טיול חגים תשרי תש''פ

שבוע ראשון - מוסקבה - ויאטנם

ובנוף עוצר הנשימה

בקצרה:

הנוסעים: זוג (30) + 3 (10,5,3)

טיסה: טיסת אירופלוט עם קונקשן במוסקבה. 1700 דולר ל5 כרטיסים

המרת מטבע: שכחנו לפרוט מהארץ ונאלצנו לפרוט בשדה במוסקבה בשער כ"כ יקר ושערורייתי שהחלפנית בעצה המליצה לנו לפרוט פחות ממה שתיכננו…

(לינק להמרת כספים בשדה התעופה בישראל,מזמינים באינטרנט ואוספים בשדה)

תחבורה במוסקבה: מומלץ להשתמש באפליקציות UBER \ YANDEX

לינה במוסקבה: הדירה שבה התארחנו במרחק 10 דקות הליכה מהכיכר האדומה וממסעדת ירושלים.

(קישור לדירה)

קישור לשובר הנחה של 150 ש"ח בהזמנת דירה.

אוכל כשר במוסקבה : לחץ כאן

ויזה לויאטנם: ויזה לויאטנם ניתן לעשות לחודש או לשלושה חודשים,לכניסה אחת או לכניסות מרובות. עושים אותה באתר הזה ומשלמים 6$. מדפיסים וממלאים את כל הפרטים (כך ממלאים) ובדלפקי הויזה בנחיתה בהאנוי משלמים עוד 25$.

לימוזין מרווח: הזמנו מחברת AZORA

לינה:

קישור לכפר הנופש ליד סאפה

קישור למלון בסאפה

 

את טיול החגים תשרי תש"פ התחלנו לתכנן מיד עם הנחיתה מטיול החגים תשע"ט.

בפועל את הכרטיסים לויאטנם הזמנו חודשיים לפני הטיול. ועד הרגע האחרון הזמנו את המלונות, הדירות וכל השאר.

הציפיה לטיול היתה גדולה מאד וסופסוף הגיע היום הגדול!

יום ראשון 15.9.19

הטיסה שלנו היתה ביום ראשון בשעה 18:50 והיו לנו המון סידורים של הרגע האחרון ליום הזה. 

יצא שהגענו לשדה עייפים (בכל זאת יום ראשון) וחסרי נשימה. אמנם הגענו בזמן אבל מיד כשנכנסנו לדיוטי פרי כבר קראו לנו לעלות למטוס. כשעלינו למטוס חטפנו שוק! כבר טסנו בעבר עם אירופלוט וידענו שהמטוסים שלהם נוחים ומרווחים ולהפעתינו קיבלנו מטוס קטן וצפוף מאד, ללא מערכות מולטימדיה.

לטוס כשעייפים זה סיוט, אז לטוס כשעייפים במטוס צפוף ועם 3 ילדים…  

אבל עברנו  את זה בקור רוח ונחתנו במוסקבה לקראת 12 בלילה, אף עובד בשדה התעופה לא מדבר אנגלית וקצת התברברנו שם אבל ב1 בלילה כבר הגענו לדירה במרכז העיר אחרי נסיעה במונית של YANDEX שהזמנו בדלפק שלהם בשדה התעופה.

 

 

יום שני 16.9.19

אחרי לילה קצר קמנו עייפים לבוקר חורפי וגשום. כבר כשהגענו אתמול לשדה התעופה הבנו שעשינו טעות ונסחבנו עם יותר מידי דברים ועלינו לצמצם את הכבודה שלנו באופן דרסטי.

אמנם לטיסת ההלוך שלנו עם אירופלוט מותר לנו לקחת 250 ק"ג אבל בטיסות ההמשך שלנו יהיה מותר לקחת רק מזוודת טרולי הכי קטנה שיש, במשקל 7 ק"ג בלבד.

לכן נסחבנו עם:

-2 מזוודות טרולי מלאות באוכל שנהיה חייבים להיפטר מהן מיד בשבוע הראשון.

-5 מזוודות טרולי הכי קטנות שיש,עמוסות ביותר מ7 ק"ג כל אחת.

-תיק מצלמה

-תיק מחשב

-תיק של דברים זמינים לטיסה

-תיק תפילין

-תיק של משחקים לילדים לטיסה.

-שקית של אוכל

-צידנית עם ארוחת בוקר ליום הראשון

יותר מידי דברים להשגיח ולסחוב. זה היה מסורבל בשדה התעופה בישראל ועוד יותר מסובך בנחיתה ובעליה לדירה. לכן מיד אחרי תפילה וארוחת בוקר רוקנו את כל המזוודות, מיינו אותן מחדש. זרקנו המון דברים וצמצמנו את כמות הכבודה. כשהורדנו מעלינו את העול הזה יצאנו לכיכר האדומה. הדרך מהדירה ששכרנו כיכר האדומה אורכת כ-10 דקות הליכה בשדרה יפיפיה ומרשימה מאד. הגשם פסק ומזג האוויר היה קריר ונעים.וכולנו התלהבנו מכל בנין וחנות בדרך.

Booking.com

אחרי הטיול בכיכר האדומה הילדים היו רעבים וחסרי סבלנות וחיפשנו מונית שתיקח אותנו למסעדת ירושלים. 

במוסקבה המוניות יקרות מאד, אבל א מזמינים מאפליקציות כמו UBER או YANDEX המחיר הוא נמוך מאד.

אנחנו לא קנינו סים ולכן לא היה לנו אינטרנט ואפשרות להזמין נסיעה באפליקציה.

נסיעה של 20 דקות במונית עלתה לנו כ100 ש"ח!

מסעדת ירושלים שוכנת בקומה החמישית של בית חב"ד במוסקבה ומעוצבת בטוב טעם. במסעדה מבחר גדול של מנות מקומיות מעניינות במחירים זולים. הזמנו טעימות מכל מה שעניין אותנו והמתנו. זמן המתנה היה ארוך והילדים כמעט יצאו מדעתם לכן יצאנו לסיור בבנין הגדול וגילינו בו אולמות אירועים לבר מצווה,ברית, כנסים, בית כנסת ועוד…

האוכל היה טעים והזמנו גם מנות ארוזות לשלושת הימים הבאים בהם נשהה באיזור ללא בית חב"ד או אוכל כשר. 

ממסעדת ירושלים לדירה חזרנו ברגל.שוב הליכה של כ-10 דקות. השעה היתה כבר 4 אחה"צ אבל בעלת הדירה איפשרה לנו להשאיר את המזוודות לאחר זמן הצ'ק אאוט. כשהגענו לדירה התחברנו לWI-FI וניסינו להזמן נסיעה אבל האפליקציה לא עבדה. ביקשנו מהמנקה שהייתה בדירה שתזמין עבורינו נסיעה לשדה התעופה.

אף אחד ברוסיה לא מדבר אנגלית ולכן למרות הרצון הטוב של המנקה כל העניין ארך זמן רב מאד. בסופו של דבר היא הבינה מה אנחנו מבקשים והזמינה, אבל כשהגיע הנהג וגילה שאנחנו עם ילדים קטנים הוא לא הסכים לקחת אותנו כי לא היו לו כסאות בטיחות. למזלינו המנקה חיכתה איתנו לנהג ולכן מיד עשתה הזמנה חדשה אבל בינתיים נהיה מאוחר ונכנסנו ללחץ. 

בסופן של שעתיים מורטות עצבים הגענו לשדה התעופה בזמן ושלחנו את כל המזוודות שהכבידו עלינו.

הפעם המטוס היה מרווח ונח כמו שהכרנו, היו גם מקומות פנויים ומיזוג אוויר שעבד מצויין והטיסה הזאת היתה גן עדן לעומת הטיסה הקודמת! 

בקצרה:

ויזה לויאטנם: ויזה לויאטנם ניתן לעשות לחודש או לשלושה חודשים,לכניסה אחת או לכניסות מרובות. עושים אותה באתר הזה ומשלמים 6$. מדפיסים וממלאים את כל הפרטים (כך ממלאים) ובדלפקי הויזה בנחיתה בהאנוי משלמים עוד 25$.

לימוזין מרווח: הזמנו מחברת AZORA

לינה:

קישור לכפר הנופש ליד סאפה

קישור למלון בסאפה

יום שלישי 17.9.19

בשעה 8:30 בבבוקר נחתנו בשדה התעופה בהאנוי. השתדלנו לצאת מהר מהמטוס כדי להיות מהראשונים בתור לויזה ובאמת אחרינו כבר השתרך תור ארוך מאד.

באנו מוכנים מהבית עם כל הטפסים מלאים והתמונות פספורט כנדרש. התור להגשת המסמכים עבר במהירות ולאחריו צריך להמתין עד שתמונה שלנו תופיע על המסך ויגיע תורינו לשלם על הויזה (25 דולר)

ההמתנה הזאת היתה לא קצרה אבל זה היה הזמן של הילדים להשתולל ולהוציא מרץ בין טיסה של 9 שעות לנסיעה של 5 שעות. קיבלנו את הויזות, אספנו את המזוודות, קנינו כרטיסי סים ויצאנו ללימוזין שכבר המתין לנו בחוץ.

הלימוזין הפתיע אותנו לטובה והיה נח במיוחד, יצאנו לנסיעה של 5 שעות בדרך למלון ליד סאפה. ויאטנם מיד התגלתה כיפיפיה והדרך היתה מרתקת!

למרות שהילדים ישנו כ5 שעות בטיסה הם נרדמו גם בנסיעה וישנו רוב הדרך.

פעם שניה הופתענו לטובה כשהדרך היתה קצרה (למרות שהיה לנו פנצ'ר בדרך) מהמתוכנן והגענו למלון בשעה 15:00.

הדרך למלון עוברת בכבישי עפר פתלתלים לכן מיד בכניסה למלון מקבלים מגבות לחות בריח לימון לריענון.

המלון בנוי ככפר נופש, יורדים בבקתת הקבלה בכניסה לכפר, שם פורקים את המזוודות וצוות של המלון מסמן אותן ומוביל אותן לחדר. ואנחנו צועדים לחדר בשבילים המטופחים ובנוף המדהים בידיים ריקות.

Booking.com

הגענו למלון מותשים מהדרך הארוכה שכללה טיסות ונסיעות ארוכות ואחרי המקלחת רק רציתי ללכת לישון… במקום זה רק נחתי קצת בזמן שהילדים שיחקו להנאתם בפאזלים ואחרי מנוחה קצרה יצאנו לבריכה המדהימה. כמה שהיא יפה מבחוץ, עוד יותר מדהים לראות את הנוף מבפנים, כשהתכלת של הבריכה משתלב באופן מושלם עם התכלת של ההרים. הרגשה של גג העולם!

Booking.com

בילינו בבריכה עד שהחשיך וב7 בערב כבר השכבנו את הילדים לישון, למרות שישנו בטיסה ובנסיעה הם נרדמו מיד וגם אנחנו הלכנו לישון מוקדם.

יום רביעי 18.9.19

ציפינו שנתעורר לפנות בוקר ונראה את הזריחה אבל פתחנו את העיניים לראשונה ב8 בבוקר!!

כיוון שהמלון הזה יקר מאד והוא עולה ללילה כמו שעולה בסאפה מלון נחמד לשבוע שלם, לקחנו בו רק לילה אחד.

מיד רצנו לנצל את הזמן שנותר לנו ליהנות מהבריכה וב10 חזרנו להתארגן לקראת הצ'ק אאוט.

ב11 הגיעו עובדי המלון לאסוף את המזוודות שלנו לבקתת הקבלה ואנחנו יצאנו עם מצלמה בלבד והצטלמנו בכפר היפה בדרך ללימוזין של המלון שחיכה לנו.

Booking.com

בצהריים הגענו למלון בסאפה והייתי עייפה מאד לכן שוב נכנסתי לנוח בזמן שהילדים שיחקו סביבי, אחה"צ יצאנו לטייל ומיד התחיל לרדת גשם. נכנסנו למבנה באמצע בניה לחכות שיפסק.כשהגשם לא פסק קנינו מטריות והלכנו לראות את סאפה בגשם. סאפה התגלתה כיפיפייה, שונה לחלוטין מאיך שדימיינו אותה. בחלקים מסוימים אפילו מזכירה עיירה אירופאית.

הערב בסאפה יורד מוקדם וב6 וחצי כבר חשוך לחלוטין, לכן חזרנו למלון לקראת השקיעה והשכבנו את הילדים לישון מוקדם. הם נרדמו מיד.

Booking.com

יום חמישי 19.9.19

למרות שהלכנו לישון מוקדם שוב התעוררנו רק ב8 בבוקר. מזג האוויר היה טוב וחיפשנו מאמא שתקח אותנו לטיול בכפרים. מצאנו את מאמא סה שבאה לאסוף אותנו בג'יפ מרווח בשעה 10 בבוקר.

טיול מאמות בדרך כלל אורך בין 5 ל7 שעות הליכה, כיוון שאנחנו מטיילים עם ילדים קטנים ומפונקים ביקשנו את המסלול הכי קצר והיא לקחה אותנו לסיור של כשעתיים הליכה. הג'יפ הביא אותנו עד לנקודה מסויימת בראש ההר, שם ירדנו והלכנו דרך 2 כפרים. הראשון של בני מונגוליה והשני של בני סין.

בצהריים שוב התאוששנו במלון, ארוחת צהריים שהבאנו ממוסקבה ושייק פירות טרי ויצאנו שוב לטיול בגשם בסאפה. הפעם הלכנו עד האגם, שם עשינו שייט בספינת ברבור, ובדרך חזרה למלון נכנסנו בספונטניות למסז' רגליים שהיה כ"כ נחוץ אחרי ההליכה הארוכה היום.

יום שישי 20.9.19

ב8 בבוקר כמו שעון שוויצרי המתין לנו הלימוזין שהזמנו כבר מהארץ, בפתח המלון.

עובדי המלון הזריזים הטעינו את כל הכבודה שלנו בלימוזין ויצאנו לדרך, 5 שעות נסיעה להאנוי.

הדרך יפיפיה וציורית, עוצרת נשימה. כל הדרך המצלמה שלי מכוונת לחלון ואם חלילה הורדתי אותה לרגע מיד יעל נזעקה: " אמא תצלמי! את לא מצלמת! צילמת?"

בצהריים הגענו להאנוי ומיד אחרי שסידרנו את המזוודות בדירה הלכנו לאכול ארוחה חמה וטריה (סופסוף!) בבית חב"ד.

אודות חו''ל כשר

אודות חו''ל כשר

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com

בואו לטייל איתנו בזמן אמת!

Booking.com