את הבשר שלנו ואוכלים מול הנוף.

Booking.com

הזמן קצר ויש כל כל הרבה לראות אז אנחנו יוצאים מיד לטייל באזור, 5 דקות נסיעה ואנחנו יורדים לשייט בסינקו לגון. המים באגם בעומק של 130 מטר ושטים על רפסודה!! הנוף מדהים והחוויה אדירה אבל בשבילי זה היה התקף לב ארוך ומתמשך, לשבת על דבר כזה עם ילדים… כל תזוזה שלהם הנשמה שלי פרחה!

בקצה האגם יורדים מהרפסודה ועולים לתצפית על האגם, זה הזמן שלי להסדיר דופק ונשימה (למרות העליה) לפני שחוזרים לרפסודה.

משם אנחנו ממשיכים לאגם פוחוח (POJOJ) שדומה מאד לסינקו וגם בו יש רפסודות, ולאגם Tziscao הענק והמהמם! בדרך אנחנו עוברים בעיירה יפה ורואים את כל הנשים מכבסות ביחד עם הילדים בנהר.

ליד האגם הרבה בקתות נופש יפיפיות, אם היינו באים ליותר מלילה אחד היה מתאים יותר לישון שם, איפה שיש הרבה דשא וגישה ישירה לאגם.

Lago internacional

המקום רגוע כל כך שאנחנו נהנים לבלות שם את כל אחה"צ בשלווה, קצת מצטלמים וממשיכים הלאה לגבול גואטמלה-  מקסיקו ורואים את האגם שחציו שייך למקסיקו וחציו לגואטמלה.

בערב אנחנו משלמים את המחיר של שינה בטבע, הדלתות עמוסות מעופפים ובחדר זוחלים מקקים ונמלים…

ישראל יוצא החוצה לנשום אוויר ופוגש שלושה חבר'ה צעירים מקסיקנים דוברי אנגלית. במקסיקו אף אחד כמעט לא מדבר אנגלית, אפילו מילה! אחרי תקופה ארוכה שלא היה לו עם מי לדבר באנגלית הוא נהנה לשוחח איתם שעה ארוכה….

Cascada El Chiflón

בבוקר אנחנו יוצאים חזרה לכיוון סן קריסטובל לא לפני שמבקרים במפלי אל צ'יפלון, אנחנו עולים ועולים במעלה המפל ולא רואים שום דבר מיוחד, המים בצבע לא יפה בעקבות השטפונות של השבוע האחרון ובאיזשהו שלב אנחנו חושבים שכבר ראינו את השוס, אין בשביל מה להמשיך וכדאי לחזור לרכב, למזלינו אנחנו בכל זאת ממשיכים ואז מגיעים למפל הכי מטורף שראינו בחיים! אמנם הצבע שלו לא הכי יפה אבל הזרימה שלו מטורפת!!!

את הירידהה ישראל ורותי עשו באומגה על המפל ואני ירדתי עם יהונתן יעל ושני בחזרה המדרגות.

בסן קריסטובל, כמו בכל מעבר דירה אנחנו קודם כל הולכים לסופר ועושים קניה. בשונה משאר המקומות במקסיקו כאן מותר להכניס גם ילדים. כבר יום חמישי אחהצ וצריך להכין שבת… אח"כ אנחנו אוספים את הבשר הכשר שלנו מהדירה הקודמת (בעלת הדירה הסכימה שנשאיר את הבשר במקפיא כי בבקתות אין מקרר…) ומגיעים לבית החדש, הגדול והיפה בסן קריסטובל.

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 62- כפרי האינדיאנים

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!