לטייל זה לחיות - שבוע 44

כביש מספר אחד קליפורניה וטירת החלומות

6-10.7.2020

כבר יותר מחודש שאנחנו מחפשים מקום בתקציב שלנו להתארח בו באיזור לוס אנג'לס, העוקבים המסורים בווצאפ ובאינסטגרם שולחים לי עשרות אנשי קשר וכולם מספרים על היהודים הנדיבים של אל. איי ועל האירוח החינמי שנקבל אבל בינתיים לא מוצאים כלום. או שאנשים לא מארחים כי מפחדים מהקורונה, או שמארחים במחיר שהוא פי 4 לפחות מהתקציב שלנו.

יום שני הגיע ועלינו לעזוב את הבית בוודלנד ולצאת לכיוון לוס אנג'לס. אנחנו מזמינים לילה אחד במוטל על הדרך במונטריי ומאמינים שיהיה טוב.

דרך מספר 1 בקליפורניה היא כביש שאורכו כ-883 קילומטרים המחבר בין לגט בצפון לסן חואן קפיסטרנו בדרום. הכביש עובר לאורך חלק נכבד מחוף האוקיינוס השקט של מדינת קליפורניה, שנחשב בעיני רבים לאחד מן החופים היפים בעולם. הכביש נפתח בשנת 1934. לאורכו של הכביש מספר גדול של נקודות תיירות. ויקיפדיה

אנחנו מתחילים את הטיול שלנו בכביש מספר 1 מהעיר מונטריי, מהבית בוודלנד אנחנו מגיעים ישר למוטל ואחרי ארוחת צהריים ומנוחה קלה אנחנו יוצאים לנקודה הראשונה:

17Mile Drive

17 Mile Drive היא דרך נוף יפיפיה בין מונטריי לכרמל, היא באורך 17 מייל ויש בה 17 נקודות עצירה בצפיות ונקודות עניין. נקודת העצירה הראשונה היא סתם חוף, אחרי הרבה זמן בלי ים גם סתם חוף מרגש אותנו…

בנקודת העצירה הרביעית פגשנו בסורי נחמד שראה את לוחית הרישוי הניו יורקית שלנו והתעניין בנו ובטיול שלנו.

הוא סיפר לנו על הטיול שלו בישראל, על המקומות שאהב במיוחד ונהנה לשמוע על המסע שלנו. נפרדנו כידידים…

אחרי ה17 מייל דרייב אנחנו ממשיכים לפארק POINT LOBOS אבל השעה 7 בערב והוא בדיוק נסגר. אנחנו חוזרים למוטל ומתכננים לפרטי פרטים את כל נקודות העצירה בטיול של מחר. מלבד נקודה אחת- המקום בו נישן בלילה…

בבוקר אנחנו מתעוררים ולוקחים את הזמן לארוחת בוקר והתארגנות בלי לחץ, בד"כ אנחנו אוהבים לצאת מוקדם בבוקר, אבל השקיעה כאן מאוחרת וראינו שעוד שעת שינה בבוקר ויציאה מאוחרת יותר מתאימה יותר לסוג הטיול. עדיף לטייל מ11 בבוקר עד 7 בערב ולא מ8 עד 3…

Point Lobos State Natural Reserve

אנחנו נוסעים שוב לפוינט לובוס, הכניסה עולה 10 דולר לרכב. מזג האוויר מושלם והראות מעולה כמו אתמול. אנחנו בוחרים במסלול הליכה לא ארוך שעובר ממש על הים והילדים נהנים לטפס על הצוקים במים.

Booking.com

ממשיכים על כביש מספר 1 וכל נקודות העצירה שסימנו נמצאות ממש על הדרך…

לכאורה עבדנו לחינם על המסלול אבל עדיף לדעת מראש מה יש בכל נקודה ועד כמה כדאי לעצור בכל אחת מהן.

בגלל שלא סגרנו מוטל ללילה אנחנו מטיילים בנחת, עוצרים בכ-ל נקודה ולא ממהרים לשום מקום. כשירד הערב ונרצה ללכת לישון ניכנס למוטל איפה שנהיה ונלך לישון…

Bixby Creek Bridge

ליד Bixby Creek Bridge אנחנו פוגשים שוב את ידידנו הסורי, הוא מספר לנו שכבר הספיק לספר עלינו לחברים שלו ומביא לילדים ממתקים כשרים! כשאנחנו תמהים מאיפה הוא יודע לבדוק כשרויות הוא מספר שהוא אוכל "חלאל" (כשרות של מוסלמים) ולכן מכיר גם את סימני הכשרות היהודיים.

elephant seal vista point

הנקודה היחידה שלא נמצאת ממש על הדרך בכביש 1 -היא גם הנקודה הכי מעניינת  לכן כדאי לתכנן אותה ולכוון אליה.  elephant seal vista point. שם ניתן לצפות מקרוב בפילי ים!

2 דקות נסיעה אחרי פילי הים אנחנו רואים מספר רכבים שעצרו בצד הדרך, אנחנו בודקים מה הסיבה ומגלים עדר זברות! לזה לא ציפינו בכלל!

לקראת הערב אנחנו עוצרים בעיירה סן סימון ונכנסים למוטל זול, לפני שמשלמים בודקים את החדר, הוא לא  נקי כמו המוטל של אתמול אבל עדיין סביר ויש בריכה, אז הילדים ממש רוצים לשהות בו ואני מתפשרת…

הילדים יורדים לבריכה ואני מתכננת לנצל את הזמן לעבודה אבל אחרי חצי שעה הם חוזרים כי הבריכה קרה מידי…

Margo Dodd Park

בבוקר יום רביעי אנחנו ממשיכים בנסיעה על כביש מספר אחת,התחנה הראשונה היא Margo Dodd Park. פארק שעשועים יפה ומטופח על הים. אני מאושרת ששוב אין לנו מקום לישון בו בלילה ולכן אנחנו יכולים ליהנות מהפארק כמה זמן שמתחשק לנו בלי לחץ להתקדם הלאה.

אנחנו כבר יודעים שנגיע ללוס אנג'לס, ויודעים ששם נצטרך לעשות שבת אז חייבים בית ולא מוטל. העוקבים עדיין מנסים לעזור לנו. כשהיום מתקדם אנחנו מתפשרים על דירה במחיר שקרוב לתקציב שלנו ונמצאת במרחק שעה ורבע מלוס אנג'לס. אבל! היא פנויה רק מיום שישי, לכן אנחנו מתכננים לקחת יומיים במוטל בלוס אנג'לס אבל עוד לא מזמינים, כשנגיע נראה את המקום ואז נזמין…

SOLVANG

העיירה סולבנג היא עיירה דנית קטנה שבנויה כמו העיירות בדנמרק ומהווה אטרקציה תיירותית נוספת בכביש מספר 1, אנחנו מגיעים אליה בשעת צהריים חמה ועייפה ולכן רק מתרשמים ממנה בנסיעה ברכב ולא יורדים לטייל בה.

PPIER SANTA BARBARA

נקודת העצירה האחרונה שלנו לפני לוס אנג'לס היא עיר החוף היפיפה סנטה ברברה. אנחנו חונים בPIER, שבימים רגילים כנראה שוקק חיים ופעילות אבל בתקופת הקורונה החנויות סגורות, אנשים לא יוצאים לשייט ואפילו שומרים מרחק בזמן הדייג, אחרי 5 דקות אנחנו ממצים ונוסעים לחוף הסמוך בו כמו תמיד הילדים נהנים ממשחק בחול ותופסת עם הגלים.

אוכל כשר בלוס אנג'לס

אנחנו מגיעים ללוס אנג'לס אחרי שלושה ימים של ארוחות שהכנו מראש וכבר לא חמות ולא טריות, לכן לפני שאנחנו מחפשים מוטל אנחנו מחפשים מסעדה, אנחנו סומכים על גוגל ונוסעים למסעדה שרשום שהיא פתוחה וניתן לשבת לאכול בה (אין הרבה כאלה בתקופת הקורונה) אבל כשאנחנו מגיעים המסעדה סגורה! למסעדה הבאה אנחנו כבר מתקשרים לברר שהיא פתוחה וניתן לשבת בה אבל טועים 3 פעמים בדרך! הנשמה יוצאת לנו עד שאנחנו מגיעים לאכול אבל גם בתוך העצבים והרעב אנחנו זוכרים ואומרים שבטוח הכל לטובה. הפעם גם זכינו לראות את זה…

טירת החלומות

כשאנחנו מתיישבים במסעדה אני רואה שמישהו הגיב על תגובה שכתבתי באיזה קבוצת פייסבוק שאני אפילו לא ממש מכירה.. הוא כותב לי שהוא מלונג ביץ' וישמח לעזור בכל מה שנצטרך. למודת אכזבות אני מתעלמת מההצעה הנדיבה ומתחילה לאכול. אלא שאז הוא שולח הודעה בפרטי ושוב מציע את עזרתו בכל מה שנצטרך באזור לוס אנג'לס. אני מחליטה "לזרוק עצם", מה כבר יש לי להפסיד, ומספרת לו שהגענו לL.A ואין לנו עדיין איפה לישון הלילה. הוא בתגובה שולח לי מספר של בעלת חדרי אירוח שכמו כולם, לא רוצה לארח בתקופה כזאת.

לפני שאני מספיקה לעדכן אותו הוא שולח תמונות של החצר שלו שנראית יותר כמו חצר של ריזורט מפואר מאשר חצר של בית פרטי ומזמין אותנו אליהם. אמנם זה במרחק חצי שעה נסיעה, אבל מה זה בשבילינו?  אנחנו כבר בדרך!

הוא אומר לי להגיד לשומר בכניסה שאנחנו אורחים של מני ואני מספרת לילדים שזה בוודאי בית באחת משכונות היוקרה של לוס אנג'לס אליהם לא ניתן להיכנס ללא הזמנה…

אנחנו מתקרבים אל היעד ומופתעים לגלות שכונה רגילה, ואז שוב מופתעים לגלות טירה מהאגדות עם שומר בחוץ. בהיסוס אנחנו שואלים אותו אם כאן גרים מני וציון והוא מראה לנו איפה לחנות. מני, חבדניק צעיר יוצא לקראתנו ואנחנו מיד מנחיתים עליו שאלות של מה מי מו?

הוא מזמין אותנו להיכנס לביתו, שנמצא בחצר הטירה ומראה לנו את החדרים בהם נתארח. חדר האורחים לנו, ההורים. וחדר הילדים שלהם- לילדים שלנו.

אנחנו מכניסים את המזוודות והוא לוקח אותנו לסיור בחצר האגדית והמטורפת שכאילו יצאה מחלומות של ילדים. יש בה כל מה שילד יכול רק לרצות ולדמיין…. הבית הגדול והחצר, שייכים לסבתא שלהם ואת כל הטוב הזה היא בנתה במיוחד לנכדים והנינים שלה שגרים כולם באותו רחוב.

צפו בהקלטת השידור החי שנערך באינסטגרם בו סיפרתי את הסיפור ועניתי על השאלות שלכם.

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

תרומה להחזקת ופיתוח האתר

לשמחתי הרבה, מאז עלה האתר לאוויר גולשים רבים נעזרים, לומדים, משתפים ומגיבים.
בכוונתי להמשיך ולפתח את האתר ולהוסיף בו אפשרויות וכלים נוספים עבור כולם.
כידוע לכם, פיתוח ותחזוקת האתר עולים לא מעט ומצריכים זמן עבודה רב.
אני מזמינה אתכם לתרום ולהיות שותפים באחזקת האתר ובפיתוחו – איש כפי יכולתו.
כדי שאוכל להמשיך לעדכן ולתחזק את האתר למענכם.

התרומה כאן מתבצעת באמצעות מערכת PayPal בצורה מאובטחת ופשוטה ביותר.
תודה!

המסע שלנו ממשיך! כל התמונות, הסרטונים והתשובות לשאלות שמעניינות אתכם מחכים לכם באינסטגרם

הפרקים הבאים:

שבוע 45 לוס אנג'לס

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!